4 MÅNEDER PÅ VEI! ♥

Nå er jeg 16 uker gravid og dermed 4 måneder på vei i svangerskapet mitt med den lille! Tenk at det har gått fire måneder allerede. Kun fem igjen!


Magen er fortsatt relativt lite synlig når jeg går med klær, men jeg merker at buksene mine er veldig trange rundt livet og det er faktisk kun et fåtall av dem som passer lenger. Utrolig nok. Derfor er det en liten utfordring å kle seg om dagen, tross at klesskapet vårt er bokstavelig talt stappfullt av mine klær. Jeg ønsker jo å gå med behagelige klær selv om jeg gjerne vil se ordentlig og anstendig ut!

Den lille er nå 16 centimeter lang og omtrent på størrelse med en avokado! 

Og nå er det kun noen få dager igjen til ultralyden! ♥

 

26 kommentarer
    1. Nå er jeg pirkete men her er en oversikt over uker vs måneder
      1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager
      2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager
      3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager
      4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager
      5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager
      6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager
      7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager
      8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager
      9 fullgåtte måneder: 40 uker
      Masse lykke til på ultralyd! :)er så koselig og se at det faktisk er noen der inne:)
      Klem

    2. Lene: Hei Lene! Takk for oversikten!
      Jeg undersøkte dette litt på forhånd, og tenkte bare at 4 uker er en måned, og at jeg da er 4 måneder på vei. Og så fant jeg denne i tillegg: 1. måned: uke 0-4 (dvs du er 1 måned gravid når du er 4 uker)
      2. måned: uke 4-8 (2 mndr = 8 uker)
      3. måned: uke 8-12 (3 mndr = 12 uker)
      4. måned: uke 12-16 (4 mndr = 16 uker)
      5. måned: uke 16-20 (5 mndr = 20 uker)
      6. måned: uke 20-24 (6 mndr = 24 uker)
      7. måned: uke 24-28 (7 mndr = 28 uker)
      8. måned: uke 28-32 (8 mndr = 32 uker)
      9. måned: uke 32-36 (9 mndr = 36 uker)
      10. måned: uke 36-40 (10 mndr = 40 uker)

      Men den er kanskje feil? Synes det ble så forvirrende, haha 🙂

      Tusen takk, det blir nok kjempekoselig ja <3 Gleder meg veldig!

      klem

    3. Kjøp deg mamma-bukser.. Det måtte jeg gjøre allerede i uke 13 fordi alle buksene mine var ALT for trange! De er veldig behagelige de fra h&m, har ikke funnet noe spessielt andre steder egentlig!

    4. Vilde Mari: Åh, takk for forslaget! Litt nytt for meg dette med mammaklær, kjøpte ikke en eneste mammabukse hele forrige svangerskap. Haha!

      Fant for øvrig en veldig fin og behagelig bukse på cubus i dag som passet (og passer) en stund til tross babymagen, så det var herlig! Men må nok kikke litt på h&m også jeg da <3 Tusen takk, Vilde Mari!

    5. Så hærlig med en liten til ! Jeg har sagt til mannen at jeg vil ha jenta mi om noen år 😂 Ønsker deg en strålende kveld videre !!:) hilsen Tone 🙂

    6. Eg bruker Mammabukse fra h&m og er i uke 20 ❤️ Elsker mammabuksene så Syyyykt, koster rundt 300kr spørs hva du kjøper! Men anbefales på det sterke ❤️

    7. Må bare legge til at 40 uker er 10 måneder. Men går faktisk 10 måneder gravid og ikke ni. Det lærte jeg for ikke lenge siden 🙂
      Også må jeg si at jeg gleder meg veldig til å vite skjønnet på den lille 🙂 Veldig nyskjerrig 🙂
      Får vi vite det på bloggen samme dag, eller skal dere holde det hemmelig? 🙂

    8. Vil dere ikke ha noen litt spesielt navn til babyen?
      Noe som ikke alle andre heter?
      Har noen forslag: Alina, Liana, Hermine, Victor eller Elliot?

    9. Anonym: Nå er jo det faktisk mest sannsynlig at jeg gjør det, ettersom jeg skal ha planlagt keisersnitt og det gjerne blir satt opp noen uker før termin, og min er 13 oktober!

      Men som jeg har skrevet lenger her opp i kommentarfeltet så fulgte jeg en liste jeg fant på nett, så jeg beklager om den ikke stemte helt 🙂

      Her er listen jeg fant, for som flere nevner her oppe går man jo faktisk gravid i 10 måneder!

      1. måned: uke 0-4 (dvs du er 1 måned gravid når du er 4 uker)
      2. måned: uke 4-8 (2 mndr = 8 uker)
      3. måned: uke 8-12 (3 mndr = 12 uker)
      4. måned: uke 12-16 (4 mndr = 16 uker)
      5. måned: uke 16-20 (5 mndr = 20 uker)
      6. måned: uke 20-24 (6 mndr = 24 uker)
      7. måned: uke 24-28 (7 mndr = 28 uker)
      8. måned: uke 28-32 (8 mndr = 32 uker)
      9. måned: uke 32-36 (9 mndr = 36 uker)
      10. måned: uke 36-40 (10 mndr = 40 uker)

      klem

    10. Så spennende med ultralyd snart! Det er så spesielt og rørende å få se babyen for første gang. Jeg har veldig på følelsen at det blir en liten jente 🙂 Tenker dere er spente på å få se den lille for aller første gang <3

    11. Marianne: Ja, det er så spennende! De siste dagene før ultralyden nå er helt uutholdelige! Det -har jeg også på følelsen at det er <3 Vi er kjempespente!!

    12. Hei.
      Jeg er også gravid, og hvis jeg føder på termin har jeg gått gravid 9 mnd og 10 dager (regnet ut fra første dag i siste mens)
      Trur nok den oversikten Lene (helt øverst) la ut er riktig. En månede er ikke akkurat 4 uker.
      Det er 30/31 dager i en mnd, hvis det hadde vært akkurat 4 uker hadde vær mnd vært på 28 dager.
      Man blir litt surrete av all denne regningen ☺ Gratulere med 16 fullgåtte uker, og lykke til på ul! Vi var der sist fredag å ble litt mer kjent med vår veldig aktive jente❤

    13. Så fin du er som gravid! Gleder meg til å se magen vokse videre og lese alle forventningene og tankene dine undereis, er jo magisk å få et barn. Vil bare si (som du nok har hørt mange ganger før) at du er en reflektert og godhjertet jente/mamma. Jeg liker veldig godt bloggen din og setter pris på at du tør å ta opp diskusjoner (på en saklig måte) og lar lesere kommentere. Ønsker deg og den lille familien din alt godt! Du er et forbilde! 🙂

    14. I forhold til hvor lenge man går gravid iht uker og måneder, så er det ulikt iforhold til hvordan man beregner det. Tenker man at man går gravid 10mnd, er dette for at man teller en måned som 4uker, og da blir 40uker=10mnd=4 uker per måned. Enkel matte 😉 Beregner man på den andre måten går man gravid 9måneder, da man beregner hver måned som lenger enn 4 uker. Antall dager er derimot de samme! 😄

    15. <3 Tror dette svangerskapet kommer til å gå kjempefort, hehe.
      Jeg kjøpte meg noen mammabukser, men likte de ikke så godt. Endte opp med å kjøpe Alex bukser fra Gina tricot, og de brukte jeg helt til termin (stoooor mage). Er lave i livet så gjorde ikke noe vondt å bruke de :-)

    16. Jeg levde i mammabukser og tights fra h&m når jeg gikk gravid! Buksene med super strech er helt inntilsittende og fint men veldig behagelig på samme tid. Jeg kunne bruke de helt til siste dag 🙂

    17. Et svangerskap varer ikke i 10 måneder. En måned er 4 uker + 2-3 dager, derfor er du ikke 4 måneder på vei før du er ca 17+3 på vei☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg