Jeg beklager..

Vet ikke helt hva jeg skal si akkurat nå.. Tror jeg burde skrevet et slikt innlegg som dette for lenge siden. Rart jeg ikke har gjort det før nå.

Jeg ser de siste månedene at jeg har brukt mye tid og energi på å skrive blogginnlegg hvor jeg svarer på stygge rykter og kommentarer. Jeg tror det har vært høyst nødvendig for meg fordi jeg har vært opptatt av å kunne forsvare meg og mine. Det har jo vært en stor overgang for meg å gå fra å aldri ha noen som er kritiske til meg som «vanlig» tenåringsjente, til at hvem som helst kan kommentere og skrive lange kritiske kommentarer til meg flere ganger om dagen. Noen ganger er det litt rart å fatte at noen bruker så mye tid på meg. Jeg synes på mange måter det er litt smigrende. 

Fokuset som har vært på å svare tilbake på stygge utsagn har fått mye mer plass i bloggen enn hva jeg trodde det skulle komme til å få når jeg startet.  Det har nok ikke bare handlet om at jeg har ønsket å forsvare, men kanskje også at jeg har trengt noen “utblasninger” ettersom dette har vært en veldig uvant situasjon for meg å være i. Det har vært godt å kunne skrive fra meg.

 
Jeg vil bare at dere skal vite at jeg har selvinnsikt nok til å vite at jeg har gjort feil i løpet av året som blogger. Har blogget fast i ett år nå, dere! Jeg har lest i arkivet, ristet på hodet. Jeg har lest på svar jeg har skrevet til dere i kommentarfeltene, og ristet på hodet. Det trenger faktisk ikke å være langt tilbake i tid en gang, før jeg rister på hodet av hva jeg har skrevet. Jeg tror det viser at jeg er midt inn i en stor personlig utvikling og jeg prøver å forbedre meg for hver dag som går. Jeg vil jo være den beste versjonen jeg kan være av meg selv, men det har vært vanskelig å komme på rett spor.

Jeg vil at dere skal vite at jeg setter pris på at akkurat dere klikker dere inn på bloggen min hver dag. For å legge igjen koselige tilbakemeldinger, for å legge inn konstruktiv kritikk. Jeg føler på mange måter at jeg har forbedret meg ekstremt på dette med å ta kritikk, og det er en viktig del av å være blogger. Jeg vil at dere skal vite at jeg er fryktelig ydmyk for at dere setter pris på bloggen min og at dere gir meg denne unike muligheten til å skrive og nå ut til så mange. 

Jeg virker kanskje ikke ydmyk når jeg har svart dere som er fryktelig kritiske med å kalle dere “anonyme feiginger” for eksempel. Jeg tror på mange måter det er vanskelig for dere ikke-bloggere å forstå hvordan det kan være. Jeg mener ikke at det unnskylder, men jeg tror det kan være en veldig god forklaring. Jeg vil ikke noen av leserne mine noe vondt, men enkelte dager har jeg rett og slett fått nok – og jeg tror alle har sånne dager. Det er bare sånn at deres dårlige dager ikke ligger offentlig for alle å se og lese. Og det er selvfølgelig et valg jeg har tatt, men fortsatt en ulempe. 

Jeg måtte bare skrive ut litt til dere nå. Er så glad jeg har bloggen. Utrolig merkelig å tenke på at bloggen ble laget ganske tilfeldig og ikke med noen store forhåpninger eller mål.. Og nå sitter jeg her. Superstolt! 

Glad jeg har dere. Håper jeg kan være den beste meg jeg mulig kan være i løpet av 2016, og at dere merker det minst like godt som det jeg gjør.

Klem

14 kommentarer
    1. Sånn er det å bli voksen. Ved 20 ser du tilbake på tenårene og rister på hodet, ved 30 ser du tilbake på tjueårene og rister på hodet, og jeg tipper jeg som 40 ser på meg selv nå og rister på hodet.
      Sånn er det for oss alle 😊 Velkommen i klubben 😜

    2. bloggen din er blitt en blogg jeg ser frem til gå innom hver dag! liker at du er så åpen og ekte og skriver om virkelige ting som “normale” folk også kan kjenne seg igjen i, du er et godt forbilde og jeg syns du er en inspirerde ung dame!
      btw, jeg elsker stilen din både på klær og interiør, hadde vært kjekkt med litt outfits innlegg 😀

    3. Synes det er utrolig fint av deg å reflektere over dette “sammen” med oss. Jeg forstår godt at du har følt at du har måttet forsvare deg, og helt ærlig har jeg likt at du har svart for deg. Mange andre bloggere sletter bare kommentaren og ikke noe mere med det. Du viser faktisk at du har mot nok til å svare, og du vil vise dem at det de sier ikke stemmer. Til tider kan det kanskje bli litt mye, da det er viktig å ikke la alt taes innover. Noen ganger kan du kanskje bare la være, og tenke at du er bedre enn de! Jeg synes du virkelig gjør en bra jobb, både med bloggen og som mamma. Bare husk å ikke stresse for mye, ikke la bloggen og “det perfekte” livet ta helt over for deg, du er bare ett vanlig menneske du også 🙂
      Jeg har sendt deg en Mail igjen foresten, siden den jeg sendte sist tydeligvis aldri kom frem 🙂 klem!

    4. Dette har jeg savnet! På det utallige antall blogger jeg har lest er en slik ydmykhet noe jeg har lengtet etter. Det faktum at du alltid søker etter en bedre versjon av deg selv gjør deg perfekt Jessica.
      Slenger ved et litt harry sitat som jeg syns taler godt til deg med tanke på alle fordommer du har møtt.
      “I have noticed even people who claim everything to be predestined, and that we can do nothing to change it, look before they cross the road.”
      -Stephen Hawking
      God helg! 🙂

    5. Syns du er så utrolig flink med lille Leo. Er innmari tøff jobb å vare mamma selv om det gir Tusen ganger mer glede😊 klapp deg selv på skuldra å Vær stolt av deg selv. Skjønne du😊 er selv 29 år og mamma til 3 prinser. Nyt dagen med dine fine.
      Line

    6. Utrolig pen du er Jessica 😊
      Håper det går bra med deg og dine
      God helg og ha en fin uke
      Og prøv å fokuser på de positive kommentarene du får hver dag
      Husk at mange er stolte over deg som tar så godt vare på Leo 😃

    7. Til syvende og sist er det ikke du som skal beklage, vi har alle vært unge og gjort feil. Å beklage står det respekt av, og det er nettopp det jeg har tenkt å gjøre, om ikke på vegne av alle som har skrevet stygt, så på vegne av meg 🙂 Har skrevet kritisk til tider og også dessverre blitt med på å skrive stygg kommentar under gruppepress med alkohol “fordi det er gøy”, men det er ikke gøy, bare høyst unødvendig. Beklager. Aldri igjen skal jeg sitte med en gjeng med jenter i 20årene og mobbe og snakke stygt om en 16åring, for så å være med på å skrive noe stygt, aldri, Mange av de stygge kommentarene kommer fra slike situasjoner, tenk på det neste gang. Jeg kan ikke snakke for resten, men på vegne av meg beklager jeg igjen. Håper du tar dette til deg og tenker at du skal være sterkere enn “oss”, uansett hva vi mener 🙂
      -Amanda

    8. Håper det ordner seg vet det er tøft nå men du og dere klarer dette. Kjærlighetssorg går over tar bare tid. Håper ting blir bedre snart. Ikke lett å bo slik men håper det kommer noe bra ut av det. Håper du leser denne meldingen. Du er sterk!!! Å tenk snart ser man tilbake å da virker det hele litt glemt å alt er bra

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg