DET ER VANSKELIG Å TRO

At vi skal få oppleve å bli foreldre enda en gang. At vi skal få en nytt familiemedlem som skal være søsteren eller broren til Leo. Som skal vokse opp med Leo og tilbringe så mye tid i fremtiden med ham. Som skal være like liten som det Leo en gang var, og som skal gjennom alle de stadiene og milepælene som storebroren sin har vært gjennom.

Det er ingenting som kan beskrive det å bli mamma, før man har opplevd det selv. Det er den største gaven jeg har fått i livet mitt,  å få være mamma, og nå skal jeg få oppleve den gaven nok en gang. Selv om det ikke i utgangspunktet var ønsket eller skjedde på et særlig heldig tidspunkt i livet mitt, så føler jeg meg fortsatt veldig heldig. 

Selv om jeg vet hva som kommer til å skje, og selv om jeg allerede har gått gjennom dette en gang tidligere, så føles det på en eller annen måte ganske nytt likevel. 

 

Snart 13 uker på vei!

 
Det føles bare så surrealistisk at den lille gutten vår som akkurat har rukket å bli ett år, skal bli storebror for en baby. Vår baby!

19 kommentarer
    1. Victoria: Hei Victoria!

      Dette var en aprilsnarr som jeg hadde på bloggen 1 april 🙂 Her finner du svaret mitt jeg svarte dere i et spørsmål og svar innlegg jeg hadde her om dagen:

      – Haha, nei! Det var en aprilsnarr, de aller fleste av dere skjønte jo det. Mange som synes det var en morsom spøk, og noen som synes det var kjempeteit av meg å tulle med det. Jeg har jo en i magen fra før – og det er jo ingen spøk, så jeg tenkte ikke at det ville gjøre noe at jeg spøkte litt med dere på 1 april om at det var enda en i magen. Jeg mente selvfølgelig ikke å støte noen, men å dra frem argumenter som at “Tenk på de som ikke kan få barn som leser spøken din, stakkars!” Blir litt dumt i min verden. Jeg har jo, som sagt, en i magen fra før av, og skal man tenke sånn må jeg jo gjemme magen og gleden min over graviditeten fordi det finnes de som ikke kan få barn.

      God mandag til deg!

    2. Oia😂 Jeg så ikke datoen😄 Men uansett så syntes jeg du er en tøff jente☺️ Stå på videre. Stå på videre💗 Æ gir dæ all støtte😉☺️

    3. Skal du ha “normal” fødsel eller slik som sist gang? Er ikke det at jeg mener at du ikke hadde en normal fødsel, men at du tokk keisersnitt. Bare lurer, gleder meg virkelig til babyen kommer! <3 masse lykke til fremover! :-*

    4. ååå fine lille babymagen❤️❤️ Er såå glad på dine vegne Jessica! Og ja, det å være mamma er den største gaven i livet 😍

    5. Det er en spennende tid fremover! Jeg gleder meg til å følge deg videre 🙂 Du kommer til å klare dette kjempebra, stå på videre ❤

    6. Det blir spennende, Jessica ❤️ Gleder meg til å lese bloggen din videre, vi snakket litt sammen på facebook, har sendt deg en ny melding 😄 Du er en super flink mamma!

    7. Gratulerer så mye med en til på vei 😀 Du har såå mye å se frem til!
      Ble selv gravid som 18 åring, og fikk gutten min i februar 2015. 2 mnd før jeg ble 19.
      Ble gravid igjen ca 11 uker etter fødsel og fikk ei jente i februar i år. Gutten min ble 1 år 17 dager etter jenta mi kom 🙂
      Veldig travelt når det står på, men gud så mye jeg koser meg <3 Hadde gjort det en gang til hvis jeg kunne gått tilbake i tid 🙂 Angrer ikke ett sekund!
      Masse lykke til med resten av svangerskapet, fødselen og tiden etter! Dette klarer du helt fint! Stå på, jeg har troen på deg 😀

    8. Adriane Kibsgaard: Jeg sliter med ekstrem fødeangst (akkurat som sist, når jeg hadde det som medisinsk grunn for planlagt KS) så det må nesten helsepersonell ved Tønsberg sykehus avgjøre.

    9. Man ser nesten ikke at du er gravid, ser ut som en gjennomsnittlig mage haha (ikke negativt ment!)
      Håper du får en fin graviditet å slipper å være syk og dårlig denne gangen <3

    10. Hei kjære Jessica❤️ Jeg lurte på om du kunne ha skrevet ett innlegg om amming, siden du fikk en “dårlig” ammeperiode med Leo, har det skremt deg vekk fra amming, eller vil du likevel forsøke å amme babyen som er på vei? Jeg dømmer ikke, all ære til deg som prøvde så lenge å få ammingen til å gå med Leo, creds!! Har selv en gutt på 9mnd, og ammer han enda, føler meg heldig som aldri har hatt problemer med amminga! Elsker bloggen din, og digger deg, du er rååtøff og ei jente med bein i nesa, digger det. Hilsen 18-år gammel mamma, som gleder seg veldig til å følge dere videre også, er så utrolig glad på deres vegne😘 (Håper du får en fin fødselsopplevelse denne gangen (også?), keisersnitt er ikke for pyser det heller akkurat. Du er flink, og fødselsmåte definerer deg ikke som mamma.(slik enkelte tydeligvis tror utifra kommentarer jeg har lest her inne.)

    11. du gjør deg liksom så til på bildene du tar av deg selv?:-) drar shortsen så langt opp å står liksom i en så rar stilling. bare lurer på hvorfor 🙂 klem

    12. Anonym: Hei!

      Prøver overhode ikke å “gjøre meg til” på bildene som blir tatt av meg. I så fall ikke med vilje 🙂 Shortsen er litt for stor, derfor den er dratt litt ordentlig på bak 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg