5 PERSONLIGE SPØRSMÅL OG SVAR

Har du hatt lyst til å slå opp med kjæresten din før?

– Om jeg har hatt lyst til å gå fra Fredrik? Ja, det tror jeg nok. Det samme har sikkert han også. Men ikke sånn dønn seriøst og at jeg virkelig har ment at jeg har hatt lyst til det, bare sånn i øyeblikk hvor vi har hatt det veldig tøft sammen. Vi vil jo begge være sammen, men selvfølgelig har vi hatt stunder hvor ting har føltes umulig. Det blir litt som med en kommentar jeg fikk med en gang Leo var født her på bloggen. På den sto det “Det er vanlig å ville ha lyst til å hive ungen din ut av vinduet i dine verste, mest frustrerte øyeblikk” Forskjellen er bare at du ikke gjør det – Selvfølgelig!

Det samme gjelder egentlig med kjæresteforhold. Det er lov å bli så sint eller lei deg at du bare vil kaste vedkommende ut av vinduet, men det er OK – så lenge du ikke gjør det. Vi har for lengst skjønt at det ikke nytter å hoppe fra kjæreste til kjæreste, fordi problemer oppstår. Problemer og krangler vil oppstå på veien uansett hvilket forhold du er i, og hvis du gir opp hver gang kan du jo faktisk aldri ha et langvarig forhold.

Så for å avslutte og konkludere: Ja, jeg har hatt lyst og det har garantert han også – Men alle har svake øyeblikk og tøffe stunder i forholdene sine. “Over all” har vi det veldig bra sammen og det har kanskje skjedd et par ganger at jeg har tenkt “Nei, fy søren! NÅ er det nok” og så kommer fornuften sigende inn når man har fått roet følelsene sine litt! Jeg tenker at det er lurt å være åpen om at kjæresteforhold ikke er perfekte, man møter på utfodringer, men det gjør absolutt alle. Det handler til syvende og sist om hvordan man velger å håndtere de utfordringene som kommer.

Synes du det er rart at folk beskylder deg for å lyve om prevensjonbruk, siden du ble gravid på minipillen og p-piller?

Både ja og nei. Jeg synes det er rart i den forstand at jeg aldri har gitt noen av leserne mine grunn til å tro at jeg skulle lyve, men samtidig ser jeg jo selv at det kan være vanskelig å tro på når det skjer to ganger etter hverandre. Eller, på en måte gir det jo mening – For da tar ikke kroppen min i mot pilleprevensjon og det er jo sånn sett greit å vite til senere – Men jeg får egentlig ikke gjort annet enn å fortelle dere sannheten. Jeg har alltid vært ærlig og åpen i bloggen min, og hadde jeg slurvet med prevensjonen kan dere være trygg på at jeg hadde vært ærlig om det. Jeg står for det jeg gjør og det føler jeg at jeg har fått bevist det siste året som blogger.

Fredrik, familien, venner og jeg vet at jeg gikk på prevensjon, og når alt kommer til alt er det egentlig det som teller. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal få bevist at jeg har brukt prevensjon på andre måter – for det holder jo tydeligvis ikke å si at jeg har brukt prevensjon. Da har jo alle kritikere tydeligvis bestemt seg for at det er løgn, så det er jo ikke rart jeg føler meg litt hjelpeløs her da når både samboeren min og vi rundt oss, legen min inkludert, vet jeg snakker sant.

Er du alltid ærlig på bloggen din? Forteller du alt?

– Hvis jeg begynner å fortelle om noe på bloggen forteller jeg alltid hele sannheten, ja. Men jeg har aldri og kommer aldri til å dele absolutt alt jeg har opplevd tidligere i livet mitt og ting jeg ellers føler er for personlig. Uansett hvor mange lesere jeg ville fått for å skrive om enkelte hendelser. Det er viktig for meg å verne om privatlivet mitt, og det er selvfølgelig mye dere ikke vet om og som ikke egner seg offentlig. Men likevel er jeg alltid åpen og ærlig om det jeg skriver om her inne, og det er ekstremt viktig for meg!

Synes du helt ærlig at du fortjener plassen din på topplistene?

– Ja, det gjør jeg. Noen dager er kanskje ikke bildene mine helt perfekte og feilfrie, og andre dager kan bli så hektiske at jeg ikke rekker å poste alt jeg tenker at jeg skulle postet – Men alt i alt føler jeg at jeg er en annerledes mammablogg og at jeg fortjener plassen jeg har jobbet meg til å få. Jeg er selvfølgelig kjempe takknemlig for leserne mine som har gjort alt dette mulig for meg!


Kan du si en ting leserne dine ikke vet om deg?

– Jeg har vurdert å slutte og blogge opp til flere ganger. Seriøst vurdert det, ikke bare tenkt tanken. Bloggen er veldig krevende og ofte tenker jeg at jeg ville sluppet unna mye tyn dersom jeg la ned bloggen. Men samtidig vet jeg ikke om jeg ville klart det, og jeg har vel egentlig kommet frem til at jeg ikke er klar for å gi slipp på den enda! ♥

Det følger jo en del negativt med å ha en offentlig blogg. Men nå synes jeg fordelene veier tyngst, jeg elsker å skrive, og da kommer jeg til å fortsette helt til den dagen det ikke føles riktig mer.

God klem!

32 kommentarer
    1. Liker godt å lese bloggen din, men skjønner det kan bli tøft når lesere ofte skriver mye dumt..
      Vurderer du å bruke p-stav nå som du har blitt gravid for andre gang mens du går på pilla? Har p stav selv og liker den godt og ikke opplevd noe jeg og har hørt den er 99,9% sikker.
      Kan det hende at kroppen din ikke tar opp noe av det hormonet som ligger i pilla/staven?

    2. Så fine, gode og reflekterte svar! Kommenterer sjeldent her på bloggen din, men leser den hver dag. Du er flink og håper ikke du slutter med det første selv om det kan friste veldig noen ganger! Ønsker deg en fin kveld videre <3

    3. Hadde egentlig tenkt å ta en powernap, men bruker heller tiden på å fortelle deg dette. For jeg har lest bloggen din lenge men har aldri pleid å legge igjen kommentarer. Idag følte jeg at jeg måtte det, fordi, Jessica, jeg tror med hånden på hjertet at du er, sammen med Sophie, de som fortjener plassen på topplisten mest. Du er så åpen og ærlig, overskriftene dine lurer ingen og når du fikk vite kjønnet på babyen, ja så fortalte du det, bare noen timer etterpå. Samme med navnet på lillebror Oscar(som forresten var veldig fint), du fortalte med en gang. Det er det jeg liker med deg. Du holder ingenting tilbake for å skaffe lesere på det senere, sånn som Mammatilmichelle gjør. Jeg setter så stor pris på deg som blogger og jeg blir direkte glad. Vær heller fornøyd med x-antall lesere du har som faktisk liker deg for den du er(bortsett fra haters men de er der alltid, desverre), istedenfor de leserne som klikker seg inn fordi overskriften sier noe spennende, men hvor selve innlegget sier det motsatte og folk ender opp med å irritere seg. Jeg liker virkelig deg som blogger, du virker som en fantastisk mamma. Leo er en kjempeskjønn gutt, han kommer til å bli en hjerteknuser. Gleder meg til å følge deg og dine videre.
      Stå på!!

    4. Maria Jansen: Hei Maria!

      Takk for at du synes det <3 Og veldig hyggelig at du ville legge igjen en kommentar nå da! Jeg kommer nok ikke til å slutte på en god stund, jeg elsker jo denne jobben tross bakdelene ved den 🙂

      Ønsker deg en fin kveld videre også <3

    5. Hei jeg går selv på cerasette mini pillen jeg blei også gravid me at jeg glemte og ta den med går på den nå fast kansje du må få et annet prevensjonsmidel får og ikke bli gravid igjen etter så kort tid
      MVH Lisa ☺

    6. synes du er flink du og svare på spørsmål og er så ærlig hver gang 🙂 det synes jeg er veldig bra :). Du og Fredrik er så fine sammen 🙂 og synes Leo er så lik pappan sin 🙂

    7. Ikke for å være helt grusom her, men den shortsen var virkelig grusom og alt for kort. Sånn kan du ærlig ikke gå vel? Den er jo kortere enn en hipster :O Nå ble jeg litt satt ut egentlig, har liksom sett på deg som en av de litt mer oppegående i klesveien og ikke som så mange av de andre som viser alt for mye. Er faktisk bevist at man gir et førsteinntrykk av at man er mindre intelligent ved å kle seg “lettkledd”. Hvorfor vil noen gi andre det inntrykket? Yeye, dette sporet av.

    8. Syns du fortjener topplistenplass. Du er liksom andreledes enn de andre. Ikke like overfladisk eller veldig pen som mange av de andre. Du er liksom en helt vanlig jente:D Det syns jeg er det beste med deg, du er liksom en av “oss”.

    9. Stine: Hei!

      Haha, dette er et gammelt bilde som jeg fant på minnekortet mitt 🙂 Du ser jo på hårfargen min at det er ganske gammelt, da det er lenge siden jeg har hatt noe annet enn mørkt hår. Synes for øvrig ikke det er noe hyggelig å dømme noen fordi de bruker shorts. Den er ikke i nærheten av så kort som den ser ut på bildet 🙂

    10. Stine: Og hvis du sitter med et inntrykk om at jeg er oppegående, så blir vel ikke det automatisk borte fordi jeg hadde på meg en shorts en gang for lenge siden som du ikke synes var noe fin?

      Klem

    11. Mari: Setter ikke så veldig stor pris på at du kommenterer utseende mitt på den måten, at jeg ikke er så veldig pen og så videre. Fint om du lar være det til neste gang du kommenterer, er ikke så hyggelig å lese sånt, det skjønner du sikkert. Selv om det er din mening 🙂

      Tusen takk for at du synes jeg fortjener plassen på topplisten! Forresten, istedenfor å skrive to kommentarer rett etter hverandre med forskjellige navn, så er det supert om du kan samle alt stoffet ditt (Dvs: Alle spørsmålene eller selve kommentarene dine til blogginnlegget) i en kommentar, så slipper jeg unødig spam i kommentarfeltene mine 🙂

    12. Hei Jessica!
      Liker veldig godt at du er ærlig med leserne dine! Har et veldig godt inntrykk av deg som blogger og som mamma 🙂
      Også må jeg bare si at jeg stusser over Mari sin kommentar. “Ikke like overfladisk eller veldig pen som mange av de andre” – Unnskyld meg, men er mange av de andre toppbloggerne så veldig mye penere enn Jessica? Haha, den delen var litt tåpelig, om jeg får lov til å si det. Alle er vakre på hver sin måte. Det høres veldig klisje ut, men det er veldig sant synes jeg 🙂
      Stor klem fra meg til deg

    13. Ikke frekt ment, men hvordan mener du at du skiller deg ut fra andre mammablogger: blogger? Dere blogger jo om akkurat det samme 🙂

    14. Miriam: Hei Miriam!

      Veldig glad for at du har et godt inntrykk av meg gjennom bloggen! Jeg gjør så godt jeg kan, og det er godt å høre at dere liker ærligheten.

      Jeg må bare si meg enig med deg angående at alle er vakre på sin måte! Jeg synes også at den delen var litt unødvendig å skrive. Jeg føler meg fin som jeg er!

      Stor klem tilbake

    15. :): Hei!

      Tok det overhode ikke frekt, veldig glad du tør å spørre om det du lurer på 🙂

      Ja, mange av oss skriver om mye av det samme, men jeg føler kanskje at jeg skriver på en litt annerledes måte.

      I tillegg deler jeg ting på godt og vondt, ikke bare alt det fine med å være mamma – Og jeg er svært opptatt av at bloggen min skal være ekte. Slik virkeligheten er!

      Det er vel i korte trekk hva jeg føler at gjør min mammablogg litt annerledes. I tillegg er jeg jo ganske engasjert av meg, og det er noe jeg ofte savner når jeg leser andre blogger selv.

      Hadde vært kjempemorsomt å høre om hva dere tenker, da! Synes dere det er helt det samme hvilken mammablogg dere leser, siden vi skriver om mye av det samme?

      Ha en flott kveld videre<3

    16. Jeg kan gjerne fortelle hva jeg syns er annerledes med denne bloggen i forhold til andre mammablogger.
      Jeg syns du skriver på en måte som gjør at man faktisk blir kjent med deg, og ikke at du skriver på en måte for å fremstå som noe annet enn akkurat den du er; en ung jente som har barn og gjør virkelig alt for at familien din skal fungere og ha det bra!
      At du er ærlig om ting som er bra og ting som du syns er kjipt og vanskelig. Å være ung (eller eldre for den saks skyld sikkert) og gravid/ha småbarn er ikke en dans på roser. Hvorfor skal man da late som det??
      Det jeg også syns er veldig koselig her inne er at du ofte tar deg tid til å svare leserne dine, du viser at du setter pris på dem. Mange andre stenger kommentarfelt eller svarer aldri. Derfor legger jeg ofte igjen kommentarer her, i motsetning til andre blogger hvor jeg vet jeg ikke får svar uansett.
      Det er ikke det at svar gjør dagen min komplett altså, men det er jo hyggelig for meg å vite at du setter pris på en kommentar jeg faktisk tar meg tid til å skrive 🙂
      Ellers syns jeg også du er utrolig pen, og det viktigste av alt er at du er dønn naturlig, noe du bør være stolt av! Og jeg håper også at du ikke lar deg hverken påvirke eller friste til å gjøre noe for å endre på utseende ditt!:)
      Nesten litt småkleint å skryte en jente som er 7 år yngre enn meg opp i skyene, men det syns jeg du fortjener så absolutt 🙂

    17. Nå har jeg lagt igjen mange kommentarer denne uken og ser flere spør om det samme
      Som hvor pysjamasen er fra og om du har tips til nettsider med baby utstyr og klær (ikke KappAhl, Cubus osv) med samme priser som i butikkene eller billigere
      Virker litt som om du ikke vil fortelle hvor pysjamasen er fra eller tipse oss andre som skal bli mødre om hvor man kan kjøpe utstyr og klær (gjerne billig)……
      Vet du får mye kommentarer osv og at det er vanskelig og svare på alt, men med tanke på hvor mange kommentarer du faktisk svarer på så virker det som at du unngår og svare på disse to spm da det er blitt spurt om SÅ mange ganger. Veldig dumt..

    18. Anonym: Har allerede svart på hvor pysjamasen er fra 🙂 Men skriver det med glede igjen, den er fra newbie fra KappAhl (Så nei, jeg prøver ikke å holde noe skjult!)

      Synes det er skikkelig ufint å komme med slike beskyldinger. Har som sagt allerede svart på hvor pysjamasen er fra, men har ikke fått med meg at noen har spurt om tips til nettsider med babyklær. Jeg kjøper stort sett alt av babyklær på to butikker her i Larvik som heter nordmandbo og miniklær. Jeg prøver ikke å skjule noen verdens ting.

      Om du ser under blogginnlegget hvor jeg forteller om hvilken babyseng vi skal ha til Oscar, var det noen som lurte på tips om billige amme bher fra eBay. Jeg la ved fire linker til fire forskjellige og skrev hvilke jeg hadde bestilt og hvilke jeg hadde hørt var bra osv. Det gjør jeg alltid hvis jeg ser noen spør.

      Vær så snill dere, husk at jeg har et liv og en hverdag utenom bloggen. Jeg har over 100 uleste meldinger kun på Facebook-siden min. I tillegg til dette kommer Mail, privat facebook, Instagram, Snapchat, og kommentarfeltet her inne. Jeg har et barn jeg må ta vare på og en kjæreste som også skal ha en del av tiden min. Tro meg når jeg sier at jeg gjør mitt aller ytterste, og beskyld meg ikke for å ville skjule hvor jeg har kjøpt en pysjamas kun fordi jeg ikke har hatt kapasitet til å svare (men som allerede sagt igjen, den kommentaren svarte jeg på i går, hvor pysjamasen var kjøpt)

    19. Ufin kommentar over her.. Blir helt sjokkert!
      Du ligner ikke på de andre toppbloggerene fordi du er naturlig pen! Du ser så snill og koselige ut! Om jeg hadde sett et bilde av deg, uten å lese bloggen så hadde jeg tenk at du ser du som en pen, søt, snill og jordnær jente <3
      Du er et godt bevis på at man ikke trenger Restylane og silikon for å være pen! Jeg ville heller sett ut som deg, en Sophie Elise 😉

    20. Helt klart min favoritt-blogg!
      For en fin og reflektert jente du er.
      Absolutt fortjent at du ligger på topplista 🙂

    21. Komentarer om at du er mindre pen, for kort shorts og unameit må du bare se bort ifra!
      Jeg har enda ikke klart å sette sammen 2+2 å fatte hvorfor folk skriver sånnt?
      Jeg fårstår ikke hva godt som komme ut av det? Om noen synes at jeg er mindre pen, så ok, greit det, men man sier d ikek! Vis jeg synes at en person kansje ikke er verdens peneste, skal jeg gå bort å fortelle henne dette? NEI.
      Går annt å bruke sunn fornuft og folkeskikk selvom du er på en blogg.
      Du er herlig jessica, å veldig vakker også. MEN, du er naturlig vakker, du trenger ikke dill å dall engang (men er fin med d å ofc) men du ser bra ut 100% naturlig. Og de som komenterer gjør vel kansje ikke det, å blir misunnelig?
      Og den shortsen der la jeg ikke mere til enganh, hva var galt? Ble litt usikker hahah
      Ha en fin dag jessica <3

    22. Den kommentaren fra mari, må jo ha blitt skrevet av et barn på mellom 10 og 13 år. Dersom man har et snev av sosial intelligens, så skriver man for søren ikke at en person er mindre pen. Blir så oppgitt av utseende fokuset, men også ironien i det hele: Om du ikke ser at Jessica er mer enn vakker så vet ikke jeg. Hun er den type dame som kan gå uten sminke og fortsatt være kjempe-pen. Ble bare litt oppgitt her. Om man mener noe negativt ladet om andre, så lar man være å si det. En god regel er at om du ikke tør si noe direkte til en person ansikt til ansikt, så skriver man heller ikke dette til noen på nett. Så Jessica, bare se bort fra de spydige kommentarene (vet det kan være vanskelig). Klem

    23. Anonym: Dette var en utrolig hyggelig kommentar å få! Tusen hjertelig takk <3 Ønsker deg en kjempefin dag og ikke minst helg også, tusen takk for støtten!

      Klem

    24. Hei Jessica!
      En ting er sikkert: det er utrolig mange “norsklærere” og
      “helsesøstre” og “moteeksperter” som kommenterer på blogger
      Disse folka tror at de har svaret på det meste……. og at for eksempel
      Jessica trenger “opplæring”. Problemet er at de kun er hatere – men
      at kommentarfeltene gir dem en “stemme”. Hatere vil alltid hate
      et eller annet – alt fra shortser til hårklipp😂
      Du er TØFF – som har åpent kommentarfelt.
      Ikke bruk energi på haterne – deres “stemme” har best av
      å ikke bli kommentert. Å svare dem gir dem energi til å fortsette
      ……men jeg forstår virkelig at du “koker over” av og til🙄

    25. Bra innlegg! Ha gjerne flere sånne! Kjenner jeg blir irritert når jeg ser hva noen skriver til deg. Du er vakker både på innsiden og utsiden og en kjempegod mor for Leo <3 Stå på!

    26. Hei! Jeg er en veldig glad leser som liker å lese bloggen din. Jeg synes det er veldig artig at du er gravid igjen, det er en stor ting i livet. Men jeg lurer på en ting.. Når du gikk på minipille (Cerazette), tok du pillene/brettene sammenhengende uten pause slik at du mistet mensen?
      For om man mister mensen av Cerazette og går flere måneder/år uten mensen, så kan man vel ikke bli gravid, sant? Jeg er ikke så flink med dette, så derfor håper jeg du kan gi meg svar, haha..
      Jeg mente ikke dette rettet mot deg altså, men for min del ettersom jeg mistet mensen av Cerazette og er ofte jeg hopper over pauser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg