JEG HUSKER DET SOM OM DET VAR I GÅR..

For litt over ett år siden, når jeg var gravid, orket jeg ikke ordne meg noe særlig. Jeg gikk i joggebukse, og av og til hendte det at jeg gikk i joggebukse utenfor hjemmet. Krise, sant? Så der gikk jeg da, med gigantisk-høygravid-mage, joggebukse, og et ansikt som hylte “Fy faen nå er jeg lei av å være gravid!”. De som så meg trodde sikkert at jeg aldri hadde sett en vanlig bukse før og at jeg var gravid med noen som satt i fengsel eller noe. 

Jeg gikk inn i en finere butikk, joggebuksen min og jeg, men ingen reagerte. Ingen kikket opp på det sminkeløse ansiktet mitt en gang. Ingen i betjeningen sa “Hei” en gang. Jeg tenkte med meg selv at det var nok bare helt tilfeldig, når jeg etter hvert gikk ut av butikken på vei hjem til Fredrik, men jeg dro tilbake en annen dag (Like fullt med joggebukse, men hallo, det finnes ikke bukser som hadde klart å lukkes med gravidmagen jeg da hadde) og ingen sa hei da heller. Ingen la merke til meg da heller, enda det var ganske umulig å ikke legge merke til at jeg kom inn. Og enda en gang etter det også. Fortsatt ingen som sa noe eller som i det hele tatt reagerte. 

Men når jeg var der for noen uker siden uten verken gravidmage eller joggebukse, da var det ikke måte på hvordan de lot merke til meg og om jeg trengte noe hjelp. Enda det var samme damene i betjeningen.

Men det er sikkert bare meg. Det er sikkert bare tilfeldig. For folk er jo ikke sånn, ikke sant?

Det morsomme er at jeg egentlig dro på butikken når jeg var gravid for å kjøpe en ny taklampe til nærmere 4000 kroner. 

Og vi har fortsatt ikke taklampe hjemme 🙂

6 kommentarer
    1. Ha ha måtte le litt nå, “de som så meg trodde sikker jeg aldri hadde sett en vanlig bukse før og var sammen med en som satt i fengsel ” .Du er goo du😃 Men ja kjenner meg i situasjonen. Følelsen av å gå uten sminke og litt stygt kledd, da eksisterer man tydeligvis ikke for visse mennesker.

    2. Folk er folk, sånn vil det alltid være.. Synd men sant.. 🙂 Men du Jessica, det er en ting som “irriterer” meg litt. Jeg liker veeldig godt bloggen din altså, og jeg synes du skriver godt. Men det er èn ting som går igjen og som jeg irriterer meg grenseløst over, og det er da og når regelen. Den gang da, og hver gang når. Dvs DA du var gravid, ikke når. DA Leo ble født, ikke NÅR Leo ble født. Vær så snill å skjerp deg litt med den da 😀 No hate, bare et vennlig tips fra en grammatikkfreak ;-*

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg