ER BABYEN GUTT ELLER JENTE?

Dette spørsmålet har jeg fått mye siden jeg delte nyheten om lillesøster eller lillebror som kommer i oktober. 

Jeg tror det er en jente denne gangen. Siden dette svangerskapet føles så annerledes enn det forrige, så har jeg bare den sterke følelsen av at det er jente. Men det kan jo like gjerne være gutt igjen, så det får jo tiden vise!

Fredrik vil gjerne at babyen skal være en gutt, slik at Leo får en lillebror akkurat sånn som Fredrik har. Etter å ha erfart hvor herlig det er å ha en gutt det siste året føler jeg ikke lenger at jeg ønsker meg en jente mer enn jeg ønsker meg en gutt, slik jeg følte for noen måneder siden. Jeg vil bare ha en frisk og rask baby. Men innerst inne kjenner jeg at magefølelsen min forteller meg at det er ei jente.

Jeg kommer til å bestille ultralyd i slutten av April, da er jeg omtrent 15/16 uker på vei og det skal være mulig å se kjønnet. Jeg gleder meg utrolig mye og er veldig spent! Selv om jeg egentlig er veldig sikker på at det er jente, da. Haha!

43 kommentarer
    1. Ett vennepar av meg fikk høre det skulle bli jente! Rosa klær, rosa seng, rosa soverom.. Snuppa hadde snopp gitt!

    2. Glede mæ te å vessta ka du får❤ du e ei super mamma te Leo, noka æ tippe du bli det dattra eller sønn din du får❤ har trua på dæ❤

    3. så spennende! Skal dere gjøre noe ‘morsomt’ for å vite kjønnet? f.eks bestille cupcake med enten blå eller rosa fyll eller noe😊

    4. Såå spennende! Har hørt at dersom man er veldig dårliger det ofte jente og omvendt, men ifølge ditt siste svangerskap stemmer jo det overhode ikke 😂 Dere får det nok fantastisk uansett jente eller gutt 🙂 Lykke til fremover!

    5. Jeg fikk jente i november og hadde kun bekkenløsning, og et veldig lett svangerskap 🙂 så kan godt hende det er jente, men husk alle svangerskap er forskjellig<3

    6. Magefølelsen min sa jente, jeg var skrå sikker, men turte ikke kjøpe inn noe til jente før jeg var sikker, og godt var det! Magefølelsen tok helt feil og i juli skal det komme en liten gutt 😊 Lykke til med svangerskapet!

    7. Er veldig spent der selv, skal til ultralyd i morgen og er da 15 uker. Forventer ikke å få vite noe, og hvis hun sier et kjønn vil jeg nok likevel ikke være 100% sikker på at det er sant før 18-ukers kontrollen, hahah. Er så nervøs for å eventuelt få vite et kjønn, kjøpe inn ting i en farge (ettersom jeg alt har kikket rundt og funnet såå mye fint å både blått og rosa), og kanskje ende opp med at fargen er helt feil.
      Blir spennende å lese hva det blir hos deg og!

    8. Svigerbror fikk beskjed at det var gutt, det hadde de vært sikker på hver gang de var på ultralyd. Så de hadde kjøpt masse gutteklær å slikt. Tror du ikke det var en jente de fikk? Så da viste det seg at den lille snabelen som stakk ut egentlig bare var fingeren hennes 😉

    9. Jeg og samboern min var 99% sikre på at vi fikk gutt. Vi krangla daglig om navnet for vi ble aldri enige. Vi var så sure hele tida. Haha. Så viste ultralyd jente og navnet var så enkelt å finne for vi ble enige med en gang. Haha. Så feil kan den intense følelsen være. :p jeg er ikke synsk hvertfall. Haha.

    10. Her var jeg så sikker på at det var jente at jeg ble ikke overraska når det stemte en gang 😅 Jeg var sikker på at det var jente fra jeg ble gravid 🙂

    11. kommenterer sjeldent, men vil bare si til deg at jeg syns det er så gøy at du er gravid:) Jeg er også gravid med mitt andre barn har en gutt på 10 mnd. Er ung jeg å:)

    12. Får håpe at du slipper billigere unna enn meg med min jente! Her var det hyperemesis og 100% sykemeldt fra dag èn! Heldigvis bare 3 uker igjen, så er vi i mål!
      Vet du var ganske dårlig i starten forrige gang, så får håpe det har snudd!
      Ellers, gratulerer masse og lykke til!

    13. Jeg hadde en skikkelig magefølelse på at jeg skulle få en jente til, alle sammen trodde det skulle bli gutt siden vi har flest gutter i familien og det har også samboeren min, men det var jeg som hadde rett 😊

    14. Jeg var også sikker på at den lille i magen min var jente. Så og si alle rundt oss hadde den følelsen også. Men på alle ultralydundersøkelsene(har hatt fler enn det som er vanlig pga overvekt) så har det vist seg at det er en gutt :-p
      Har ei venninne som er gravid også. Hun har en gutt fra før. Dette svangerskapet her er helt ulikt det første. Hun var sikker på at det ville bli jente denne gangen, men var visst en gutt det også.
      Blir spennende å se hva dere får.

    15. Har alltid ønsket meg gutt først og så jente, men da jeg ble gravid begynte jeg å kjenne at det egentlig var jente jeg ville ha.. Ble kjempestressa fordi jeg var sikker på at det var gutt og var redd for å bli skuffa, haha!
      “Heldigvis” var det ei lita jente og om det hadde vært gutt hadde jeg såkalt ikke blitt skuffa!! 😀

    16. Dette blir spennende! 🙂 Og selvom denne graviditeten ikke var planlagt eller det som kanskje passet best akkurat nå så er jeg sikker på at du og Fredrik kommer til å være like gode foreldre for to små, som det dere er for Leo nå 🙂
      Jeg har selv en liten, 3,5mnd yngre enn Leo. Og da jeg var på ultralyd i uke 16, fikk jeg beskjed om at det var for tidlig å se kjønnet, så jeg måtte tilbake igjen i uke 18. Kanskje noe å tenke på når du skal bestille deg time? 🙂 selvom jeg forstår at du er spent og gjerne vil vite det så fort som mulig 🙂 men hvis du tar ultralyd så tidlig og du ikke får vite kjønn for du i hvertfall bekreftet at alt er bra da 🙂
      Masse lykke til til dere begge 🙂

    17. Hadde rett de to første gangene først var jeg sikker på det ble gutt og det ble det, andre gang var jeg sikker på jente og det ble det, tredje gang var jeg sikker på gutt men det var en liten jente ☺️😂 Fikk vite det på privat ultralyd i uke 14 ☺️ Og jenta vår som ble født 7 desember 15 heter Jessica 💜💜☺️

    18. Anonym: Åh, så herlig da! Blir morsomt å se om jeg har rett nå, for det hadde jeg ikke sist når jeg mistenkte at jeg skulle få jente! Haha!

      Så koselig, og så flott navn! <3

    19. Kjenner et par i begynnelsen av 30 årene. De har nå 6 jenter☺ ønsket seg gutt etter jente nr 2 og har siden da prøvd men samme resultat hver gang. Nå har de sluttet å prøve.
      Forståelig spør du meg

    20. Anniken: Morsomt at du som heter Anniken spør om det, for ditt navn blant noen få flere står på navnelisten vår hvis det er jente! 😀 haha!

      Emelia er nydelig. Hadde nesten glemt det! Takk!

    21. Jeg er ca like langt på vei som deg, er førstegangs. Er også veeeeeldig sikker på at det er en jente, haha. Gleder meg til å finne det ut!

    22. Jeg har alltid ønska meg en jente! Når jeg ble gravid, så var jeg bombesikker på at det var en gutt inni magen, jeg var så sikker at jeg nesten kjøpte guttetøy før oul! Jeg hadde konstant dårlig samvittighet fordi jeg hadde et så stort ønske om en jente baby, at jeg var redd jeg skulle bli skuffa om det var en gutt… Jeg var på 3 ultralyder, å alle jordmødrene sa det ble en jente, det ble det også 🙂 Men neste gang (som jeg håper er snart), er jeg like glad uansett hva det blir 🙂
      Nå klikker sikkert folk på meg her i kommentarfelte, siden det er så tabu å ønske seg et kjønn, men sånn var det dessverre da

    23. Tusen takk for svar, jessica!:)
      Jeg gleder meg veldig til å gå ut og dele nyheten med alle! Enn så lenge er jeg bare kjemperedd for at noe er galt og det har jeg vært helt siden testen var positiv. Tenkt at det er for godt til å være sant liksom. Men har vært på tidlig ul i uke 9 og så en frisk og fin baby med perfekte hjerteslag, så jeg håper (og begynner å stole på) at dette går bra:)
      Forresten, jeg har fortalt det til familien. Og der var det flere som ikke gratulerte meg en gang (onkler, tanter og søskenbarn). Som ikke svarte på melding og som ikke sa noe face to face da vi møttes senere. Det syns jeg var veldig sårt da, selvom jeg prøver å ikke bry meg om det.
      Bare følte for å fortelle det her, hehe. Og jeg er forresten 24 år, stabilt forhold, ferdig utdannet fra høgskole og i full jobb. Så folk kan vise misnøye uansett hvilken situasjon man er i, så lenge sjalusien er stor nok dessverre..

    24. Ser dere kommenterer at mammatilmichelle har skrevet omtrent det samme, og det er da helt naturlig siden hun er kommet lengre i svangerskapet og er klar for ultralyd nå.
      Slutt med å henge dere opp i hva hun skriver, det blir for barnslig og dumt.
      Ellers håper jeg at du får et fint svangerskap.

    25. Hei! Gratulerer med baby i magen😊 ser du for deg å gå i barselgruppe med den nye? Var/er du det med Leo? Jeg er litt lenger enn deg, men ville kanskje havnet i gruppe med deg i tilfelle! Hehe.. Lykke til, gleder meg til å vite hva vi lager begge to;) klem

    26. Nå må du slutte å innbille deg at AR kopierer bloggen din og hermer etter deg. Det er da naturlig at et sånt innlegg kommer etter at hun har vært på ultralyd. Hun sitter vel ikke og leser blogger til andre og så.. å ja, det kan jeg skrive om i dag…
      Blir like dumt som å si at du har blitt gravid for å herme etter henne….

    27. Anonym: Hei!

      Nå må du lese kommentaren min skikkelig da. Jeg skrev jo at jeg ikke synes det siste innlegget var spesielt likt, men at det ikke var rart folk ble mistenkelige med tanke på summen av innleggene som har dukket opp etter mine tidligere – blant annet innlegget om mammakroppen (Dette ble det jo en stor greie ut av) og påskeegg til de små.

      Det er fysisk umulig at jeg skulle bli gravid fordi Anna ble det. Jeg ble gravid i midten av januar 2016, og på dåværende tidspunkt blogget hun på annarasmussen.no og ingen ante at hun var gravid (Kanskje ikke hun selv en gang, ettersom hun ble gravid i sent desember)

    28. Anonym: Det er helt åpenbart at hun har lånt litt fra min blogg i ny og ne, det ser jo alle hvis man leser innleggene. Det ene blogginnlegget endte hun jo med å slette siden hun visstnok fikk så mange kommentarer på at det var så veldig likt mitt.

      Du får det til å høres ut som at AR kopierer alt jeg gjør og alt jeg skriver på bloggen min, og det stemmer jo ikke akkurat. Men det har jo dukket opp gjentatte ganger nå, og det er jo tydeligvis ikke bare jeg som ser det når jeg får såpass mange meldinger både på facebook, instagram, og andre steder – i tillegg til kommentarer på bloggen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg