JEG VIL IKKE BLI GRAVID NÅ.

Med jevne mellomrom får jeg spørsmål om jeg “er gravid igjen” og det surrer rykter rundt det, fordi «alle andre» mammabloggere blir gravide igjen en stund etter at førstemann har kommet. 

Jeg har skrevet det tidligere, men jeg skriver det gjerne igjen: Selv om det av og til frister, så har jeg verken mann eller lyst akkurat nå, så da er saken ganske grei. Det blir ikke baby på en god stund, og det tror jeg er veldig greit. At jeg får fokusert på utdanningen min og Leo sine første leveår, samt å bruke en del tid med venner og å bare være 17 år!

Men hva så, egentlig? Hva så om jeg hadde bestemt meg for å få en til når Leo er et par år?

Hvis jeg bestemmer meg for enda en baby med tiden så kan jeg garantere at jeg har både økonomi og plass til en til, selv om det ikke er det aller viktigste en gang. Det er viktig for meg at barna mine skal ha mye  trygghet og gode rammer rundt seg, for selv om det aller viktigste er at barna dine får nok omsorg og kjærlighet så kan ikke babyer leve på luft og kjærlighet. Det aller beste er selvsagt en god og trygg økonomi, og at de vokser opp i et godt miljø. Det er ikke problematisk om jeg skulle få en til nå en gang, men det hadde vært uaktuelt med tanke på at jeg ikke har kjæreste. Jeg kunne aldri fått barn nå med noen som ikke var min kjæreste over en lengre tidsperiode.

Ikke vet jeg hvor mye jobb det kommer til å bli med årene heller når Leo vokser, og jeg vil jo kunne gi mitt 100% i oppveksten til barna mine!

Når jeg først nå har fått et barn allerede ønsker jeg å sørge for at han får det aller best ikke bare nå, men også i fremtiden – og derfor må også utdanningen min stå i fokus nå de neste månedene. Det blir ikke baby på veldig lenge, selv om det selvfølgelig hadde vært koselig. ♥


10 kommentarer
    1. Alt folk skal blande seg oppi da 😉 Leo er jo ikke ett år engang og allerede forventer folk det? De må ha lite spennende liv hvis er så opptatt av hva andre foretar seg 😉 kos deg med skjønneste Leo som er heldig som får all oppmerksomheten enn så lenge❤

    2. Gjør det som føles rett for deg, men det høres jo veldig fornuftig ut å gjøre seg ferdig med utdannelsen før en får hendene ENDA mer fulle 🙂 Lykke til!

    3. Hei, jeg er en fast leser og elsker bloggen din. Du er nydelig, det samme er sønnen din. Jeg leste en kommentar fra forrige innlegg om at du burde ha større variasjon og sammenheng mellom bildene og innlegget ditt. Jeg må si at jeg er svært enig, husk at dette bare er ment som et forslag på å nå langt i bloggverdenen. Ellers gjør du en kjempejobb, både som blogger og som mamma. God morsdag, denne dagen er virkelig fortjent for dere mødre:) Ha en fin dag videre 🙂

    4. KK: Tusen takk for at dere sier ifra 😀 Som jeg også svarte på den forrige kommmentaren som du refererer til, så skal jeg virkelig gjøre mitt beste fremover!

      God klem<3

    5. Ja det hadde jo vært kjekt tror eg nok hvis du hadde fått barn nr 2,eller 3 for deg
      For deg
      Du må huske på at du er heldig som ihvertfall har en unge, det er ikke alltid folk får desverre
      Uansett lykke til så mye med livet ditt og håper alt går bare bra med ditt liv og Leo sitt liv
      Sender dere begge to en varm klem 💐🎉😃

    6. Skjønner deg godt jeg. Selv har jeg en sønn som blir 3 til sommern, og jeg har akkurat fylt 21. Er i et fast forhold med barnefaren og starta på høyskole i høst. Men jeg føler heller ikke behovet enda! Syns det var mye “enklere” og morro når babyen ble over 1 år, så du har mye å glede deg til framover 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg