JEG TESTER OM DET ER JENTE ELLER GUTT I MAGEN!

Jeg tenkte bare å teste litt med kjerringråd jeg fant på nett om hvilket kjønn babyen i magen er! Dere som har fulgt meg lenge vet at jeg gjorde akkurat dette på bloggen når jeg var gravid sist også, og det innlegget kan dere lese HER ♥ Det morsomme er jo at jeg ser at jeg skrev sist svangerskap at jeg hadde en magefølelse på at det ble jente, akkurat som jeg har denne gangen også!

Har den vordende mormoren grått hår, er en gutt i vente. Har hun ikke grånet enda, eller farger håret, blir det en jente.

= Jente!

Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente.

= Morsomt akkurat dette. Veldig kvalm sist og det var gutt, ikke kvalm denne gangen og da skal det bety gutt det også?

Vokser ikke brystene særlig, ventes en gutt. Er det dramatiske endringer, blir det en jente.

= Jente! Endte med bh-størrelse Dolly Parton sist (som tydeligvis også skulle tyde på jente?) og det ser ikke ut til at denne gangen blir noe annerledes.

Er mor fysen på salt eller sur mat, skal det tyde på gutt. Er det søt mat og gjerne godteri på topp, ventes en jente. Foretrekker du kjøtt og ost, skal også dette være tegn på gutt, mens frukt skal tyde på jente.

= Jente! Har helt avsmak på kjøtt men hiver inn på druer og mango.

Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente. 

= Gutt!

Har du en høy, stram kul på magen, ligger det en gutt der inne, men dersom magen derimot er lavere og bredere, er det nok større odds for at det kommer en jente.

Litt vanskelig å svare på da magen ikke er så veldig stor enda, men foreløpig er den lav (men det er jo alle i starten, vel?)

Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente. 

Gutt! 

Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente.

= Ingen endring, jente!

Om du får kviser, fett hår og føler at du generelt ser verre ut som gravid enn ellers, sier mange gamle koner at dette tyder på jente, for jentebabyer “stjeler” mors skjønnhet. Går du derimot gravid med en gutt, ser du derimot mer strålende ut enn noensinne, med hud som gløder og hår som både blir lengre og mer skinnende enn før.

= Denne var også litt morsom. Sist gang følte jeg meg helt elendig utseendemessig, følte alltid at jeg hadde fett hår og at jeg ikke så ut som meg selv nesten noen gang, følte meg rett ut stygg. Da var det gutt, selv om det står at dette tyder på jente. Denne gange føler jeg meg veldig fin utseendemessig, føler håret mitt har vokst og at jeg ser fin ut, og da skal det tyde på gutt? Haha!

Kinesisk fødselskart:

Her er jeg faktisk for ung for å til å sjekke siden de kun har fra 18 år og oppover, men hvis jeg skal regne med det som er nærmest min alder, det yngste (altså 18 år) så er denne babyen en jente. Dette fødselskartet stemmer i hvert fall med kjønnet til Leo, så hvem vet? Jeg er jo 18 når babyen blir født!


Man kan nok ikke stole helt på disse kjerringrådene, men det er jo morsomt å teste likevel! 

Klem!

28 kommentarer
    1. Hehe så moro å lese 🙂 har sjekket kjerringrådene selv og det meste tyder på jente her, det kinesiske kartet viser og jente, så blir spennende å se. Da jeg var til ultralyd var han/hun veldig aktiv og det var klin umulig å se kjønnet. Håper på bedre lykke neste gang som er om 27 dager. Har og hørt at dersom pulsen er høy, er det jente, og hvis den er lavere så er det en gutt. Blir spennende å høre hva det blir hos deg, det viktigste er jo at barnet er friskt ♥

    2. Spennende!! Er d lov å spørre om du har ønske om kjønn? Heldigvis blir man like glad i barnet uansett om d er gutt eller jente hehe;)
      Klem

    3. Kinesisk fødselskart stemte på meg når jeg var gravid😀 Blir spennende å se hva som gjemmer seg i magen din✨

    4. Hehe, satser du på jente og eg gut nå neste gong, eller :p Har alltid endt opp med gutar uansett eg så neste svangerskap er eg ikkje overraska over att det blir gut, er vel meir overraska om det skulle blitt jente – hehe :p Begge er koslege vil eg tru, sist ville eg jo ha jente og vart satt ut (om det er rett å si) når det var gut på ultralyden, men det var fordi eg ikkje trudde eg kom til å klare å stelle han – noko eg gjer med glans nå :p Meir motsatt nå etter han kom iallefall ;p

    5. Det kinesiske fødselskartet stemte ikke på meg, fikk jente 🙂 Men kjempe morsomt at du tester ut, gleder meg til å få vite kjønnet!
      Stor klem til deg og din skjønne familie <3

    6. Hei,
      Jeg tok sanne kjerringråd jeg også, alt tydet på gutt, men jeg fikk jente, og jeg var ikke kvalm heller. Hadde ingen plager utenom bekkenløsning:-) jeg trur egentlig disse kjærring rådene er bare tull. Vi tok også den med sy tråd og en ring over magen, når den svaier frem og tilbake er det gutt og går den i sirkler er det jente, den gikk i sirkler hos meg, men jeg trur det er tilfeldig:-) ha en strålende dag<3

    7. Må bare legge igjen en kommentar på hvor flott jeg synes bloggen din er. Du er ekstremt flink til å skrive, og det gjør at det er verdt å lese bloggen.
      Er det noen mulighet til å lage et innlegg om organisering av klær til Leo og hvordan du planlegger innkjøp med tanke på at han vokser så fort?

    8. Det fødselskartet var artig. Stemte på begge mine barn.
      Du har en fin blogg. Følger med deg.
      Hilsen en jente på 38 med barn på 8 og 27 år.

    9. Det fødselskartet var artig. Stemte på begge mine barn.
      Du har en fin blogg. Følger med deg. Du lommer til å klare deg utmerket!
      Hilsen en jente på 38 med barn på 8 og 17 år.

    10. Ang det med kopiering var det litt likhet i ditt forgje innlegg med Anna sitt, ikke at du kopierer hu da, MEN når alt kommer til alt tror jeg ikke den jenta ( Anna) skyr noen midler for og lage et innlegg.
      Jeg skrev en varm gratulasjon da hun annonserte at hun var gravid og fortalte henne om min vanskelige vei for og bli mor da jeg har vært igjennom to keisersnitt og en dødfødsel.. Jeg skrev deretter at barn er en gave/mirakel og uansett farge, far, rase osv er det en gave ingenting kan måle seg med.
      Dette sendte jeg på brev på Face hennes og et par dager senere leste jeg et innlegg hun la ut hvor det stakk langt inn i hjerte da jeg leste de samme ordene jeg hadde sendt til hun, og hun har ikke engang svart meg eller sagt takk for gratulasjonen. Hun brukte istede det jeg skrev til sin egen blogg og det syntest jeg forteller utrolig mye av hvordan menneske hu er. Hun eier verken sympati eller skrupler når det kommer til andre og det beviste hun veldig for meg. Syntest det var sykt smålig av henne da jeg selv trodde hun var litt mer menneskelig, men haha der tok jeg feil gitt, hun er en pengegrisk egenrådig liten jente som man tydelig ser at kunn tenker på seg selv..
      Ble litt langt men godt og kunne si det til noen som også ser litt av det samma 🙂

    11. Anonym: Åh, så koselig at du ville gjøre det – og tusen takk for at du synes det! Det gjør meg bare enda mer motivert til å skrive til dere 🙂

      Jeg skal skrive det ned på listen og selvfølgelig se om jeg får til et slikt innlegg <3 Hva ville du hatt med i innlegget utover det du nevner? Hva vi kjøper av klær og i hvilke størrelser, og hvordan vi planlegger det med tanke på at han vokser så fort?

      Kjempefint at dere kommer med forslag om innlegg!

      klem

    12. Anonym: Hei!

      Jeg leser ikke bloggen hennes, og det at vi begge skriver om termin (Hvis det var det hun hadde skrevet om først som jeg skrev om etterpå?) så kan jo det fint være tilfeldig, for jeg har ikke akkurat historie med å kopiere eller ta andre bloggere’s ideer. Men det at hun gang etter gang skriver like innlegg som meg rett etter mine er postet er noe jeg ser på som mindre tilfeldig. Som flere allerede har skrevet, det er umulig å unngå at vi skriver om noe av det samme når vi er gravide – Og dette tilfellet om blogging om termindatoen tror jeg dette er et veldig godt bevis på det, ettersom jeg ikke leser bloggen eller har noe interesse av den lenger (selv om Anna utover dette virker som ei super jente med nydelige barn, og som har taklet å bli ung mor veldig bra!)

      At man begge skriver om termin samme dagen kan fint skje tilfeldigvis. At hun skriver nøyaktig, like setninger som meg i blogginnlegg om samme tema etter at jeg har postet mine, er nok ikke like tilfeldig. Kanskje de første to gangene det skjer, men ikke nå som det har skjedd opp til 6 ganger. Da sier noe meg at det er mer sannsynlig at hun har tatt en titt på bloggen min, enn at hun “tilfeldigvis” skriver like innlegg og innimellom har identiske setninger som det jeg hadde når jeg skrev blogginnleggene først. Men det er bare mine tanker da, jeg sitter jo ikke på noen fasit, men har jo gjort meg opp en mening om dette når det har skjedd en del ganger!

      Når det kommer til det du skriver synes jeg det er veldig trist å se at hun har gjort dette mot deg. Det som er enda mer trist er jo at du ikke får sagt i fra, for hvis du prøver å kommentere dette under et av innleggene hennes på Facebook blir det jo bare garantert slettet og du blir også garantert blokkert fra siden (Nå vet ikke jeg om du har prøvd, men har snakket med flere av mine lesere som har hatt lignende opplevelser med henne, så jeg snakker ut i fra dette)

      Synes dette var skikkelig vondt å lese, altså. Spesielt når dette er personlige tanker rundt et så sårt tema, som du har skrevet ned til henne med egne ord, så bruker hun dem i et blogginnlegg og svarer deg ikke en gang når du sender melding. Veldig kjipt og skjønner godt du blir skikkelig oppgitt!

      Gjør ingenting om det ble litt langt! Ha en god dag. Klem fra meg

    13. Lise: Hei Lise! Ja, det er nok veldig tilfeldig – og som jeg skriver i slutten av innlegget så er nok ikke disse kjerringrådene eller mytene helt til å stole på. Haha! 🙂

      Morsomt å høre at det ble helt motsatt for deg! For meg ble det helt motsatt sist, alt tydet på jente (så og si alle myter) men ut kom lille Leo, så det var ingen jente nei! Hehe!

      Ha en strålende dag du også <3

    14. Haha husker jeg fikk aaaalt somd tydet på at d var jente forrige gang var ogaå 100% sikker på det men neiiida fikk verdens beste gutt ❤

    15. Anna er ei emosjonelt ødelagt jente, men det unnskylder ikke oppførselen hennes dessverre..irriterer meg at ikke du blir sponset eller linket til noen sider hvor vi kan få rabatter. Jeg gidder ikke å handle på de andres blogger 🙁

    16. Hellu. 🙂
      Jeg kan fortelle deg om noe som faktisk har noe å si for hvilket kjønn du får på barnet. Sædcellene bestemmer kjønnet, dette ut i fra kjønnskromosomene. Gutter har det vi skriver som XY, og jenter har XX. Bokstavene likner på formen på selve kromosomene, og som vi da kan forstå, vil ”guttekromosomet” veie minst med sin halve X. Dermed vil sædcellene som er ”gutter” være lettere, og svømme fortere enn ”jentene”. Jentene-sædcellene er tregere og lever lengre.
      Så.. Hvis unnfangelsen skjer ved eggløsning helt inne i skjeden, vil det bli en gutt fordi XY-sædcellene svømmer raskest og treffer egget først!
      Hvis unnfangelsen derimot skjer litt før eggløsning og/eller litt lenger ute, så vil XX-jente-sædcellene kunne svømme sakte og lenger, og være ved egget når eggløsning skjer- da blir det jente!
      Hehe, nå ble det mye her, men det er interessant. Ikke at du kan finne ut av dette nå, men man kan faktisk (med mye presisjon) prøve å velge kjønn med denne metoden. Om man vil det da..
      Mvh kommende biolog. 🙂

    17. Sjekket disse selv nå og på alle spørsmål ble også svaret gutt! Jeg har trodd og tror fortsatt at det er det jeg får. Det blir spennende å høre hva de sier på ultralyd om litt over en mnd🙊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg