DE FØRSTE SPARKENE

Nå har vi veldig snart kommet til det tidspunktet hvor jeg kjente de første sparkene i sist svangerskap!  Det er så morsomt å tenke på, og jeg gleder meg sånn til å kjenne de første bevegelsene. Jeg ligger hver kveld og kjenner etter, men kjenner ingenting foreløpig! Og dere kjenner jo meg som blir dødsens utålmodig og nesten litt bekymret. Jeg husker sist svangerskap på denne tiden når jeg hadde begynt å kjenne det, og så kunne man jo ikke kjenne noe fra utsiden av magen enda, så jeg ble så irritert fordi jeg ønsket så veldig at Fredrik også skulle kjenne det. Det gjorde han jo etterhvert også, en herlig følelse!

Det er nok sparkene og bevegelsene jeg har savnet mest fra jeg gikk gravid sist, det er så merkelig, fantastisk, koselig og rart på samme tid. Litt sånn Alien-aktig, i mangel på et bedre ord. Det er i grunn så utrolig rart at man kan skape et eget lite menneske og at man går med det i magen sin i 9 måneder før det kommer til verden. Og at man underveis kan kjenne at den beveger seg og at den lille babyen blir større og større for hver uke som går. 

Det er et privilegium å ha muligheten til å gå gravid og å sette et nytt barn til verden, og jeg er heldig som er en av dem som får oppleve det! 

28 kommentarer
    1. Guud, så nydelig du er, du kler å gå gravid! 🙂
      Savner det til tider selv, det er helt fantastisk og kjenne sparkene, og ikke minst spenningen rundt hvem som egentlig befinner seg der inne <3
      Du har, som du vet, en flott tid foran deg!
      Ønsker dere det beste fremover alle 4 🙂

    2. Mina: FOR en hyggelig kommentar å lese, tusen takk for det! <3

      Ja, det er virkelig fantastisk. Slitsomt til tider, men uansett - en utrolig flott tid med spenningen og alt, som du skriver 🙂

      Det var kjempekoselig av deg!

    3. Du er bare helt fantastisk💖 Jeg elsker å lese bloggen din, for du er så flink til å sette ord på ting! Det må du virkelig ta med deg!😘 Du og dine må ha en fantastisk helg videre, og lykke til videre i svangerskapet💗!

    4. Det er så godt at du endelig har begynt å glede deg over gravitideten. Du skriver så ærlig åpent og fint at jeg gleder meg til å lese bloggen din hver dag. Utrolig fin kjole, gøy å se at babymagen har begynt å komme. Blir nok fint når den lille begynner å sparke, så man kjenner at det er ordentlig liv. Ha en fin kveld videre vakre deg!<3

    5. Marie: Herregud, dette var flott lesning altså. Tusen takk, Marie! Jeg gleder meg til å skrive nye blogginnlegg til dere hver dag også, så morsomt at du føler det samme med å lese dem <3 Ja, det blir veldig fint å kjenne sparkene, gleder meg så mye <3

      Ha en fin fredagskveld du også!!

    6. Hanna: Utrolig kjekt å høre at du synes det Hanna <3 Det gleder meg at du liker bloggen min såå godt!!

      Det skal jeg, ha en fantastisk helg videre du også! <3

    7. Jeg er halveis idag og begynte å kjenne bevegelser/spark for bare knappe 2 uker siden. Har morkaka foran så det tok lang tid før jeg kjente noe hvertfall, men igjen så er jeg førstegangs! Kanskje det er derfor du ikke kjenner noe enda?:-) masse lykketil med barn nr 2! Blir så gøy å følge deg gjennom dette!

    8. Enda en overskrift som man lett kan misforstå. De fleste vil vel tro at du har kjent de første sparkene….

    9. eg har lest bloggen din siden starten, og du er så flink og med tanken på at du er så ung, herregud for ei dama du er!
      men eg blir både glad, rørt og lei meg når eg leser disse innleggene om at du venter ett barn til, eg mistet no nylig, og tanken på at eg hadde vore lika longt på vei som deg og kanskje nærmet meg til å få kjenne sparkene gjør meg både glad og lei meg.
      beklage, er ikkje noko vondt meint med denna kommentaren, men eg bare følte for å fortella deg at du er veldig heldig!
      håper alt går fint, og at du har da bra, stå på du er sterk 🙂

    10. Anonym: Hei du!

      Jeg føler virkelig ikke at jeg er en av de bloggerne som bruker clickbait-overskrifter i hytt og pine, men jeg beklager veldig om du ikke følte at blogginnlegget hadde noe med overskriften og gjøre.

      Ha en god helg!

    11. Anonym: Uff, dette var vondt å lese.Det får meg bare til å tenke enda mer på hvor heldig jeg er som får gå gravid. Håper du har mennesker rundt deg som du kan snakke med og som hjelper deg gjennom den tunge tiden <3 Kan umulig være lett 🙁

      Du skal ikke beklage for det! Det er viktig å huske på at man ikke har noen garantier i livet og at man alltid skal være glad for og å sette pris på det man har <3

      Tusen takk for ros og fine ord! Håper du blir gravid så fort som mulig igjen, hvis det er det du ønsker <3

    12. Madde: Åh, så moro! Kan den være annerledes når man er gravid med andre barnet? I så fall kan det jo absolutt være det <3 Gleder meg uansett fryktelig mye til de første bevegelsene, er magisk!

      Tusen takk, masse lykke til med din første lille <3

    13. Ble litt lurt av overskriften :p men, må absolutt si meg enig i at det var utrolig hyggelig lesing at du virker som å glede deg mer! Ha en flott helg. 🙂

    14. Du er kjempefin gravid! Jeg tror at vært barn er en gave, og selv om barnet kom som en overraskelse, så er det ment til å være deg😉

    15. Jeg har kjent de første sparkene, men har ikke kjent de på 2dager nå. Er sikkert bare fordi jeg har vært på jobb og hatt masse å gjøre, jeg vet ikke? Men alikevell blir jeg bekjymret. Det går nok sikkert helt fint med oss begge, magene vokser <3

    16. Syntes ikke det var noe galt med overskriften du valgte! Den passet godt til innlegget, og hva skulle den ellers ha vært?
      Jeg følte meg i hvert fall ikke lurt.
      Utrolig søt babykul du har fått på magen din! Nyt tiden frøken, plutselig er ikke magen der lenger og du er blitt tobarnsmor! For en lykke! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg