HVOR MANGE BARN ØNSKER VI OSS?

Jeg rekker ikke stille spørsmålet ferdig til Fredrik en gang før svaret kommet forløpende: “To. Det holder nå, nå trenger vi ikke flere!!”

Som andre par som lever det livet vi gjør, har vi aldri hatt den praten om hvor mange barn vi ønsker oss. Og det har vi tydeligvis ikke trengt, for her sitter vi jo – og venter vårt andre barn! Jeg tror det holder med to, men det sa jeg jo sist også når vi nettopp hadde fått Leo, at «Det holdt med ham». Så hvem vet? Om noen år kan det jo hende at vi ønsker å få en til.

Er det en ting jeg har lært, så er det at man virkelig aldri vet hva (Eller hvem) som skjuler seg bak neste sving.

Dermed vet jeg ikke hvor mange barn jeg ønsker meg i fremtiden. To er perfekt nå, men jeg er enda kun 17 – og har vel forhåpentligvis et langt liv foran meg. Kanskje kommer jeg til å føle at jeg må ha hvert fall to barn til i fremtiden? Eller kanskje kommer jeg til å føle at to barn er helt perfekt.

Men akkurat nå skal vi verken tenke eller fokusere på enda flere barn enn det vi har fra før og den lille som ligger i magen. Ingen av de to graviditetene har vært planlagte en gang, men de små har vært hjertelig velkomne likevel. Vi skal fokusere på de to små vi har sammen fra oktober av, og gjøre alt vi kan hver eneste dag for at de får en fantastisk barndom å se tilbake på. Akkurat nå trenger vi bare Leo og lillebror, og vi har ikke lyst til å tenke på flere på veldig lenge ♥

12 kommentarer
    1. Anonym: Hei!

      Nei, det er noe på kameralinsen som jeg ikke får bort…. Men fikk tips av en leser om hvordan jeg kunne få det vekk, så snart blir flekkene borte 🙂

    2. Så fine bilder! <3
      Ønsker meg tre barn med ca. tre år mellom 🙂 Men vet jo aldri hvordan fremtiden blir, så er evig takknemlig for jenta jeg har fått <3

    3. Gratulerer med sønn nr 2 snart. De får nok mye glede av hverandre fremover. Det kan vel komme flere søte overraskelser hvis dere ikke finner prevensjonen som passer for dere. Men barn er bare en lykke og en glede. De er jo fremtiden vår 🙂 Lykke til og jeg ser frem til å følge dere videre her på bloggen.

    4. mamma hadde jo to barn i en alder av 19 og sa at hun va ferdig med det, men så gikk det 10 år og hun følte seg klar for en til noe som hun ikke så for seg. mye kan endre seg løpet av årene så man må nesten bare ta det som det kommer 🙂

    5. To barn holder?
      Eg synes dere ikke skal bestemme hvor mange barn dere ønsker dere vil ha
      Alt har jo gått fint med ett barn og nummer 2 kommer til å gå strålende det også er optimistisk på deres vegne
      Kanksje venter dere en en jente en vakker dag sammen, hadde vært jo kjekt å bli mor til en jente og og ikke bare guttemamma
      Uansett lykke til med alt i livet deres og Gud velsigne dere alle 3 🙂

    6. Jeg venter min nr 3 (2.felles) og føler ikke jeg er helt ferdig enda, selv om vi er enige om å la det gå en stund til evt nestemann. Men jeg tror ikke jeg sier meg ferdig før jeg anser meg selv for gammel om en 10 års tid 🙂

    7. synes det holder meg en 🙂 er helt greit med en,men han har søsken hos faren, og det er litt av grunnene for jeg ikke vil ha flere, så slipper han og ha mange halvsøsken 🙂 og jeg er lykkelig med en 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg