HVORDAN JEG TRENER

Det har dukket opp veldig mange forespørsler om et slikt innlegg som dette om trening og hvilke øvelser jeg gjør etter blant annet innlegget om hvordan jeg fikk kroppen min tilbake etter svangerskapet med lillegutt!

Du må nemlig ikke på treningssenteret selv om du vil både gå ned i vekt og få kroppen din tilbake etter fødselen. Det har jeg bevist.

Beklager så mye at jeg ikke fikk vist dere bilder av alle øvelsene! Jeg tok bilder mens jeg gjorde alle, men 95% av alle bildene jeg tok ble i så dårlig kvalitet at man ikke hadde sjans til å se hva jeg drev med. Så da måtte jeg bare ta de bildene med aller best kvalitet, og det var disse!

Jeg synes det er helt supert at jeg kan motivere og inspirere andre mødre med lite tid til overs til å komme i gang med trening igjen. Man kan føle seg skikkelig umotivert i starten, men jeg lover dere at det er helt fantastisk når man først er i gang. Det er så utrolig deilig å føle seg vel i sin egen kropp og å ha god helse i tillegg!

Jeg trener i hovedsak rumpe og lår. Her gjør jeg donkey kick, bulgarske utfall, og masse squats (gjerne når jeg holder Leo, slik at det blir tyngre). Ellers gjør jeg gjerne jumping squats og hoftespark. Jeg har alltid hatt en veldig «petite» kroppsform, altså er jeg veldig liten. Det samme har rumpa mi også så og si alltid vært! Nå begynner den endelig å bli større, og det er utrolig morsomt å se hva litt trening kan gjøre.

I tillegg trener jeg mage, men her bruker jeg aller mest rockering med vekter. Det tar utrolig bra. Ettersom magemusklene mine delte seg etter svangerskapet, kan jeg ikke gjøre «vanlige» øvelser som planke og sit-ups fordi det kan gjøre problemet tusen ganger verre. Dette er veldig lurt å sjekke om du selv har gått gravid, og du kan finne ut hvordan man sjekker det ved å se denne youtube videoen som er på engelsk. Et typisk tegn er at magen «buler» ut nederst ved navlen når du ligger på ryggen. Det er veldig omdiskutert om hvorvidt magemusklene kan trenes tilbake eller om det må operasjon til, men det skader jo ikke å forsøke uansett.

(Du kan se hvordan man gjøre alle øvelsene ved å google de, da kommer det gjerne opp gode forklaringer og bilder) Jeg er forresten ingen treningsekspert!

Jeg prøver å trene ca 1 time hver dag ved å rullere på øvelsene alt ettersom. Alle har ikke tid til å trene såpass «mye», men alle har litt tid hvis de prioriterer. Det trenger ikke å ta mye tid! Du trenger heller ikke utstyr. Før jeg fikk bestilt meg treningsmatte brukte jeg bare en av madrassene til Leo som han ikke brukte lenger. Har du ikke vekter kan du bruke alt fra barnet ditt, til andre tunge ting du har stående hjemme.

Leo er den perfekte treningspartneren <3

Jeg prøver også å jogge et par ganger i uken, og følelsen etterpå er helt uslåelig! Jeg er utrolig stolt over jobben jeg har gjort og for første gang på lenge gleder jeg meg skikkelig til å gå i bikini til sommeren!

God klem

12 kommentarer
    1. Jeg har ingen søt liten tass å løfte, bare vekter, hehe..skulle ønske det var motsatt :)) Håper på at det skjer en dag 😀

    2. Anonym: Hei 😀 skrev tydelig i innlegget at jeg ikke fikk postet bilder av selve øvelsene fordi bildene hadde så dårlig kvalitet at man ikke så hva jeg gjorde en gang. Klem!

    3. Jessica….nå må du slutte og lyge dine lesere midt i fleisen!! 1: du har ikke vært flink med kosthold og trening…du har hatt d dritt” over lengre tid nå,derfor ditt vekttap!
      2:hvor mange av innleggene dine har du skrevet helt selv? Jeg vet om minst 2stk. som andre har skrevet for deg,og da sikter jeg ikke til gjesteinnleggene her.
      3: hvorfor har du redigert det nest nederste bildet så inni hampen?!?

    4. Hva blir det neste..: Hei 😀

      Jeg har vært kjempeflink og trent masse, spist sunt! At jeg periodvis har hatt det kjipt har nada med vektnedgangen å gjøre. Jeg har spist masse, og om du er i tvil kan jeg be familien min sende deg en mail, eventuelt Fredrik, som kan stå inne for det?

      Hæ? Jeg skriver absolutt alle mine blogginnlegg helt selv her hjemme fra stuen i Larvik. Hvem andre skulle gjort det? Ingen av de jeg kjenner hadde hatt tid uansett om jeg hadde spurt en gang, og det trenger de for øvrig heller ikke – fordi jeg elsker å skrive selv.

      Har IKKE redigert noen av bildene, men unntak av et filter som gjør at jeg ser brunere ut, ettersom jeg ikke akkurat er så brun i disse vintermånedene 🙂 Filteret er på picmonkey.com! Hvis du vil kan jeg sikkert finne navnet på det?

      God klem!

    5. Hva blir det neste..: Glemte å legge til:

      Tok ganske mange like bilder som nest nederste, typ 30-40 stykker (Bruker selvutløser, så da tar jeg mange, mange bilder om gangen!) 😀 så hvis du har en mail kan jeg sende deg alle bildene så du ser at de ikke er redigerte?
      Kan også gjerne prøve å få tak i en bilderedigeringsekspert av noe slag, en som har mye greie på dette, for å så bevise dette og sende deg vedlagt at han ser at det ikke er redigert?

      Har dessuten NULL peiling på photoshop og slike type redigeringssider, bruker kun sider med filter man legger på bilder, og sender deg gjerne screenshot av alt som er lastet ned på pcen min i samme slengen, så ser du at jeg aldri har hatt noe photshop. Det kan for øvrig mine venner og familie også bekrefte, som sitter og ser på meg når jeg blogger.

      Si i fra om du vil at jeg skal bevise i hvert fall! Finner det EKSTREMT(!) frustrerende at du beskylder meg for å ha redigert bildene av meg selv når jeg synes jeg er fin akkurat som jeg er, i tillegg til at jeg alltid har stått hardt på at jeg ikke redigerer meg. Jeg ville aldri i verden gjort det, og det mener jeg virkelig. Håper du forstår at jeg synes det er kjempefrustrerende, og at du vær så snill sier i fra om det er noe jeg kan gjøre for å bevise dette for deg.

      Nå har jeg ikke glemt å svare på noe, tror jeg? God klem sendes deg!

    6. Det første bildet var såå koselig, du så skikkelig glad ut der! Gjerne ta bilder en annen gang når du gjør øvelsene, for det er ikke det at jeg ikke vet hvordan man gjør det, er bare veldig morsomt å se når akkurat den som feks blogger gjør øvelsene. Det blir litt som at man ser en sminkevideo, man kan kanskje alt som blir gjort, men det er morro å se enkeltpersoner gjøre det, om du skjønner hva jeg mener?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg