VI HAR FUNNET GUTTENAVN…

Herregud.. Guttenavn meg her og guttenavn meg der. Det har vært mye navnesnakk på bloggen de siste dagene, men nå blir det heldigvis lite fremover!

 Det har også vært krig her hjemme de siste dagene, fordi vi har slitt sånn med å finne guttenavn! Jeg vil ikke at sønnen min skal hete Chris (Og bare det) Som Fredrik vil, og Fredrik vil ikke at en eventuell guttebaby skal hete Aksel fordi naboen til den gamle læreren sin som han hadde i førsteklasse het det. Så da går jo ikke det. Haha!

Men nå! Med hjelp fra dere, så har vi endelig løst det. Jeg var egentlig ganske dritt lei alt navnesnakket med Fredrik i stad og bare brølte ut “Okei hva er galt med Oscar da, det er jo kjempefint?!” helt til slutt etter en hel utspørring av nye guttenavn.

Før jeg bare ventet på at han skulle fortelle meg at det gikk ikke fordi.. Et eller annet

Og til min store overraskelse sa Fredrik: DET likte jeg, det var fint, da kaller vi ham det. – Hvis det er en “Han” da!

Takk Gud. Nå kan jeg sove godt i natt!

36 kommentarer
    1. Så godt å se at dere har det bra igjen Jessica <3 gleder meg til å se hvem som skjuler seg i magehuset ditt og at alt er bra 😀 Kommer du til å fortelle oss etter oul , eller vil du holde det skjult frem til fødsel ?

    2. Trine: <3 Det er så godt å høre at du synes det! Vi har det veldig fint samme nå om dagen, tross en del diskujoner om navn, hehe 🙂

      Kommer til å fortelle etter ordinær ultralyd, blir spennende å dele med dere <3

    3. For et koselig navn! <3 Det er ikke alltid det er så lett å finne et navn som begge liker så det er bra dere har funnet et! Sender klemmer til dere alle tre. <3 😀

    4. Åå for ett nydelig navn! Kort og perfekt! Liker at du alltid skriver ut i fra overskriftene dine, så man ikke føler seg lurt til å lese det! Elsker å følge med på deg og ditt liv, og ønsker deg virkelig alt godt, for det fortjener du! <3

    5. Både Oscar og jentenavnene dere har snakket om er veldig fine! Men er det noen spesiell grunn for at dere er så tidlig ute med det? Er jo enda en stund til barnet er født 😀

    6. Godt dere fant ut av navnet til guttebabyen (hvis det blir gutt):-) Er mest som å høre da kjæresten min og jeg ikke ble enige om navnet til sønnen vår xD Siden jeg likte Noah veldig godt, så likte ikke han det navnet.. Ikke før jeg kom med andre navnforslag som han ikke ønsker at han sko hete 😉 Før vi fikk vite kjønne så hadde vi to navn, Liam og Noah – valge ble Noah da vi så han på ultralyden ^^ Og navnet passet perfekt da han kom til verden for to måned siden 🙂
      Lykke til med den lille i magen! Spent på om det blir en liten Oscar eller ei lita ei 🙂

    7. Nina Maria: Så hyggelig at du synes det!

      Ja, eller, jeg er en veldig kontrollfreak og må ha kontroll på ting. Er derfor viktig for meg å ha ting på stell i good tid, ellers får jeg ikke ro i sjelen. Haha!

      Dessuten gjorde vi det slik med Leo også, hans navn ble bestemt i uke 16/17 og det var veldig godt å “ha det ferdig” spesielt ettersom vi har så ulik smak <3

    8. Katinka: Tuusen takk, Katinka! Ja, vil ikke at dere skal føle dere lurt når dere kommer inn på bloggen min, så det er klart jeg må ha ordentlige overskrifter som ikke misleder. Kjempekoselig at du er så glad i følge med her <3

    9. Oscar er veldig fint da! Er selv utrolig glad i Lukas (men har et søskenbarn som heter det), Oliver, Adrian og Michael (men mannen sier bare Michal, så blir ikke det) 😉 Er det veldig viktig for dere at barna ikke heter det samme som noen dere kjenner? Stusset over at Aksel ble uaktuelt fordi naboen til læreren Fredrik hadde i førsteklasse het det..hehe 🙂 Leo er vel heller ikke så veldig vanlig er det? Er veldig fint med litt utradisjonelle navn 🙂

    10. Var jo et kjempe fint valg, og kjempe bra dere kom til enighet :p men når kommer videoblogg, håper det blir noe av denne gangen hvertfall 🙂

    11. Har alltid hatt en spesiell greie for navnet “Dennis”. Barnet mitt skulle hete det, helt til jeg begynte å jobbe i praksis i barnehage og en gutt bare gråt og gråt, til slutt måtte han slutte i barnehagen. Ja han het Dennis. Har ikke så lyst til at barnet mitt skal hete det mer. Så jeg skjønner Fredrik godt, hahahah..

    12. Lykke til videre i svskapet:-) har selv to tette, (Ole og Maria) gutten var 22 mnd når lillesøster kom.❤ De har så mye glede av hverandre nå, selv om de bare er 1 og 3. 🙂

    13. Kjæresten min heter Oscar! Jeg synes også navnet er såå fint, vil kalle ingen min og det haha! Kanskje litt rart, men jeg synes Oscar med en “c” er mye finere enn med “k”
      håper du har en super kveld, nydelige deg! klem <3

    14. Veldig fine navn dere har funnet <3 Spent på å vite hvem mageboeren er, hehe 😀
      Leana fikk ikke navn før hun var ute 🙂 Hadde mange forslag, men måtte se hvem hun var først <3

    15. Så fint navn! Jeg synes du virker som en ordentlig god jente, alltid høflig og grei i kommentarfeltet, Jessica <3
      Klem fra en fast leser som er veldig dårlig på å kommentere.

    16. Så misunnelig på at dere allerede har funnet navn! Her sitter jeg med kun fire måneder igjen, og sier nei til nesten alt av jentenavn min kjære kommer med! Tuller med ham og sier at jaja, jeg vet kanskje ikke hvilket navn vi skal velge, men jeg vet ihvertfall hvilket navn vi IKKE skal velge! Håper vi kommer fram til noe snart, hittil har jeg kun godkjent tre forslag, haha!

    17. Anonym: Haha, det var bare skrevet på en litt spøkefull måte 🙂 Vi begge har vært opptatt av å ikke ha navn som noen vi kjenner har (egentlig) fordi vi bare forbinder navnet med vedkommende. Og da har det av og til blitt litt sånn at: Nei, han eller hun kan ikke hete det fordi jeg kjenner naboen til tanta mi som har en venninne som heter det. Haha!

      Nå vet jeg faktisk om flere som har Oscar som navn, men det skal gå nok bra!

    18. Lene: Takk for at du synes det <3 Og så bra at du har det inntrykket av meg, det gjorde meg skikkelig glad!!

      klem tilbake, setter stor pris på at du er fast leser!

    19. Uansett hva barnet kommer til å hete så vil navnet være helt perfekt til han eller henne! Oscar var et nydelig navn! Hvis det er en gutt, kommer dere til å skrive Oscar eller Oskar?❤️

    20. Jeg synes Oscar er et veldig fint navn! Og samme med Aksel egentlig, som du foreslo! men naboen til læreren han hadde i første klasse? har det noe å si , da? 😀
      Lykke til med navnvalg uansett, spennende å se om det blir en gutt eller ei jente!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg