5 TING JEG HATER Å HØRE

(Dette er ikke innlegget jeg snakket om i forrige blogginnlegg)

1. Hvis jeg er ute med venner eller generelt ute og koser meg med andre enn Leo, og jeg får spørsmålet “Hvor er babyen da?” i en frekk, spydig tone. Nei, altså, hva tror du da? At jeg har gjemt han i lommen min eller at han har noen til å passe seg et annet sted? 

2. Dette er ikke noe spesifikt jeg ikke liker å høre, men handler mest om hvor falske enkelte mennesker er om dagen. Det viser seg nemlig at noen bekjente av familien min har brukt mye tid og energi på å skrive mye stygt i kommentarfeltet mitt, og jeg ble så forferdelig sjokkert når vi fant det ut. Det morsomme er at innimellom de stygge kommentarene dukker det opp “Åh, for en flink mamma du er! Så utrolig imponert og stolt over deg! Hilsen *fulle navn*” Altså, hvor falsk går det an å være? Det er greit å ikke like meg og det jeg står for, men da må du pokker meg ha baller nok til å stå for det også. Karma, sier jeg bare.

3. “Dumme bloggere som ikke hjelper noe til i samfunnet” Jeg betaler skatt som alle andre som jobber (inkludert andre bloggere) og det at vi ikke gjør noe nytte for samfunnet synes jeg er bare tull. Hvis man har en åpen blogg hvor man skriver om personlige ting som mange kan kjenne seg igjen i nekter jeg å tro at det ikke hjelper noen som helst på noen som helst mulig måte.

4. “Hva tjener du da?” Og enkelte som bare fortsetter å spørre selv om jeg tydelig viser at jeg vil holde det for meg selv. Hva skjedde med høflighet, egentlig? 

5. “Barn skal ikke få barn” Vel.

Barn er ikke ensbetydende med umoden, uansvarlig, og ute av stand til å ta vare på andre enn seg selv. Og ettersom man juridisk sett er barn inntil man er 18, så synes jeg dette taler for seg selv. 

 

Et par dager etter fødsel. <3

6 kommentarer
    1. Jeg syns ikke du fortjener sånne domme kommentarer her, det du skriver hver dag gleder jeg meg til å lese 🙂 å jeg er 17 år selv og mamma til en gutt på snart 5 mnd så jeg kjenner meg godt igjen på alle måter… syns ikke 17 år er for lite for å være mamma vist man er moden nokk og klar for barn, jeg mener ikke att alle skal ha det som er 17 år men, ja isåfall så er du en flink mamma jessica 🙂 Klem Naima 🙂

    2. Må si jeg skjønner deg godt på alle disse utsagnene, det blir rett og slett litt for dumt. Og det at foll kommenterer stygt under falske navn og bare er positiv med eget navn viser jo hvor lite man står for av egen meninger. Det er vist lett og glemme at vi ser IP adressene, jaja..
      Håper du får en flott kveld videre 🙂 stå på!

    3. Jeg er så enig i punkt nummer tre og fire, de andre forstår jeg at irriterer deg, men det er ikke noe jeg hører ofte selv, da jeg ikke er i din situasjon.
      Nå er det slik at min blogg ikke er noe stor, men jeg vet like vel hvor provosert jeg hadde blitt når folk sier at blogger er ubrukelige! Blogg er et av de stedene jeg lærer mest, jeg får se ulike synspunkt på forskjellige saker, noe som gjør at det er lettere å holde seg oppdatert og få gode for og mot argumenter.
      Og det med pengene? Det er, som du sier, respektløst av folk å spørre og grave etter hva du tjener. Blogger eller sykepleier, det er ikke sikkert du vil dele lønnen din med gud og en hver mann like vel!!
      Jeg synes du er en flink mamma, og jeg synes det er dumt at folk sier at dere er dårlig foreldre bare fordi dere ikke er sammen lengre, det kunne skjedd et hvert par, unge eller gamle! Det er bare det at folk ikke forstår det!
      Stå på, du er fantastisk! Håper du får en super kveld/dag!
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg