TIL DU SOM ER GRAVID

Ett år siden nøyaktig nå! Utrolig morsomt å se tilbake på bildene og hvor stor magen var. Veldig merkelig å tenke på at på dette tidspunktet for nøyaktig ett år siden så hadde jeg ikke møtt Leo. Jeg var hjemme i Gjøvik når jeg tok disse bildene, lillesøsteren min tok de på det gamle rommet mitt!

Men det er jo et par ting jeg gjerne skulle visst da som gravid, så derfor tenkte jeg å lage en liten liste over de tingene, så kan i hvert fall dere som er gravide nå ha nytte av dem ♥ Vet jo at det er en del av dere som er gravide, og det er utrolig spennende å tenke på!

– SOV. Jeg vet du får høre det hver dag av svigermor, men helt seriøst.. Gjør det. 

– Nyt at måltidene dine blir spist uten avbrytelser eller med en urolig baby hengende på fanget, eventuelt i en av armene dine. Måltidene her i huset er ALT annet enn rolige nå, tro meg.

– Ta bilder, masse bilder! Og om du gjør, legg de over på en egen minnepinn så du ikke risikerer å miste dem. Jeg tok nemlig haugevis med bilder på mobilen min, og.. Ja, la oss si det på denne måten; Jeg ødela to mobiler i løpet av svangerskapet og er FRYKTELIG glad jeg har såpass mange bilder her inne.

– Ta det med ro. Du trenger ikke stresse, det får du nok av tid til å gjøre når babyen kommer. 

– Når termin nærmer seg er det lurt å lage typisk mat du kan fryse ned i porsjoner, slik at du lett kan ta dem opp og tine dem i mikroen i starten av barseltiden når du er hjemme med baby alene. Utrolig kjekt og bra tips! Jeg gjorde dette og angrer ikke et sekund. Når Leo først sov var det så deilig å ikke måtte ta alt husarbeid + lage ordentlig middag. Og så går det jo så fort også!

– Skriv ned ting fra svangerskapet. For du kommer til å glemme!

– Hvis du har en formening om noe som gjelder barselbesøk, bilder av det nyfødte barnet, og så videre: Fortell de nærmeste! Vil du ikke ha barselbesøk de første dagene? Si ifra. Vil du ikke at noen skal legge ut bilder av barnet før du selv ha gjort det? Si i fra på forhånd. Da slipper du å være stresset når babyen endelig har kommet, for da har du gitt beskjed.

God lørdag til dere ♥ Og del gjerne med andre gravide!

23 kommentarer
    1. Jeg ble bare trist når jeg nå så disse bildene av deg. Det går helt klart ut fra bloggen at du ikke er moden nok til å ta vare på et barn. Jeg tror helt klart at Leo vil få det bedre hos noen andre.
      Fredrik skuffer også når han ikke beskytter sin sønn mot misbruket av ham i sosiale media.

    2. Anonym: Hei du!

      Du har nå kommentert så innmari mye stygt over tid (ser ip adressen) at jeg kommer til å gå videre med dette til politiet, for nå har det tatt helt av. Du har tidligere kommet med trusler om at du har lyst til å slå til meg, skrevet utrolig mye uhyggelig og veldig lite gjennomtenkt så nå ble det rett og slett nok. Siden politiet garantert har midler til å finne ut hvem du er skal jeg gjøre alt i min makt for at du får som fortjent. Et sted går faktisk grensen.

      Og HVORDAN i alle dager kan gravid bilder vise at jeg ikke er skikket som mor? Du er et forferdelig menneske.
      Vi snakkes vel etter jeg har fått anmeldt og ordnet alt med politiet.

      Ha en god kveld

    3. Du er så vakker❤️ Du strålte virkelig som gravid! Leo har det helt klart best hos dere, ingen tvil😊

    4. Du med den første kommentaren her; msibruke i media? Jeg har ikke sett et eneste bilde av Leo som kan minne om noe som ligner på misbruk. At du og flere med deg ikke liker at bloggere legger ut bilder av barna sine er en helt annen sak. Men å kalle det for misbruk, det er å gå langt over grensen. Jessica er slett ikke den eneste som legger ut bilde av barnet sitt i bloggen sin.
      Så får vi andre være enig eller uenig, men hun gjør overhodet ikke noe ulovlig, så stopp der.
      Selv kjenner jeg imidlertid at jeg begynner å bli lei av gravidebildene som du stadig legger ut. De fleste vl ikke se bilder av seg selv som gravid før mange år senere, du lager stadig innlegg der du får lagt ut et magebilde. Savnet du å gå gravid? Det er nemlig noe som heter at det hodet er fullt av, renner munnen over med….
      Har du forresten slettet et innlegg? Der jeg spurte om du hadde hatt kontakt med foreldrene til “Lene”, eller om du bare hengte dem ut uten å vite noe annet enn det hun forteller deg?

    5. Kjempe flott innlegg og fline bilder av deg Jessica!!! <3 <3 <3 Stå på, Leo kunne ikke fått en bedre mor enn deg!!! <3 <3 <3 Og Fredrik er den beste faren Leo kunne ha fått!!! <3 <3 <3
      Og jeg støtter deg fullt ut hva angår politianmeldelse av den anonyme brukeren over!!! Selv vi som ikke ser ip-adressen kjenner igjen denne personens innlegg, bl.a. på måten å skrive/uttrykke seg på!!! Jeg ble så sint at jeg så rødt da jeg leste kommentarer fra denne personen første gang, at vedkommende skal være veldig glad for at h*n ikke var her da......!!! Da hadde h*n fått høre det i veldig klare ordelag!!! Dette er så ondsinnet at jeg får crup av det, aldri sett og lest værre i mitt liv og jeg har noen år på baken!!! 🙁 🙁

    6. Joda. Innlegget er slettet. Kan det være for at det ble nevnt at sex mellom mindreårige er forbudt ? Noe som Jessica nokså bastant mente ikke var riktig.

    7. Anmelde meg til politiet for hva da? For å si meningen min?
      Og du tror politiet vill bry seg når du selv for lenge siden kunne ha sterngt kommentarfeltet for anonyme kommentarer….
      Og den kommentaren om at jeg ville slå deg har jeg bedt om unnskyldning for og du godttok den siden det var ilter stemning over hele fjøla i det bloggeinnlegget og kommentarene. Så det blir teit å skulle la det få etterspill i dag 6 måneder etterpå.
      Jeg har ingen problemer med deg Jessica, men du har handlet galt de siste dagene, for du skulle virkelig ha tenkt deg om før du begynte å legge ut om at foreldrene har vendt den 14-årige gravide ryggen, mens det hele var at de ikke er enige med henne at hun skal fortsette graviditen. Det forstår jeg godt, siden det blir de som får en ekstra unge i huset.

    8. Væresåsnill å bare gi dere med negative tilbake meldinger. Ja, man trenger negative tilbake meldinger også, men ikke på den måten. Hadde Jessica behandla Leo dårlig på noen som helst måte så hadde det nok vært innblandet med barnevernet og hele den pakka. Man kan se at Leo har det helt topp, og han elsker moren og faren sin, og det av en grunn.
      Ingen fortjener å bli hengt ut på den måten. Hadde du vært mor så hadde du ikke likt å høre at du er en dårlig mor. Helt ærlig, Jessica får ikke noe godt ut av det du skriver, ei heller du. Du kommer ingen andre veier enn å være utrolig tåplig. Så ta også tenk litt hva du skriver, og om du ikke klarer det så må du kanskje gjøre noe med deg selv før du fikser opp i andre 🙂
      Stå på Jessica! uansett om du har en dårlig dag eller ikke så er det din blogg og du bestemmer hva som skal stå. Du er en super bra mor for Leo, og det er garantert! Jeg vet dere prøver alt dere kan for at han skal ha det Bra, og det kjører dere med stil 🙂 Lykke til videre!

    9. Anonym: Håper det du skriver får konsekvenser. Jeg håper du blir anmeldt. Hva er din interesse av å skrive så mye stygt til flinke Jessica? Makan!! Om du har så mange issues, prøv å hold de for deg selv..

    10. Bedømmer man om en er en dårlig mor utav gravid mage bilder på en blogg..?
      Haha .. Avåtil altså :’)

    11. Såå flott mage du hadde💙
      Savner tiden med å gå gravid selv😊
      Du er jo kjempe flink med Leo😀
      Å kjære “anonym” som kommenterte frekt øverst du er barnslig med å kommentere dritt. Har du ingenting bedre å skrive kan du vel likeså la være?
      Men har ett spørsmål, vi har samme vogn Jessica. Når byttet du til sportsdelen? 🙂
      Stor klem fra en daglig leser 💟💟

    12. Hei! 🙂
      Kunne du kanskje laget et innlegg med en oversikt over Leos vekt og lengde fra kontrollene hans? Hadde vært gøy å sett ift min egen på 6 mnd 🙂

    13. Du har en fin blogg men vær så snill å stopp.med disse graviditets bildene. Ungen er jo født for langst

    14. Selvfølgelig kan og BURDE Jessica anmelde deg, “anonym”. Hun er 16 år gammel, og klarer mammarollen veldig bra. I mine øyner er du enten en unge som ikke er moden nok til å bruke sosiale medier, eller så er du en gammel mann/dame som rett og slett ikke kan noe om refleksjoner, nettvett eller barn. Vi lever i 2016, sett deg et større perspektiv og begynn heller å bry deg om ditt eget liv.

    15. Klem: Jeg prøver bare å bruke bilder som er relevant for innleggene jeg skriver 🙂 siden dette handlet om graviditet, så passet gravid bilder (tenkte jeg da)

      Takk for tilbakemelding! 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg