VERDENS HERLIGSTE..



Herregud, for en start jeg fikk på dagen i dag. Leo våknet opp (Av alarmen min som jeg tydeligvis ikke våkner av lenger?) og jeg våkner ordentlig opp av at ansiktet hans bokstavelig talt er oppe i mitt. Han smiler fra øre til øre og jeg setter meg opp i sengen før vi leker litt. Han begynner å snakke litt, og da går det mye i “Hei, nei, baby” Han fortsetter å si baby mens han ser på meg, før vi etterhvert skal gå ut av døren. Da reiser han seg, går ned til gulvet og strekker opp den ene armen sin etter min, fordi jeg alltid pleier å leie han når vi går ut døren og ut i stuen! 

Så dere kan jo trygt si jeg fikk tidenes herligste start på dagen i dag – For å si det sånn!

Det er i sånne øyeblikk jeg innser hvor fantastisk heldig jeg er som har han. Jeg blir jo helt emosjonell av at han viser seg så flink nå som jeg er gravid.

Jeg prøver å rose han med å fortelle han hvilken omsorgsfull, godhjertet og herlig gutt han er. Istedenfor å bare gå rundt å fortelle ham hvor fin eller nydelig han er, selv om han selvfølgelig er det også, (Verdens nydeligste, faktisk!) og selv om jeg garantert kommer til å fortelle ham det også. Jeg har lyst til å oppdra ham med gode verdier og ønsker å lære ham til å ikke bli ekstremt utseende-fiksert, og jeg sier overhode ikke at man ikke kan bli oppdratt med gode verdier selv om man kun blir rost for hvor fin man er, men vi kan ikke forvente at barn ikke skal være utseende-fikserte dersom vi bruker hele barndommen deres på å fortelle dem hvor vakre og nydelige de er. Og for meg er det viktig at Leo lærer at utseende kun er skallet til både han og alle andre mennesker, og at det som virkelig betyr noe ikke er hvordan utsiden ser ut, men hvordan han er på innsiden – som vi ikke kan se.

Noen klisjeer er klisjeer av en grunn, og det er fordi de faktisk stemmer ♥

God fredagsklem til dere! Nyt kvelden!

6 kommentarer
    1. For noen herlige øyeblikk du beskriver. Ingenting er som å se barnet sitt vokse opp og ha det bra. Og han er jo så skjønn 🙂 Ønsker deg en kjempefin helg!

    2. Så herlig sagt!<3 og det er jo helt sant! Tror barn setter minst like stor pris på å høre fine ting om personlighet som vi voksne gjør!:) syns det er så godt at du er så reflektert og klok! 🙂

    3. Pleier ikke legge igjen kommentarer, men nå må jeg bare det! Leo er så søt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, håper jeg får et like søtt barn når den tid kommer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg