5 TING DU IKKE VISSTE…

Om oss! Nå er det en stund siden jeg har hatt et slikt innlegg her inne, så denne gangen tenkte jeg å gjøre det litt annerledes ved å dele ting dere ikke visste som er litt mer generelt!

1. Leo har en favorittbamse, og den heter pusen! Hver gang vi rekker han den skal han kose og holde den, han smelter oss helt. Pusen får også alltid smake både melk, frokost og middag av Leo – Og han putter gjerne ansiktet til pusen oppe i sin egen mat for at han skal “smake” på den! Haha, skjønningen!

2. Vi bor i et veldig gammelt hus som mest sannsynlig ble bygd i 1884! Så selv om det er helt nyoppusset innvendig, har det nok mye historie. Kjelleren vår kaller Fredrik og jeg for “morder-kjelleren” bare på tull siden den er som tatt ut av en skrekkfilm. Jeg går aldri ned dit og har ikke planer om å gjøre det heller.

3. … Og selv om vi trives helt fantastisk godt her i leiligheten, så har det skjedd at jeg periodevis har våknet en del på natten. For det meste er det nok bare det faktum at jeg har sett ALT for mange skrekkfilmer og at jeg skremmer meg selv en del, men for noen måneder siden våknet jeg klokken tre og verandadøren sto på vidt gap ute i stuen. Men jeg er ikke husredd og kjenner at jeg er blitt så glad i leiligheten vår.

4.Vi drømmer om å få et kjæledyr! En katt, gjerne en omplassert katt som kanskje ikke fikk en så fin start på livet, slik at vi i hvert fall kan gi katten et godt liv og et godt hjem. Han har vi lyst til å kalle Lunsj! Den drømmen SKAL gå i oppfyllelse en dag.

5. Dette har nok noen av dere oppdaget allerede, men jaja: Her hjemme har vi en ganske gammeldags arbeidsfordeling. Jeg lager all maten, og står for mesteparten av det som skal gjøres her hjemme. Alt fra handling til husarbeid. Jeg liker å ha ting gjort på min måte, og da er det bedre sånn! Noen vil vel kanskje reagerer litt på det, men for oss fungerer det best slik og da kommer vi til å fortsette med det!

Klem! ♥

17 kommentarer
    1. Er bare innom for å ønske deg en fin kveld videre <3 vil også anbefale dere å ta godt vare på Pusen til Leo blir eldre! Har ingenting fra da jeg selv var liten, noe jeg synes er fryktelig dumt, og siden Pusen er en stor favoritt hos han nå, så blir han nok glad når han blir voksen nok til å skjønne at dere har tatt vare på den for han!

    2. Hei! Sjeldent jeg legger igjen en kommentar, men nå måtte jeg bare! Ser du skriver at dere har en “gammeldags” arbeidsfordeling og da ble jeg så lettet! 😂For det er akkurat sånn samboeren og jeg har det å 😛 liker også å gjøre ting på min måte, så vi fant ut at det ble mindre krangling av å ha det sånn 😂👌🏼

    3. Er på samme måten når det gjelder alt fra handling til husarbeid, jeg liker å ha det på en spesiel måte og samboeren min er heller ikke så flink til å holde ting i orden og ha et system haha ^^

    4. Gammeldags er fint det, og jeg tenker vel litt av grunnen er fordi du er hjemmeværende, mens Fredrik jobber jo hele dagen. Liker også å få ting gjort på min måte, så blir sånn her og 🙂 Og ikke noe farlig i det, sålenge det ikke blir til tjener-arbeid

    5. Denne var artig! Her var det mye jeg ikke visste 😊 Jeg har lenge lurt på hvor stort område som er “deres” av leiligheten/huset? Du sier jo at dere har hage, men er det bare dere som bruker den? Bor huseigerene i samme hus eller er det bare dere som bor der? Synest bare det nesten er for godt til å vere sant at dere har fått en så bra leilighet 🙂

    6. Så herlig at han har en favorittbamse og herlig at dere vil skaffe dere omplasseringskatt med tiden!:) Øynene til Leo er såå vakre!
      Jeg takler ikke skrekkfilmer men har sett noen og blir ofte husredd etter å ha sett slike filmer, hadde blitt vettskremt av kjelleren deres garantert!🙀

    7. Heidi: Hei Heidi <3 Dere har vært så tålmodige og ventet så lenge, så bare vit at jeg jobber på spreng på å få leiligheten ferdig møblert, men at det har tatt mye lenger tid enn hva jeg trodde! Jeg har ikke glemt det, altså!

      Gleder meg til å vise dere!

    8. Anette: Glad du synes det 😀

      Vi har hele førsteetasjen og dermed også hagen som følger med. Selve etasjen vår er på 120 kvm og den romslige hagen i tillegg.

      Huseieren bor ikke i samme hus, men det er en liten leilighet oppe i andreetasjen som huseier nå har fått leid ut til en bedrift, så der kommer det til å være bedriftslokal på dagtid når den er ferdig omstilt, som er om ikke så lenge! 🙂

      Ja, jeg synes nesten det er for godt til å være sant jeg også! Og er kjempeglad vi bestemte oss for å flytte når vi fant denne leiligheten <3

    9. Silje: Haha, vi også fant ut at det ble bedre slik! Morsomt å høre at det er flere som gjør det sånn, var egentlig litt redd for å bli litt slaktet nå, hehe <3

    10. Haha, måtte le litt av navnet til katten, på en god måte! Tenk om dere sier “Skal vi spise lunsj?”, hehe! :’D

    11. Her hjemme er det helt motsatt med arbeidsfordelingen, haha! Samboeren har en forkjærlighet for matlaging, og siden jeg er ekstremt kresen i matveien liker han å finne matretter jeg faktisk liker. Dessuten er han veldig sær på hvor alt skal ligge, så jeg har rett og slett gitt opp å rydde i noe annet enn mine egne klær 😂

    12. Bra skrevet Jessica
      Vin er ikke for gravide
      Eg synes som alltid at dere er så nydelige du og Leo og Fredrik
      😊🌷

    13. Så koselig og morsomt innlegg! Håper dere har det bra og at du er i fin form med lille Oscar i magen. <3 Husker at du var dårlig og kastet opp mye sist svangerskap.
      Klemmer <3

    14. Elsker slike innlegg! Føler man blir så mye mere kjent med bloggeren da 🙂
      Et lite tips om dere vil ha katt: Dere burde ikke få dere katt før dere har etablert dere skikkelig og vet at dere skal bo der lenge. Veldig vanskelig å flytte med katt, veldig mange katter blir borte etter flytting. Lettere å flytte med hund

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg