EN GOD MORGEN ♥

Hallo!

I dag tidlig sto jeg opp litt ekstra tidlig for å lage meg en skikkelig god frokost! Det ble hjemmelaget iskaffe og verdens beste brød fra Meny med egg. Leo fikk smake på brødet og likte det minst like godt som jeg gjør! Jeg merker veldig godt på kroppsspråket hans om dagen om han vil ha mer eller om det er nok mat, og han sier gjerne i fra dersom han vil smake på noe som Fredrik eller jeg sitter og spiser. Han har i grunn blitt veldig flink til å si ifra generelt!

Dessuten har vi vært på kontroll hos Leo sin favoritt-helsesøster, altså vår helsesøster. Noen påpekte sist gang jeg nevnte at vi var der at det var bra jeg fikk ekstra oppfølging siden jeg var så ung, og at de måtte “passe” på meg, og jeg satt som et spørsmålstegn når jeg leste det. Jeg går i utgangspunktet ikke mer til helsesøster enn vanlige mødre og fedre, men i forhold til alt som har skjedd i det siste har jeg ønsket å komme litt oftere – også fordi jeg faktisk synes det er skikkelig koselig.

Jordmoren min jeg hadde under svangerskapet var også innom for å hilse på Leo og meg igjen, ettersom hun egentlig jobber på samme helsestasjon og var der inne på besøk. Utrolig kjekt og morsomt at hun har “kjent” Leo så lenge, helt siden første gang jeg var der i uke 11 i graviditeten! Tenk, første gang hun traff meg var jeg litt over 16 år… Nå er jeg atten om 4 måneder!

Leo veier nå ca 10 kg, og selv om jeg gjerne skulle sett at han hadde vokst enda litt til så betrygget helsesøster meg med at kurven hans var kjempefin og at han vokser helt perfekt. Leo hater middagsglass kjøpt i butikken og spiser det aldri de få gangene jeg har kjøpt det, så nå går det mest i brødskive med leverpostei, og eksempelvis mat vi har til middag som ikke er saltet eller som har ingredienser som barn under ett år ikke skal ha i seg. Derfor har jeg nå bestemt meg for å begynne å lage en del hjemmelaget babymat, og jeg tenker også å dele oppskriftene med dere! Jeg har laget flere oppskrifter helt selv allerede, og gleder meg til å vise dere. 

Nå kom Fredrik hjem for et lite kvarter siden, og det øyeblikket når han kommer inn døren og Leo snur seg vekk fra hva-enn han driver med for å løpe-krabbe bort til pappaen sin er bare så utrolig fint. Det gleder meg hver eneste dag!

 

15 kommentarer
    1. Hei
      Jessica fine bilder av deg og Leo som vanlig
      Ha en fin ettermiddag og kjekt at du ville legge ut et innlegg på bloggen idag også
      Kanskje du kan blogge så ofte at bloggingen din blir en god jobb for deg der du får godt betalt, bare ett tips til deg nydelige og vakre deg
      Ta godt vare på deg selv og Leo
      Også må dere ha masse lykke til sammen
      Eg synes du virker som en fornuftig, klok og reflektert mor og det er du absolutt ser eg det på bloggen din hver dag
      Du trenger selvsagt ingen ekstra oppfølging nå
      som du er så moden, fornuftig og klok til å være en så ung mor, du vet jo det selv at du er en god mor og du har bevist det for mange lesere at du er en god mor for Leo
      Men det folk mener er sikkert at med oppfølging av voksne til unge tenåringsmødre er det at det er sikkert mange som blir foreldre i en altfor tidlig alder at barnevernet kommer inn og må ta hånd over barnet selv fordi at foreldrene gir de ikke de de trenger, eller at de får et utrygt hjem
      så du trenger ikke ekstra oppfølging fra de voksne som noen mener, fordi at eg har følgt med bloggen din i mange måneder hver eneste dag og har sett at du er veldig fornuftig, klok og det er tydelig at du setter Leo fremfor deg selv først som er sånn som alle foreldre skal gjøre
      Vær stolt av deg selv som tar så godt vare på Leo
      Sender deg en varm og god klem og ønsker deg og din lille alt godt i livet
      😊💐💐

    2. 10 kg er vel ganske passe? 🙂 Det er jo godt over snittet for alderen? Skjønner at man som mamma “alltid” bekymrer seg for barna, spesielt hvis de spiser dårlig 🙂 Her går vi også til hyppige helsestasjonskontroller. Min på 1,5 år er 8 kg! Men frisk og flott likevel 😉

    3. Hei!
      Vi var også på helsestasjonen i dag, og gullet mitt på 4 mnd er blitt nesten 7 kg!
      Må bare gi deg litt skryt. Jeg er innom bloggen din daglig. Synes du skriver så bra, og er så gøy å følge hverdagen til deg og Leo. Du virker som en helt fantastisk mamma, og kunne ønske vi bodde nærmere så kanskje vi kunne blitt kjent.
      Håper du har en fin dag, og at det går bra med deg! Husk at tiden leger alle sår! Fortsett å være sterk, gråt når du føler for det og få snakket ut med noen om det!❤️
      Stor klem til deg og Leo! ⭐️❤️

    4. Jeg har termin om tre uker, men jeg har allerede lest meg litt opp på hjemmelaga babymat, da jeg ikke spiser halvfabrikata selv og ikke vil at sønnen vår skal det. Det finnes blant annet enn dampkoker sak spesielt for å lage hjemmelaget babymat på expert, elkjøp o.l. også kommer man langt med stavmikser. Man får forresten kjøpt slike plastbeholdere med tut på som de selger i butikken med smoothie til baby på nett. Altså sånn at du kan lage din egen smoothie også fryse ned til Leo (: ulike supper som blomkålsuppe, gulrotsuppe som er miksa glatt med stavmikser er sikkert perfekt nå (: håper du skriver mer om mat fremover, både til dere og Leo, veldig kjekt med tips og inspirasjon! Klem

    5. Jeg er spent på å se oppskriftene dine på maten til Leo! Her får guttungen (like gammel som Leo) samme middag som oss på hverdagene, mens i helgene spiser vi etter han er lagt så da får han egen mat. Så jeg er alltid på jakt etter gode oppskrifter, både til ham og hele familien. Han elsker for øvrig å få spise samme mat som oss, sitter og plukker en og en bit, smaker litt, “spør” om vi vil smake, men gir det aldri fra seg. xD. Herlig alder! 🙂

    6. Anbefaler deg avent sin steamer og blender (som er samme maskin ja), det blir utrooolig mye lettere å lage babymat med den. Det medfølger et oppskriftshefte som også er kjekt.
      For mer inspirasjon liker jeg veldig godt speiltvillingene sine innlegg om babymat (et lett googlesøk så finner du det). Lykke til!

    7. Hei fine bilder jeg lurte på om du kunne tatt et bilde av leo som krabber bort til Fredrik når han kommer hjem fra jobb. Hadde vært morsom. Ha en fin dag vidre fine deg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg