MAN BLIR IKKE GRAVID FORDI ANDRE BLIR DET!

Etter jeg ble gravid har jeg fått høre det ofte. “Du ble gravid fordi andre bloggere ble det” Eller den populære “Du ble gravid for å få flere lesere!”

Kan vi ta et minutt og tenke på hvor latterlig sistnevnte eksempel er. At man blir gravid, tar på seg et livslangt ansvar for et annet lite menneske som man skal forsørge i mange, mange år fremover, som man skal lage middag til de neste 18 årene – Og alt for at flest mulig skal klikke seg inn på mammabloggen din?… Ingen gjør sånt, ikke sant? Det er jo bare helt vanvidd. Jeg ble ikke planlagt gravid, ergo kan jeg ikke ha blitt gravid for å få flere lesere på bloggen min, enda hvor sinnssykt unødvendig det føles for meg å i det hele tatt skulle si det. – For det er jo tydeligvis av en eller annen grunn nødvendig.

Ellers synes jeg det er kjempemorsomt å gå gravid samtidig med andre bloggere!

Det gjorde jeg sist også med andre bloggere, og jeg synes bare det er artig og en morsom tilfeldighet. Men jeg vil ikke at noen skal tro eller tenke at jeg ble gravid fordi en annen blogger ble det. Mange har dratt frem Mammatilmichelle som et eksempel her, siden hun også er gravid. Det ville vært klin umulig at jeg skulle blitt gravid av den grunnen at hun ble det, når hun kun er et par uker foran meg (mulig det ikke er det en gang?) Det betyr for øvrig at det ikke en gang er sikkert at hun hadde fått testet og skjønt at hun selv var gravid en gang før jeg ble det, og hun hadde hvert fall ikke rukket å dele det med omverdenen enda når jeg allerede hadde blitt gravid. Det henger ikke på greip og er rett og slett fysisk umulig. Men det er moro å se at jeg ikke er alene om å være gravid og ung nå! Man kan lett føle seg veldig alene i den situasjonen her så ung.

Så, viktig melding til alle: De aller færreste blir vel gravide av den ene grunnen av at noen andre har blitt det. Og Ingen blir vel gravide for å få lesere på bloggen sin. Det er jo rett og slett bare helt… Ubeskrivelig dumt. Ikke bare det, men barnet fortjener bedre enn å komme til verden som et middel i din plan på vei til å bli blogg-kjendis. Det skjønner vel alle.

Barnet skal være ønsket av deg, og med det mener jeg ikke “ønsket” som i «ønsket for at du skal få flere lesere på bloggen din!»

29 kommentarer
    1. Skremmende alt folk får seg til å tenke, og ikke minst skrive.. Å tro at noen blir gravid bare for å få mer lesere på bloggen, er det mulig..

    2. Skjønner ikke hvordan noen mennesker kan klare å tenke at andre blir gravide for å få lesere, det er jo bare helt på trynet…
      Er 20 og blir mamma for første gang i august, ikke veldig lenge før deg ^^ Blir morro å følge med deg videre, gratulerer forresten og lykke til videre <3

    3. hvilken dato skal du på tidelig ultralyd? Å hvilken dato skal du på ordinær ultralyd? Gleder meg så mye på dine vegne! Det blir spennende❤️

    4. Enig med deg i at det er helt på trynet å få barn kun på grunn av de påstandene. Men samtidig tror jeg dessverre at det er noe sannhet i det. På blogger litt sånn som denne, blir livet som ung mamma gjerne presentert veldig lett og “perfekt” noe jeg kan tenke meg at det ikke er. Jeg mener ikke å si at du eller andre mødre ikke har det fint, men det kan tenkes at det er tøft å være mor, spesielt i så ung alder. Altså at livet ikke nødvendigvis er en dans på roser, slik som det ofte kan fremstilles på mamma blogger. Har faktisk hørt jenter på min alder (16) kommentere at det virker som om mammaentilmichelle har et lett liv, ettersom hun bare kan he det hyggelig med barna sine og tjene masse penger på det. Dette er nok sagt litt på tull men kanskje ikke bare? Mener ikke å kritisere hva du blogger om, fordi naturlig vil man unnlate å blogge om det som kanskje ikke alltid er så lett i hverdagen. Men det som er skummelt er når yngre jenter ser det som en mulighet til “et lett liv” noe jeg absolutt kan tenke meg at det ikke er. Hadde det vært opp til meg skulle jeg gjerne sett flere innlegg som fraråder yngre jenter til å bli mamma i så ung alder. Om ikke det så kanskje noe som viser hvor utfordrende og krevende det er. Fordi ulemper er det garantert.

    5. Og så er det noen som blir gravid for å holde på kjæresten, noen får et barn for å redde et forhold som er på tur å ta slutt….
      Sier ikke at du gjorde det, men regner med at du/dere får høre det også.
      Drit i dem, opp med hodet, ikke bry deg, de skal heldigvis ikke hverken hjelpe deg med barnet eller være i livet ditt.
      Kos deg med graviditeten, Leo og kjæresten, dette går så bra så

    6. Er nok ikke så rart at folk tenker og trur det i og med at du og mammatilmichelle så å si er like langt på vei.

    7. Anonym over:
      Det er jo ganske spesielt at noen velger å tro at hun “hermer” med graviditeten når unnfangelsen skjedde omtrent samtidig. Tipper ikke akkurat at Anna ringte Jessica ved IKM og fortalte henne “Ey, gurl! Nå er jeg gravid, slå til du også!”. Hahahah… Utrolig at noen velger å konspirere og anklage andre for noe så teit.
      Lykke til med den lille, Jessica! 🙂

    8. Vet at du aldri ville gjort noe sånt. Jeg har siden første gang jeg leste bloggen din forstått at du er en jente som skriver rett i fra hjerterota og at du er ærlig og oppriktig. Fortsett å være deg selv uansett hva andre folk tørr å påstå (det er nok bare for å føle seg selv bedre). De som følger bloggen din vet at det du skrive til oss er fra ditt sanne jeg. Så fortsett å vis mot. Fortsett med det du gjør. Jeg digger deg, som alltid 🙂

    9. Jo du hermer med graviditeten for å få oppmerksomheten hos andre det e kun det du ønsker fra folk
      Og du tvinger Fredrik med å gjøre han gravid med deg slik at du får det bedre

    10. Anonym igjen: Pleier aldri å kommentere på blogger, og dette er første gang jeg ytrer meg her. Hører du hva du selv sier?.. Det er et faktum at de UMULIG kan ha planlagt å “herme” med graviditeten, ettersom verken Anna eller Jessica visste at den andre var blitt gravid samtidig så tidlig i graviditeten. Det er helt tilfeldig hvem som valgte å dele det først.
      Og hvorfor skal du spy ut her med frekke kommentarer i navnløs form? Greit at det er åpent kommentarfelt, men ingen tvinger deg til å lese eller irritere deg over valgene hennes. Konstruktiv kritikk er ok, men direkte personangrep og absurde anklagelser hører ingen steder hjemme.
      Til en annen gang:
      Før du skriver noe uhyggelig, kan du vurdere om du kunne ha gått hjem på døren til vedkommende og sagt det ansikt til ansikt. Det er lov å tenke sitt uten å sette ord på alt mulig.
      Jessica, du gjør en strålende jobb som mamma! Digger måten du håndterer motgangen på 🙂

    11. Anonym: Har du kanskje ikke satt deg inn i hvordan dette med å bli gravid fungerer?

      Synes egentlig Mari forklarte godt, men kan jo gjerne forklare litt nærmere: Unnfangelsen (altså i det man blir gravid og har hatt samleie) til Anna skjedde litt tidligere enn min, ergo er hun litt lenger på vei. MEN, man får ikke funnet ut at man er gravid med en gang man har blitt det. Da må man ta en test tidligst et par dager før man venter mensen, og da kan det enten slå ut, eller så er det for tidlig å vite enda. Det er med andre ord ikke en gang sikkert at Anna selv visste at hun var gravid når jeg BLE gravid. Hvordan forklarer du da at jeg hermet etter henne, når det ikke en gang er sikkert hun selv var klar over at hun var gravid? Hvordan skulle jeg ha hermet etter at hun hadde blitt gravid da?

      Hvordan skulle jeg visst at hun hadde blitt gravid så vidt tidligere enn meg, og at jeg derfor skulle herme etter henne ved å bli gravid selv, når det er så kort tid mellom? Mener du at vi har hatt kontakt og at vi har planlagt dette som et stunt da eller? Eller mener du at jeg er synsk og har sett frem i tiden at Anna kommer til å bli gravid, og at da må jeg også få til det?

      Jeg er skikkelig nysgjerrig her altså.

      Hvis du har satt deg inn i hvordan et svangerskap “fungerer” så vet du utmerket godt at det er fysisk umulig at jeg skulle visst at hun var gravid når jeg ble det, siden det var så tett.

    12. Anonym: Hei!

      Jeg kan ikke uttale meg om mammatilmichelle sin blogg, men jeg kan uttale meg om min:

      Om du leser i arkivet mitt så ser du raskt at jeg deler både de koselige dagene, og de vonde. Jeg har skrevet veldig mange blogginnlegg om stunder hvor jeg har hatt det veldig tøft, dager hvor jeg har vært så utslitt fordi jeg har sovet 2 timer på 3 døgn, og så videre. Så jeg føler virkelig jeg gjør det jeg kan for å skildre hverdagen min på mest ekte sett.

      Ta en titt i arkivet, eller si i fra om du vil at jeg skal lete frem alle blogginnleggene for deg (Det er en god del altså, men jeg gjør det gjerne for å bevise at jeg slett ikke later som at livet mitt er en dans på roser, for det er det ikke og det har jeg vært ærlig om fra dag 1)

    13. Solveig Marie: Tusen takk, Solveig Marie 🙂 Det gjør meg oppriktig glad å se at du har den oppfatningen av meg og bloggen!

      Det skal jeg. Tusen takk for alle støtten og fine ord! <3

    14. Så sant 🙂 Og det er jo ingen garanti for at en orker holde bloggen i gang etter babyen er født? Det er jo en krevende hverdag! Og all ros til deg og Fredrik 🙂

    15. Seier ikkje at du gjer det, men dessverre er det jenter som blir gravide fordi andre har blitt gravide (finst ein dokumentar om fleire jenter bort i USA som vart gravide samtidig planlagt. Mange hadde ikkje kjæreste, men ville ha barn samtidig fordi det virka kult). Andre som også har fått barn fordi det det “lønte” seg økonomisk. Heilt idiotisk tankegong. Eg synst du virka som ei oppegåande jente, men dessverre finst det andre på din alder (og eldre for all del) som ikkje tenker langsiktig.

    16. Tenke at dei so skrive at en herma, kanskje er småjenter som endå ikkje veit korleis kroppen heilt fungera, korleis det å bli gravid fungera.. Det ekje sån at ein kan vakne ein dag og tenke “hey, no e det så mange so e gravide so eg og har lyst til å være det!”. Og når en kunngjer ein graviditet har en ofte vore gravid litt lengre enn eg trur at desse småjentene forstår 🙂

    17. Hvorfor gidder du i det hele tatt å bry deg om slike kommentarer? Er virkelig ikke verdt det, syns du fokuserer veldig mye på negative kommentarer, ikke vær så opptatt av hva alle andre synes 🙂

    18. Anonym: Så dumt du synes jeg fokuserer veldig mye på dette! Kan selvfølgelig få til å få ned fokuset på bloggen fremover hvis du synes det er bedre:-)

    19. Syns det er synd andre skal dømme så fort. Også er det jo selvfølgelig de som kommer opp med rykter bare for å ha noe å snakke om, samt. å føle seg bedre med seg selv ved å rakke ned på andre. Ha en fin dag videre og lykke til videre! 😀

    20. Om du så ville det så hadde det vært veldig liten sjans for at dere skulle ha blitt gravide samtidig. De som rakker ned på deg og sier dette burde virkelig ha mer undervisning på hva som faktisk skjer når et barn unnfanges, så vel som et kurs i folkeskikk! Har man ikke noe fint å si så lar man vær – hvertfall om man ikke har peiling på hva man snakker om 🙂
      Jeg syntes det er fint at du tar opp slike ting i bloggen din, er godt å se at dere toppbloggere også er mennesker. Om du skjønner hva jeg mener 🙂 Stå på, og lykke til videre med svangerskapet. Spennende å følge med på hva slags kjønn det blir.

    21. Ang det og dømme andre så er det noe ALLE absolut ALLE gjør 🙂 Men husk at du kan ikke “kritisere” uten konekvenser. Kom over denne artikkelen og den var ganske bra skrevet i forhold til det at det er faktisk 100% naturlig og dømme. Men mange her sier bare dritt det er jeg enig med, men dere må slutte og bruke ordet “dømme” for det blir det samme som og si at du får ikke lov til og ha en mening 🙂 Hvis du får tid Jessica så les denne her 🙂 Er ikke ment som kritikk eller noe på den måten, bare en artig artikkel og lese og man forstår også hvorfor andre “dømmer” så mye 🙂
      http://www.returnofkings.com/35771/its-in-our-nature-to-judge-others

    22. HAHA, herregud jeg blir flau over å se hvor mange tragiske personer som virkelig tror at du ble gravid FORDI Anna ble det. Nei Jessica, drit i disse inkompetente personene og kos deg masse videre med alt det gode som skjer i livet ditt. Du er en fantastisk god mor og det ser vi alle<3 God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg