FORELDRE OG KJÆRESTER PÅ SAMME TID

Jeg skal ikke legge skjul på at Fredrik og jeg til tider har hatt det tøft i forholdet som foreldre, uten at jeg behøver å gå nærmere inn på det. Men samtidig, så er vi også ganske sikre på at hadde det ikke vært for Leo, så hadde vi nok ikke vært kjærester den dag i dag. Altså, hadde vi ikke hatt barn. Det er ikke fordi vi holder sammen ene og alene på grunn av Leo, men fordi Leo har gjort at vi har en nærmere tilknytning til hverandre, og at vi vet vi strekker oss langt fordi vi ønsker å holde sammen.

Det er vanskelig å være foreldre og ungdomskjærester på samme tid. Av og til er det lett å glemme at vi er 17 og 19 år gamle. I starten når vi fikk Leo ville vi ta alt av ansvar selv, og vi hadde ikke avlastning. Nada. Etter hvert forsto vi at det var utrolig viktig for at vi fortsatt skulle føle at vi var kjærester, og at vi skulle se på hverandre som oss to av og til også, og ikke bare som “mamma” og “pappa”. Vi har ikke mer avlastning enn andre godt voksne foreldre nå, men når vi har det utnytter vi tiden med å se film, serier, lage en god middag sammen, og andre kjæreste-ting som gjør at vi føler at vi er kjærester også.

Og da føler vi oss bare som to vanlige tenåringer. Bare at vi har en herlig liten sønn som kommer hjem til oss litt senere ♥

9 kommentarer
    1. Åh, for et nydelig bilde <3 Veldig viktig med kjærestetid, det skal nytes med god samvittighet! Dessuten er det koselig for besteforeldre (f.eks) å få litt kvalitetstid med barna også! 🙂

    2. Endelig kom det <3 Jeg tror ikke vi får masse tid for oss selv i begynnelsen heller, men ettervært som lille kan ta flaske/spise annen mat isteden for melk, så blir det nok mas fra alle kanter! med 8 besteforeldre 11 oldeforeldre og en dose venner som allerede maser om at den skal komme ut.. så tror jeg kanskje vi ikke kommer til å trenge å spørre om barnevakt 😀 Dere burde ta dere en spa-dag sammen. Da får du løsnet opp i gravidryggen og dere får pleid forholdet samtidig! lykke til <3

    3. Jeg vet hvordan det er;) Verken jeg eller min samboer tror vi hadde vært kjærester hvis det ikke hadde vært for Marius, og det er akkurat på samme måte som deg å Fredrik. Det er rart hvordan alt blir etter at man blir foreldre, men det er ingenting som er bedre en det å være foreldre;)
      Ps: Du skriver utrolig bra! 🙂

    4. Vi har to barn som vi aldri omtrent har avlastning til heller. Vi er godt voksne, dobbelt så gammel som dere og jeg må si det er tøft for forholdet vårt også. Jeg syns dere er tøffe som klarer dette og det blir kanskje enno tøffere når dere får en til i hus. En er som en og to er som 10! Vær flinke til og få avlastning spesielt når nr.2 kommer. Dere er heldige som har 4 besteforeldre som kan stille opp, vi har desverre ingen som kan hjelpe oss med de små:( Føler vi sklir mer og mer fra hverandre vi to voksne.. Men det er vel den tøffeste tiden nå når ungene er så små, og de vokser nå til og da vil det nok bli lettere, og vi kan finne tilbake til litt mer kjærestetid håper jeg:) Hadde ikke vi vært så gamle som vi er, hadde vi nok ikke klart det:( Vi skal i juni en natt på hotell og har fått barnevakt da, så ser veldig fram til det:) Stå på, jeg synes dere virker som kjempeflinke foreldre, og dere må være flinke til og få avlastning til barna når dere har mulighet og dere har snille foreldre/besteforeldre som stiller opp:) Blir vel kanskje ikke så lett før den nye babyen blir litt større, men da vil dere nok trenge det når han/hun vokser litt til:) Dere virker begge veldig voksne og reflekterte, så jeg er sikker på det kommer til og gå bra for dere fine familien:) Hilsen småbarnsmor:)

    5. Kjenner meg så igjen 🙂
      Er utrolig dårlig selv på å finne på noe alene, som kjærester. Er nok jeg som er “problemet”, fordi jeg sliter litt med å “sette” hun fra meg hos andre 🙂

    6. Gratulerer med nytt mirakel i magen. Du har masse å glede deg til. Er selv mamma til 3. Så godt du og pappaen fant ut av ting. Man må noen ganger miste noen for å forstå hvor viktige de er for oss. Jeg ønsker deg alt godt.
      Les gjerne om mitt liv som mamma, alvorlig syk og lykkelig på crohnsglede.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg