SÅ LETTET!

Hei dere!

I går kveld kom venninnen min endelig frem, og det var dødskoselig å se henne igjen. Vi har hatt det så utrolig gøy og jeg kjenner at jeg gruer meg til hun skal dra igjen i morgen. En helg går så utrolig fort! Leo har vært med pappaen sin i dag, og kommer veldig snart hjem igjen! Fredrik er borte i kveld hos noen venner, så Leo, venninnen min og jeg skal ut en tur for å spise litt mat. Blir nok kjempekoselig ♥

Vil også takke for all enorm positiv respons på sist innlegg, herregud for en herlig overraskelse. Tusen, tusen takk! 

Når det gjelder at jeg skrev “Jeg vil heller bli banket opp hver uke resten av livet enn å ha kjærlighetssorg. For når du blir banket opp vet du at smerten kommer til å gå over senere, og hver jævla gang jeg har kjærlighetssorg er jeg i like tvil som alltid om det noen gang kommer til å stoppe å gjøre vondt.” Så var det noen som reagerte på dette, og det kan jeg selvfølgelig forstå. Jeg bagatelliserer ikke å bli banket opp, det var bare viktig for meg å få frem poenget mitt skikkelig. Nettopp det at det er så forferdelig å ha kjærlighetssorg at man noen ganger tviler på om det faktisk kommer til å gå over. Beklager om noen følte seg støtt av dette, det var overhode ikke min intensjon.

Dessuten er skilsmissestatistikken 50/50  nå, det vil si: 50% av de som gifter seg, skiller seg – noe flere av dere skrev og det var litt godt å lese, for da føler meg seg ikke så alene. Uansett hvor mange eller få som skiller seg, så er det jo selvfølgelig veldig trist, men samtidig kan det sikkert være godt å vite at man slett ikke er alene når man blir skilt. Uansett, derfor blir argumenter som “Dette viser at du er alt for ung” ganske tynne, når det skjer halvparten av alle par. Forhold kan ta slutt, ung eller gammel. Enten du er i et forhold som har vart i 20 år, eller om dere er et ungt par med et barn. (Selv om jeg så klart ser at sannsynligheten er større når det gjelder sistnevnte eksempel)

Føler jeg har verdens snilleste mest forståelsesfulle lesere, håper dere vet at jeg er ekstremt ydmyk.

Nå skal vi kose oss masse den siste dagen, og jeg håper dere har hatt en strålende helg så langt ♥ 

10 kommentarer
    1. “Leo har vært med pappaen sin i dag, og kommer veldig snart hjem igjen! Fredrik er borte i kveld hos noen venner…” hadde det ikke vært for at jeg er fast leser hadde jeg der ikke trodd at Fredrik og pappaen til Leo var samme person 😂 haha! Komplisert setning :’D

    2. Så bra at du har en venninne som du har god kontakt med
      Det betyr alt 😊
      Er så glad for at du hadde en fin dag sammen med din kjekke vennine
      Du har også mye positive kommentarer på bloggen, husk også at vi som skriver fine ting til deg her inne e også på en måte dine venner
      Husk at det finnes alltid hjelp uansett hvor trist å mørkt det e i livet, og husk at du e ikke alene om å føle deg trist osv
      Vi alle føler oss triste og lei, men som sagt så hvis du blir så trist og lei deg at det tar usedvanlig mye energi og at det går utover hva du gjør på fritiden, og at uansett hva du gjør så blir du ikke glad og du føler deg utakknemlig over alt, så hadde eg som sagt i forrige innlegg tatt kontakt med profesjonelle folk som kan finne ut hva som føles tungt og trist
      Lykke til så mye i livet sammen med Leo, du har fått den største gleden en dame kan få altså å kunne få ett barn i livet ditt
      Så eg råder deg til å absolutt ta opp det med profesjonelle folk hvis du har det tøft og trist over lengre tid, men det e som sagt lurest å vente med det til Leo blir eldre, så ikke barnevernet kommer i bildet
      Vil beskytte deg fra det, siden eg ser og skjønner på deg at du er en moden, reflekter og klok mor for din alder
      Vi som leser bloggen din, heier på deg hver dag og håper at alt e bra med deg hver dag
      Sender deg en varm og god klem 💚
      Ta godt vare på deg selv
      Husk at selvom det føles trist og vondt til tider, så er Gud alltid med deg og heier på deg
      Uansett om du tror eller ikke på han
      Husk at du e verdifull, unik og en veldig nydelig jente Jessica 😃

    3. Alltid koselig med besøk av gode venninner! Skjønner godt sammenligningen din med å bli banka opp, for det beskriver bare hvor forferdelig man kan føle seg av det. Håper resten av helga deres sammen blir herlig. Hadde vært veldig gøy med et gjesteinnlegg fra vennina de. Feks noe vi ikke vet om deg eller hvordan hun ser på deg som person.
      Ha en fin kveld skjønne jenter<3

    4. Hei, Jessica!
      Jeg vil bare si at du er en tøff jente som virkelig står opp for det du mener når det kommer til det du tror er det beste for Leo. Gjennom bloggen har jeg set at du vil gjøre alt for at han skal få et så bra liv som mulig, og det er godt å vite 🙂 Når det kommer til det med flyttingen, så vet jeg at som utenforstående har jeg ikke mye jeg skulle sakt, men jeg håper du likevel velger å lytte, og vurderer dette. Det er nå lenge siden bruddet, og jeg er overrasket over hvordan du fremstiller hverdagene deres. Du handler, lager mat, vasker hus, passer Leo og alt annet som andre (som regel) mødre gjør. Gjør du virkelig dette for Leo? Er det ikke best for han at du finner ut hva du vil i livet? Du er ikke bare eksen til Fredrik, du er ikke bare mammaen til Leo. Hva om Fredrik ikke vil at dette skal fungere? Er ikke det bedre at du går videre nå, før Leo begynner i barnehage, og før følelsene dine blir så vonde at du ikke lenger klarer å holde de unna han? Som du sier: skilmissestatistikken er ca.50:50, men det betyr ikke at 50% av alle som har vært gift lever alene. De fleste går videre, og finner en ny partner. Kanskje havner de da i den andre prosentandelen. Leo kan ha det like bra med en annen som pappa, enn det han har med Fredrik. Det vil ikke si at Fredrik er en dårlig far, bare at Leo vil vere velsignet med to “fedre”. Jeg vet du vil det beste for Leo, men noen ganger er det beste å gå videre.
      Hadde eksen min prøvd alt han kunne for at vi fortsatt skulle holde sammen etter bruddet, hadde det uansett ikke gjort noen forskjell. Følelsene var der bare ikke lenger, og det valget er jeg evig glad for. Nå skal jeg og min forlovede gifte oss, noe som aldri trolig aldri hadde skjedd om jeg hadde gitt ham en sjangse til.
      Noen ganger er det beste å lytte til en som står utenfor alt dette rotet, for de ser gjerne det du ikke ser:-) Lykke til, Jessica!

    5. Har du en bestevenn, liksom sikkelig close en som du kan fortelle de merkligste ting til. Kan du lage et bestevenne innlegg?

    6. Har du en bestevenn, liksom sikkelig close en som du kan fortelle de merkligste ting til. Kan du lage et bestevenne innlegg?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg