42 ÅR OG BESTEMOR

I dag har mamma bursdag, og da må jeg jo skrive et lite blogginnlegg siden hun er min nr.1 fan!!

Mamma var den aller første som fikk vite at jeg var gravid, og hun har virkelig hjulpet meg gjennom graviditeten med Leo på utrolig mange måter. Haha, husker den gangen jeg var på min andre tidlige ultralyd og en litt eldre mann var han som skulle gjennomgå ultralyden med meg. Når vi var ferdige spurte han hva jeg ville gjøre, og jeg sa tydelig at jeg nok kom til å beholde. Da ble han veldig rar og spurte igjen om hva jeg virkelig skulle gjøre var, og da avbryter mamma med “Men hørte du ikke hva hun sa da? Hun sier hun tror hun vil beholde”

Da ble han stille. Haha! Det symboliserer kanskje litt hvordan mamma alltid tok meg i forsvar slik og har beskyttet meg så godt hun har kunnet, og ikke minst stått ved siden min hele tiden. Jeg har satt utrolig stor pris på det! Det har på mange måter vist meg hvilken mamma jeg vil være for mitt barn også, ved å være streng når det trengs, men å alltid så ved siden og støtte opp de som betyr aller mest. 

Men nå skal ikke dette innlegget handle om svangerskapet! Jeg ville bare få med hvor mye hun har støttet og hjulpet meg gjennom det, siden det har vært en av de vanskeligste periodene i livet mitt. 

Hun og resten av familien bor jo fortsatt 4 timer unna, så jeg har ikke fått feiret dagen sammen med de i dag, men jeg vet at de har kost seg masse. Jeg regner med at begge søstrene mine har brukt dagen med henne og pappa i dag, så hun har nok hatt det kjempefint selv om Leo og jeg ikke hadde mulighet til å komme. Hun skal facetime med Leo etterpå uansett, så det er nok et lite plaster på “såret”!

 Nå har hun vært bestemor siden mars, og i dag fyller hun 42 år! Gjett om Leo er heldig med den spreke bestemoren sin. Ung og sprek enda! Når Leo er 16 er hun jo 57 år!

Håper mamma har hatt en strålende dag og jeg vet hun gleder seg masse til å se barnebarnet sitt igjen snart! Vi er kjempe glade i deg! ♥

8 kommentarer
    1. For en flott mor (og sønn) du har 🙂 Gratulerer med dagen til henne! Hun blir sikkert veldig glad for innlegget ditt 🙂

    2. Gratulerer med dagen så mye til din kjære mor
      Så bra og kjekt å høre at hun viste sin respekt ovenfor at du ville velge og beholde barnet og var fastbestemt for det
      Utrolig glad for at hun ikke maste så mye om at du skulle/burde ha tatt abort
      Du skal i hvert fall vite at mange er stolte over deg som i en så ung alder, klarer å være så reflekter,moden og klok mor for Leo og tar godt vare på han
      Synes du virker som en veldg hyggelig,og kjekk jente,
      Takk for at vi får lese bloggen din og å følge med på hvordan det går med Leo 🙂
      Ha en fin dag og ta godt vare på deg selv og Leo

    3. Mormor var 34 da hun ble bestemor og oldemor var i starten av 50 årene som oldemor. Det er bare kjekt å ha unge besteforeldre/ foreldre

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg