DETTE FIKK DERE ALDRI SE!

Ettersom jeg har hatt et par (hundre) mobiler det siste året som har gått til dundas, og med mobilene ble jo også alle bildene borte, var det utrolig fint å få søsteren min hit som har holdt sin mobil hel ganske lenge. Hun hadde nemlig noen nesten-nyfødt bilder av Leo, og jeg måtte bare vise dere herved mitt nye favorittbildet av lillegutt! Jeg er rimelig sikker på at dette ble tatt så tidlig som på sykehuset når vi enda var der. Dette var jo helt i starten når jeg ikke postet bilder av ansiktet hans overhode, så tenkte det kunne være fint for dere å se noen!

Utrolig merkelig å se hvordan han har gått fra å ha helt mørkt hår, og såpass brun i huden at jordmoren min trodde han hadde utenlandske gener – til at han nå har blondt hår og lys hud! Rart hvordan de forandrer seg så utrolig mye. 

Ha en nydelig fredagskveld!

20 kommentarer
    1. jo søt da. husker du viste frem bilder av ham uten hode, Du skulle skåne ham fra publisering på nettet, Er det noe du fullstendig har endret mening om det da? Virker ikke som du tenker på det lenger akkurat. Synes det er verdt å tenke over hva det betyr å vokse opp i offentlighet, det er nok ikke bare sundt!

    2. Mange som har rippa der. Det sku ikke svigerbror og kjerringa heller, en dag etter fødesel hadde de publisert masse bilder av babyen som ble spredt utover hele nettet. De var veldig bestemt på det og hadde snakka om hvor domt slikt var leeeenge!!
      Men alle vil jo vise fram barnet sitt som de er så stolt over, er jo nesten umulig å havne på nett nu for tiden

    3. Alle nybakte foreldre vil dele opplevelsen og bilder av det fineste i verden!, det er helt vanlig og ganske fint. men det er forskjell på alla slektningene og vennene og det åpne nettet da. nå har jo mamma som 16 “bare” 6000 følgere da men feks fotballfrue. hun skulle heller ikke eksponere barnet men det hold ikke lenge så nå får alle de 100 000 vennene se. jeg tror ikke jeg hadde satt pris på å vokse opp med det nei. eksponering har sin pris!

    4. Synes du virker desperat etter klikk nå. Ser du taper lesere, men å legge ut alle mulige bilder av han er likevel ikke greit. Fra å ikke skulle legge ut bilder av han (ansiktet) har du nå gått til motsatt ende av skalaen.
      Nestem så jeg synes synd på Leo, det grenser mot “salg” av barnet sitt dette. Har du tenkt på at han en dag skal begynne i barnehage? På skole? Der kan barn være ganske nådeløse med hverandre.

    5. Anonym: Hei! 😀

      Er stabil på 6000 – 7000 lesere, det går opp og ned og er overhode ikke bekymret for lesertall. Vær så snill å la være å kommentere dette når jeg sitter på statistikken min og ser godt at jeg ikke har noen grunn til bekymring, og hadde jeg vært bekymret hadde dere fått beskjed.

      Ja, det har jeg 🙂 Det er mitt valg som forelder og det skal selvfølgelig respekteres. På samme måte som at jeg respekterer at det flere ikke gjør dette med sine barn.

      Leo har det så utrolig supert at du har ingen verdens grunn til å synes synd på ham! Hvis barna i barnehagen og på skolen ikke har lært at man ikke skal mobbe, så er ikke det min feil eller mitt ansvar. Og hvordan og hvorfor skulle barnehagebarn i det hele tatt komme seg inn på en mammablogg? Det er jo ikke akkurat veldig interessant for dem, vil jeg tro? Heller ikke akkurat min målgruppe.

      Du får synes nøyaktig hva du vil, men synes det er kvalm av deg å skrive at du mener jeg selger barnet mitt fordi jeg poster bilder av ham…? Jeg får ikke penger for å konkret poste bilder av Leo, ergo selger jeg ikke Leo.

      På skolen tviler jeg uansett at noen vil være interessert i å søke opp og undersøke alle navnene til barna de skal gå i klasse med. Jeg tenker at dette vil være en avdanket mammablogg på den tiden, om den ikke allerede er slettet og borte fra internett. Det er rett at bilder høyst sannsynlig aldri blir helt borte, men de blir nok svært vanskelige å lete opp da vil jeg si.

      God klem!

    6. Kanskje han hadde litt gullsot da, eller trodde de ikke det var det?? Da blir de litt mørkere i huden til det går vekk:) Om du leverer inn mobilene som har tatt kveld er det mulig og finne igjen bildene:) ( Hos en fotobutikk foreksempel) En jeg jobbet med hadde tatt masse bilder av sønnen sin fra han ble født til han var 8 måneder.. Så døde gutten hans i krybbedød:( Så ble mobilen ødelagt, der alle bildene var og han fikk selvfølgelig panikk!!! Men han leverte den inn og alle bildene ble funnet igjen heldigvis:) tipp om han var lettet! Eneste han hadde igjen var minnene/ bildene! Lurt og kopiere bilder på en egen fil ca. en gang i måneden;) et tips hvertfall:) De begynte jeg med hvertfall etter dette hendte med han. Er så kjipt og miste masse bilder.. Jeg mistet alle mine fra første jula til sønnen min. Det var på et speilreflekskamera, leverte det inn og fikk alle bildene tilbake heldigvis:)

    7. Dere er forresten nydelige både du og Leo 3> Du virker som en kjempegod mamma med bein i nesa:) voksen og reflektert for alderen:) Håper det ordner seg mellom deg og Fredrik. Dere virker som dere er kjempegode foreldre:) Er selv tobarnsmor og over 20 år eldre enn deg:) Leser bloggen din daglig:) Ha en fin helg fine familien:)

    8. Eem, stussa litt på at du sier sønnen din er blond i håret nå? Han har jo brunt hår, vertfall på bildene du legger ut 😊 Kan kansje defineres som mørk blond.

    9. Fine Leo, tenk at han har vært så liten da. 🙂
      Eg liker veldig godt slike bilder som det når han ligger i teppet sitt med dyna over seg<3 🙂

    10. jeg tenker slik at barn som vokser opp med eksponering på nett (SELVFØLGELIG så lenge det er snakk om bilder som ikke er krenkende, noe jeg ikke kan si jeg har sett noe av på mammasom16) vokser opp med dette som om det er vanlig for de. Jeg tror ikke de føler at det er noe galt i det, da det for de er naturlig. Og jeg syns ikke bildene som blir lagt ut på Jessica sin blogg er noe galt i 🙂

    11. Herrefred så mye dritt mange av dere over her klarer å slenge ut av dere!!! 🙁
      Det er skremmende å se at noen er så ondsinnede at de klarer å prestere å si at Jessica selger barnet sitt, den er bare for drøy!!!!
      Stå på Jessica, dette er du den som vet best!!! Jeg gremmes når jeg leser hva folk klarer å få vridd ut av seg!!!’

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg