JEG AVSLØRER NÅR JEG HAR TERMIN!

Mange har lurt på når jeg har termin, og egentlig tenkte jeg å holde det hemmelig en stund til fordi det føles litt.. Personlig? Jeg vet ikke. Jeg delte den jo sist uten problemer eller tanker rundt det i det hele tatt, men denne gangen føltes det litt annerledes. Men jeg har fått så mange spørsmål og siden jeg allerede har skrevet til dere at termin er omkring midten av oktober uten å egentlig tenke meg om, så tenkte jeg at jeg like gjerne kunne avsløre den nå! 

Leo var jo en liten vårbaby, så nå får vi altså en høstbaby – Nærmere forklart en oktoberbaby! Termindatoen jeg har fått beskjed om foreløpig er 15 okt♥ber! 

50 kommentarer
    1. Ååh så koselig, jeg har den 8 men de lurer på om jeg kanskje hadde eggeløsning en annen dato enn jeg trodde, så at jeg kanskje er en uke senere! Kanskje jeg får vite 10mai at vi har samme dato, det hadde vært litt morsomt 😂 😂

    2. Sååå koselig, Jessica! <3 Du er og kommer til å bli en fantastisk mamma til dine snart to små barn... <3 Lykke til, alle tre <3

    3. Så utrolig koselig bilde! <3 søtiser! 15 oktober er en veldig fin dato, det er dagen etter den første vinterdagen, faktisk 😉 <3 så bebisen kan nesten regnes både som høst og vinterbaby 🙂

    4. Hei:) Dette er kanskje et litt rart spørsmål, men når var det du ble gravid? Grunnen til at jeg spør er at jeg selv planlegger å få en liten en til neste år. Vil veldig gjerne få barnet sånn i juli/ august, og sliter med å akkurat finne ut når det er jeg burde bli gravid da, haha! Blir så forvirret av de terminkalkulatorer som finnes da de både spør om siste mens, eggløsning og antall dager i syklus, haha!
      Ellers må jeg bare nevne at jeg tror du kommer til å bli en like god tobarnsmor som du er mor for lille Leo nå <3

    5. Nå har du fortalt nå hva som er foreløpig, og bli ikke sint at folk forteller det du skriver offentlig.

    6. Næmmen så koselig! Det blir sikkert en flott baby😍 Og veldig fint bilde også!😊 Elsker bloggen din!😍

    7. Stine R.: Ble gravid omkring slutten av januar (tror jeg i hvert fall?)
      Du kan jo sjekke på terminkalkulatoren, ser du har prøvd men prøv igjen. Skriv inn når du ønsker termin istedenfor når du har termin, da kommer det jo opp når du har blitt gravid (altså når du bør prøve å bli gravid) men dette må jo stemme med eggløsningssyklusen din også, så det er litt forvirrende..

      Tusen takk for det Stine <3

    8. Pleier aldri kommentere blogger, og nå har jeg lest din ganske lenge. På tide!
      I hvertfall gratulerer jeg så veldig mye <3 ser så utrolig koselig ut!
      Ogsåå må jeg føye til at bloggen din er veldig lettlest, du skriver så utrolig bra! Og er liksom ikke så hemmelighetsfull og clickbait som en annen mammablogger....

    9. Å så hyggelig! 15 oktober er min bursdag! 😀 Gleder meg veldig til å få vite om det er gutt eller jente du skal få! Håper du og familien din får en fin kveld <3 Klem

    10. Jeg har foreløpig 23.oktober 😀
      Fikk høre hjertet med doppler hos jordmor i går<3 den fineste følelsen i verden!!!

    11. Ååååååå!
      Så koselig!❤️
      Håper det blir den 15.! Da kommer jeg og den lille til å ha bursdag på samme dag!❤️
      Jeg digger deg og bloggen din!😊

    12. Så koselig! Vi fikk en liten gutt 14 oktober<3 det er kjempe koselig! Ønsker deg alt lykke til! Jeg er 18 år selv (blir 19 i August) og kunne ikke forestilt meg og hatt en liten til😱 masse creds til deg Jessica!

    13. Har lest i kommentarfeltet at folk skriver at Anna kopierer innleggene dine, og ser at du tar det til deg og viser tydelig at du ikke liker det. Anna skrev et innlegg i dag tidlig om terminen hennes og at hun ønsket å holde den hemmelig. Jeg sier ikke at du kopierer henne, men tenk nå over (om du ikke har lest det innlegget) hvor lett det er å skrive like innlegg som en annen blogger. Før du beskylder henne for å kopiere dine innlegg, ønsker jeg bare at du skal vite at nå var det omvendt 🙂 Det er ikke ment slemt eller noe, og jeg skjønner absolutt at det er kjipt om noen faktisk kopierer innleggene dine, men dere to er begge gravide, og det er da lett å skrive om det samme 🙂 Masse lykke til fremover i svangerskapet, dette klarer du supert! ^^

    14. Anette: Det er jo litt mer komplisert enn det da, har vært mange innlegg hun tilfeldigvis har postet rett etter mine som har vært like. At vi skriver om mye de samme tingene når vi er gravide, for eksempel at hun hadde skrevet noe om termin i dag(?) det har ikke jeg sett for jeg leser ikke bloggen hennes, og ingenting jeg har skrevet her inne tyder på at jeg gjør det heller. Men når hun gang på gang kopierer innlegg/ideer til innlegg så forstår jeg at det skal mindre til for hun blir beskyldt for å gjøre det. Kan gjerne svare deg mer utfyllende etterpå med bevis på blogginnlegg (de hun ikke har slettet, da) så ser man jo kjapt at hun definitivt henter en del inspirasjon på min blogg.

      Tusen takk 😀 kjempekoselig av deg!

    15. Hvor mye veide Leo da han blei født💖
      Datteren min er 9mnd nå og veger det samme som Leo gjør no (du skrev kor mye han veide her om dagen) 😉
      Riktig nok så et datteren min gange lang, sol sikkert ggjør noe med vekta 😉
      Klem💖

    16. Syns egentlig at det er smålig av deg å henge deg så opp i at hun har hatt lignende innlegg som dine. Hun kan ha bladd forbi overskriften som side 2 har lagt ut, det kan være tilfeldig eller det kan faktisk være at hun har sett på innleggene dine og hentet inspirasjon. Syns uansett at den som henger seg opp i det og prøver å henge ut den andre pga det er smålig og kun ute etter å drite den andre ut. For hva så? Om det hadde vært tilfelle, burde du ikke heller føle at det er en fin ting om andre finner inspirasjon fra din blogg? Du kan ikke si med sikkerhet at hun har gjort det, hvorfor sprer du da ryktene? Finnes utrolig mange tilfeller hvor flere bloggere skriver lignende innlegg. Du har bevis på at hun har skrevet lignende innlegg som dine, akkurat som du har gjort med hennes i dag, men det er fremdeles ikke bevist med sikkerhet at hun har gjort det. Burde du ikke da holde deg for god? Syns faktisk du kommwr dårligst ut av dette, og ikke Anna.

    17. Om det så er att du og Anna gjer kopi innlegg så er det jo ikkje stort å få gjort noko med. Vil gjerne ha bevis da eg ikkje har fulgt med, men er ikkje lett å skrive ulikt når det er mange som går gravide samtidig.. Ikkje greit når det er slik, men du har kjempefin blogg, og du får jo så mange fine kommentarar – Anna gjer begge delar så du er kjempeheldig som ikkje har DEN stormen etter deg. Liker bloggen din, spesielt med tanke på barna våre, men kunne du vere så snill svare på eposten(e?) eg har sendt deg ?

    18. Anonym: Jeg sprer ingen rykter, leserne mine som kommenterer det mye her inne og jeg får utallige meldinger – og da svarer jeg det jeg synes tilbake. Ja, det er en smule rart at hun kommer med det samme som jeg gjør bare noen timer etter meg, nå for femte eller sjette gang. Hadde det bare skjedd en gang hadde jeg ikke brydd meg, men du må jo prøve å forstå at det føles veldig kjipt for meg når jeg vet hvor hardt jeg jobber med å komme med nye ideer til bloggen samt å skrive det ned. Det tar ufattelig med tid og energi, og da at noen kommer med mye av det samme gjentatte ganger etter deg gjør jo at du blir mer mistenksom.Hadde det bare vært å bli litt inspirert hadde det vært helt greit, men jeg har sett flere ganger at det ser ut som mer enn å bare bli inspirert. Jeg kan heller ikke si at jeg synes det er rart at leserne mine er mistenksomme, for hver gang de prøver å kommentere noe på hennes facebookside når de har lagt igjen kommentarer på innlegg de mener er like ett jeg har skrevet, så blir de fjernet tvert og blokkert fra alle sosiale medier. Hadde hun ikke hatt noe å skjule forstår jeg ikke hvorfor hun skulle gjort det, men det er kanskje bare meg.

      Ja, det finnes utrolige mange som skriver like blogginnlegg, og jeg mener overhode ikke at det siste er identisk. Men man ser jo likheter, og hele summen av at hun åpenbart har gjort dette flere ganger (dette får jeg jo også på en måte bekreftet når jeg ser hvor mange som reagerer) gjør nok at folk generelt er mer skeptiske når hun kommer med noe av det samme rett etter meg.

      Og ja, vi er gravide og skriver om mye av det samme, men det handler litt om hvordan det blir lagt frem også.

      At du synes jeg kommer dårlig ut av jeg svarer leserne mine på at jeg i likhet med dem synes hele situasjonen er kjip er helt OK.

      Jeg henger ikke ut noen 🙂

      Ha en god dag <3

    19. Ååå, så koselig! Er selv født i oktober! <3
      Greit at du har annonser på siden din, men du vet de annonsene som beveger på seg? De er utrolig irriterende å ha i sidesynet når man prøver å lese bloggen din. 🙂

    20. Julie: Hei Julie! Åh, så morsomt! <3

      Hvilke da? Kunne du ha lest hva det står på de? Jeg styrer ikke selv de bannerne som er på siden min, det er side2 - men jeg gir selvfølgelig beskjed dersom det er irriterende for dere! Jeg selv har ingen styring av hvilke bannere som dukker opp heller, så veldig greit å få beskjed fra dere lesere 🙂

    21. Ååh! Nydelig dato. Jeg hadde både mens termin å ultralyd termin 15 oktober i fjor (2015). I tillegg kom hun som bestilt, helt av seg selv, den 15 oktober. Lykke til ❤️ Er selv ung mamma forresten. Fikk min første som 16-åring. Har i dag tre 🙂

    22. Marita: Hei Marita! Har du sendt meg epost? Kunne du ha sendt den igjen, eller vet du hvor lenge siden det er? Skal selvfølgelig få svart deg ASAP 🙂

      Når det kommer til det med Anna, her er en ganske utfyllende kommentar jeg skrev om dette tidligere denne uken.

      ei!

      Nei, det trenger absolutt ikke være at hun kopierer, men når hun tidligere har gjort dette gjentatte ganger så forstår jeg at leserne mine synes det er merkelig at hun skriver om nøyaktig samme tema rett etter meg. Innleggene er åpenbart ikke identiske, men det betyr ikke at det ikke er tatt ideer og tanker fra meg 🙂

      Her ser du tidligere eksempler:

      Mitt blogginnlegg: http://jessicaenerberg.blogg.no/1447710931_mammakroppen_ser_slik.html
      Annas blogginnlegg publisert etter mitt: http://mammatilmichelle.blogg.no/1447741206_ikke_fortell_meg_hvor.html

      Mitt blogginnlegg:
      http://jessicaenerberg.blogg.no/1458584371_et_lite_tips.html
      Annas blogginnlegg publisert etter mitt:
      Nei, dette hadde hun visst slettet? Et innlegg med tips om påskeegg til de små, akkurat som mitt. Har flere lesere som tipset meg om dette og selv hadde lest innlegget som helt sikkert kan bekrefte at hun skrev et slikt innlegg etter jeg hadde skrevet et. (Dette slettet hun visstnok fordi så mange reagerte på at det var veldig likt mitt)

      Før dette hadde jeg skrevet et innlegg om “ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle si” som omhandlet om ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle si før jeg ble mamma. Innlegget kan du lese her: http://jessicaenerberg.blogg.no/1451327796_jeg_hadde_aldri_trodd.html

      3 dager etter skrev Anna et rimelig likt et, hvor hun ramset opp slike setninger akkurat som jeg gjorde. Hun brukte til og med den ene jeg hadde skrevet “Nei, Leo! ikke tygg på dobørsten” bare at hun brukte et av sine barn sine navn.
      Dette lå på Annarasmussen.no så bloggen er slettet og det er umulig for meg å vise dere, men det var mange som fikk det med seg for innboksen min ble bombadert av meldinger.

      Jeg kan helt sikkert lete frem flere om du vil, men da må jeg gjennom innboksen min på mail og facebooksiden min, pluss private facebook – for jeg får alltid beskjed av veldig mange når hun skriver noe som omhandler det samme som mitt innlegg rett etter jeg har postet et blogginnlegg.

      Det hjelper heller ikke akkurat veldig at hun sletter alt som har med mitt bloggnavn å gjøre i kommentarfeltet sitt når noen av leserne mine prøver å si ifra på en saklig måte at blogginnlegget hun skrev for eksempel lignet veldig mye på mitt. Hun har blokkert meg over alt, til og med på instagram hvor jeg aldri har fulgt henne en gang. Hadde hun ikke hatt noe å skjule forstår jeg ikke hvorfor hun skulle gjøre det. Jeg synes hun virker som en superkoselig og herlig jente med nydelige barn, men hun må jo tåle at noen sier i fra og er kritiske når hun poster blogginnlegg på blogginnlegg om det nøyaktig samme som jeg har skrevet om først. Ikke at det siste blogginnlegget fra i går var så veldig likt mitt, men det er summen av det hun har gjort tidligere som gjør at folk er mistenkelige (tror jeg)

      NB: Jeg mener IKKE at de siste blogginnlegget som leserne mine reagerte på at lignet på mitt er veldig likt jeg skrev først annet enn overskriften og temaet, og det er jo ikke til å unngå av og til når vi begge er gravide: MEN, det er et men: Jeg skjønner at folk reagerer når hun tidligere har tatt innhold av et eller flere blogginnlegg, merkelig nok rett etter at mitt blogginnlegg ble postet 🙂

    23. Lisah: Åh, så herlig!! Utrolig morsomt å se at det er flere av dere som både har bursdag på denne datoen eller som hadde termin på dagen selv selv for ett eller flere år siden <3

      klem<3

    24. Gleder meg til å følge dere videre i svangerskapet <3 så utrolig godt å se deg og Fredrik sammen igjen, dette bildet fikk smilemusklene i bruk ja!

    25. Du og Fredrik er så fine sammen, Leo og den lille er heldige som har dere som foreldre! ❤️
      Ad. dette med Anna blir jeg småprovosert på dine vegne, du jobber så hardt med gjennomførte gode innlegg fra start til slutt, og da er det rett og rimelig at det kommer frem i lyset at hun bedriver plagiat!
      Håper du får et fint svangerskap 🙂

    26. Mina: Tusen takk for det, Mina! Det var såå koselig av deg <3

      Jeg gjør virkelig så godt jeg kan og jobber beinhardt, så jeg skal ikke nekte for at det føles litt kjipt noen ganger ja.

      Det håper jeg også 🙂 <3

    27. Det er ikke rart Anna R sletter kommentarer og blokkerer personer som beskylder hun.
      Dette blir jo reklame for din blogg. Såklart ønsker hun ikke å hjelpe deg med å få flere lesere når du tror hun stjeler innlegg/ideer.Slik jeg ser det hvertfall.
      Man må også ha tanken i bakhodet at hun har holdt seg på topplisten lenge før du begynte å blogge, hvorfor skulle hun lese din blogg/trenge ideer fra deg nå?
      Som nevnt i tidligere innlegg, jeg sitter ikke med fasit, men det gjør ikke du eller etter min mening.Den eneste som kan vite for sikkert er Anna.

    28. Anonym: Hvorfor hun skulle trenge å ta ideer fra meg – hvordan i alle dager skulle jeg vite det? Det virker jo mer logisk at hun må ha noen å hente inspirasjon fra når hun har blogget i så mange år, for å fortsatt ha noe å blogge om som er interessant – ikke vet jeg.

      Det er flere som bare har skrevet “Jessica” også. Eks: Ser at dette blogginnlegget er veldig likt det Jessica skrev først.” og lignende. Jeg ser ikke helt for meg at det er en slags form for reklame, det er jo bare fornavnet mitt. At hun ikke vil “reklamere” for min blogg synes jeg også er litt rart, hun gjør jo ikke det ved å svare på kommentarer vedrørende det i kommentarfeltet på facebook…?

      Det er ikke så rart at leserne mine reagerer.

    29. Hærregud, ta dere et eple! Hvorfor kommenterer dere så sterkt på noe dere ikke vet noe om? Jeg leser både Anna og Jessica sine blogger og har klødd meg i hodet mange ganger over at Anna plutselig skriver det ssmme som Jessica. Og forandrer stilen hun skriver i også.. Men det er Jessica sin sak så alle trenger ikke krangle om det.. Ferdig snakka!
      Ha en strålende kveld med den nydelige familien din/kjæresten. Husk å pleie forholdet! Jeg leser gjerne et innlegg om hvordan dere greier å være kjærester og foreldre samtidig! <3

    30. Vilde Mari: Hei Vilde! Jeg har skjønt det slik at det er flere som har klødd seg litt i hodet av dette, men som du sier: nok om det 🙂
      Tusen takk for det <3 Det skal vi gjøre! Og jeg skal definitivt få til et slikt innlegg, tusen takk for forslaget! <3

    31. Takk for svar 🙂
      Jeg ser det som reklame når det er i kommentarfelt på facebook da folk gjerne blir nysgjerrige.
      Ser at vi ikke kommer til å se helt “øye for øye” med dette og det er greit.
      Ville bare få frem at det er en alvorlig anklage mot noen.
      Ser frem til å lese bloggen din og følge deg gjennom graviditeten da jeg selv er gravid i uke 16.
      Ha en fortsatt fin dag 🙂

    32. Martine: Skulle bare mangle 🙂

      Jeg er helt enig i at det er alvorlig å beskylde noen for dette, og derfor ville jeg aldri i verden gjort det uten grunn.

      Så morsomt!! Masse lykke til 🙂 Hyggelig ar du ønsker å følge med videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg