ENDELIG I SVANGERSKAPSUKE 13 ♥

Herregud, jeg har snart gått gravid i 100 dager allerede. Utrolig rart og morsomt på samme tid! 91 dager har jeg gått gravid nå, og det er 192 dager igjen av svangerskapet.


Formen min er fortsatt veldig bra! Jeg føler meg egentlig ikke så veldig gravid en gang, til tross for at jeg har hatt bekkenløsning. Den kan være ganske ille noen dager, men jeg har dager som går helt fint også – så det er deilig. Ellers er det bare fødeangsten som river meg ned, fysisk sett er jo alt bra – og det vet jeg å sette pris på.

Har ikke jeg verdens flotteste gutt som er SÅ klin lik pappaen sin så vet ikke jeg altså!


Jeg er ganske trøtt, men jeg har alltid vært trøtt uansett hvor mye jeg sover, så det er liksom ikke en så veldig stor forskjell egentlig fra før jeg ble gravid igjen. Merker derimot at jeg tar veldig lett til tårene og at jeg er, i følge Fredrik, veldig hormonell. Men han tar selvfølgelig feil 😉 Haha, neida!

Bare 27 uker igjen. Okei, “Bare” er det vel kanskje ikke – men jeg husker hvor fort sist svangerskap fløy forbi så jeg skal kose meg med lillemagen enn så lenge!

24 kommentarer
    1. Jeg er i uke 23 og har ligget de siste 5 ukene med bekkenløsning! Er SÅ kjedelig!
      Håper du slipper unna.
      heier på dere og er sikker på at dere kommer til å klare to søte veldig bra! Og såå heldige de er som kommer til å få så mye glede av hverandre opp igjennom årene ❤️

    2. Åh, så nydelige bilder av lille leo <3 Ukene kommer nok til å fly unna 🙂 I dette svangerskapet har du jo Leo som holder deg opptatt, og vedder på at tiden går mye fortere denne gangen 😀

    3. Sjeiler leo mye, slik som på nette bildet? Isåfall så er det noe du burde sjekke opp i, jeg sjeiliet en del som liten, om jeg ikke hadde begynt med briller hadde synet mitt aldri rettet seg opp. Sønnen til ei venninne av veg begynte å sjeile smått, plutselig etter en stund ble han voldsomt svimmel og snublet over alt..
      Skader jo ikke og ta en synstest 🙂 han er helt nyyydelig! Kjempe spennende og følge med på deres lille familie, og gleder meg til og se bilde av den lille som kommer.

    4. Ida kassandra: Hei!

      Leo sjeler ikke nei 🙂 Mulig det ser slik ut på noen bilder, han gjør det aldri i dagliglivet eller til vanlig 🙂 Kan ha noe med hvordan jeg tar bildene og gjøre også? Øynene mine ser ofte litt “rare” ut på bilder fordi jeg tar dem fra en spesiell vinkel som jeg tross dette liker best 🙂

      Tusen takk! Kjempehyggelig at du synes det, det varmer veldig! 🙂 Men kommer nok ikke til å ta noen synstest da han aldri sjeler ellers!

    5. Ser noen har kommentert over angående skjeling. Skjeling hos barn er ikke alltid lett å oppdage, ikke alltid sånn åpenbar at øynene går hver sin vei. Men på bildene du har lagt ut, så ser du kanskje at der lyset treffer i øynene hans ikke treffer symmetrisk (altså på samme sted). Er jo ikke sikkert det er noe (kan være at det bare ser sånn ut). Men altså ikke alltid lett å vurdere skjeling, så kan være lurt å få helsestasjonen til å sjekke ved neste besøk der 🙂 Sier ikke dette for å være slem eller kritisere deg (jeg synes du gjør en super duper jobb!!), men føler ikke at jeg kan la være å kommentere på det heller! Ubehandlet skjeling kan gi synsnedsettelse, så viktig å oppdage 🙂

    6. Så koselig bilder, Leo er nydelig<3
      Når får du vite kjønnet til den lille i magen?:-)
      Jeg er akkurat 11 uker idag!:-D

    7. Hjelpes altså. Slutt å gi jenta unødige bekymringer. Hvis han virkelig skjeler så hadde de kanskje oppdaget det ettårskontrollen han nettopp var på? Det er mange mennesker som skjeler, uten at det har noe som helst betydning, om de ikke selv har plager av det.
      Her er en enkel test du kan gjøre selv. Når du sitter mot Leo, la han se på fingeren din, en penn el, før fingeren (pennen) sakte mot neseroten (midt mellom øynene), hvis det ene øyet faller ut (endrer synsretning) bør du kontakte helsesøster. Det kalles skjult skjeling og vises som oftest ikke på barnet i det daglige. Kort fortalt er det at barnet “velger” et favorittøye. Goggle, så finnes resten, om noen ønsker. Jeg opplevde dette med mitt barn, oppdaget helt tilfeldig at det ene øyet ble stående på samme punkt, men med behandling gikk det bra, i dag er øyet helt fint.

    8. Er ikke snakk om å gi unødvendig bekymring. Skjeling lar seg behandle om det skulle være det 😉 Og skrev at det er mye mulig at alt er normalt! 🙂 Men bedre å la kvalifisert personell se på det enn å teste selv som du anonyme foreslår 🙂

    9. Til guttemamma
      Hvis du leste kommentaren min så ser du at jeg har hatt et barn med skjult skjeling (som kan bli ganske alvorlig), og det var faktisk en øyelege som sa at det var en måte og teste på. Men han er kanskje ikke kvalifisert nok for deg? Men du er tydeligvis ekspert som uttaler deg om hvordan lyset treffer……..

    10. Da vet du sikkert også at øyelegen ser hvordan lyset treffer øynene og bruker det som en indikasjon på om øynene er rettstilte 😉 hvis det var kjempeenkelt å teste for skjeling selv, så hadde man jo ikke trengt øyelege.. Du kan jo velge om du vil tro på dette med hvordan lyset treffer øyet ift skjeling 😉 Har ikke sagt at det betyr skjeling, men at det er en mulighet! Dette til anonym!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg