LEO SINE FAVORITTER!

Hei alle sammen!
 
Tenkte bare raskt å tipse dere om Leo sine favoritt-videoer! Leo simpelthen elsker å se på diverse baby eller barnesanger på youtube. Dette er favoritten hans på dagtid! Utrolig kjekk å bruke om jeg skal på kjøkkenet for å lage meg en brødskive og han ikke vil sitte alene, eller hvis jeg må en tur på toalettet en av de dagene hvor han roper ut “ma ma” bare jeg nærmer meg å forlate rommet for å for eksempel hente meg et glass vann.
 
Ellers bruker jeg denne hvis jeg ikke får han til å sove. “Nattasangen” som jeg kaller den! Et lite tips som har fungert noen av gangene hvor Leo har vært helt umulig å få lagt, er at vi har lagt han i vår seng, at jeg legger meg ved siden av ham og stryker han på brystet før jeg setter på denne og flytter pcen til nattbordet snudd mot Leo så han ikke ser skjermen, og skrur ned lyden gradvis mens han (eventuelt) sovner. 
qVDgVe1yGOg

Kanalen som heter “Hooplakidz” (Denne kan dere bare skrive inn i søkefeltet på youtube) har også blitt brukt litt av og til her hjemme. Mange koselige barnesanger med videoer som har masse farger! Leo synes det er så morsomt, så kanskje deres små også vil like det. Jeg vet veldig godt at babyer ikke skal se for mye på skjermer, men vi begrenser det godt og jeg tror selv det blir vanskelig å skjerme de små for alt av skjermer og tver uansett – derfor tenker jeg at det er bedre å bruke det i moderate mengder og ikke minst bruke det med fornuft. Jeg har ikke brukt dette når Leo var en liten baby. Jeg tror neppe babyen din vil ta skade av å se/eventuelt bare høre noen sanger fra youtube om dagen altså. Men jeg er ingen ekspert, så rett meg om jeg tar fullstendig feil.

Nå blir det snart kveldsbad på lille gutten her hjemme! ♥ 

10 kommentarer
    1. Jeg bruker ofte både videoer og sanger fra YouTube på min 10 mnd gammel gutt. Spesielt når han slår seg vrang ved spisetid. Men ‘off topic’ kunne du skrive litt om hva Leo er glad i å spise eller om du har noe tips til småspiste barn?

    2. Ble trøtt av den sangen selv jeg altså. Hehe, så den skal jeg prøve på guttungen når han slår seg vrang. 😀

    3. Trist at du må “forsvare” at Leo skal få se noen minutter på en skjerm. Men sånn har det blitt. Alltid noen som bare må rakke ned. Alt med måte, og jeg personlig tror barna vil ha mange gleder av å kunne se litt på videoer og musikk som er lagd for barn. Lærerikt og underholdende.

    4. Babyer tar ikke skade av noen få minutter titting iløpet av en dag 🙂 Men her i hus er tv forbudt så lenge vesla er våken (11 mnd gammel). Her er det kun lov med radio så lenge hun er våken.

    5. Test ut Hevisaurus på han. Og den låta som heter noe med mammutti. Husker ikke heeeeeelt, mine er så store nå

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg