OM DU BARE HADDE VISST..

Om du bare hadde visst, lillevenn, at du er så heldig at du skal få et søsken! Jeg lurer på hvordan du hadde reagert da. Du elsker allerede å rive ned klærne hans før du ler den herlige latteren din, siden du vet du ikke egentlig skal gjøre det.



(Her kikket han på Fredrik som sto ved siden av meg, så han sjeler ikke!)


Leo kom bort til meg og ville sitte på fanget istad når jeg skulle se på vogn til den lille i magen. Etter hvert ble vi bare sittende i hver vår stol og kose oss med magasiner og favoritt babymusikken til Leo i bakgrunnen. Han var nysgjerrig på babymagasinene mine, men det tror jeg handlet mest om at han ville rive dem i fillebiter. Haha!

Hei, forresten! Jeg har slitt en del med vondter i dag så det har blitt mye innetid og kos på oss, selv om vi likevel allerede har vært på en liten trilletur i dag! Leo har vært tidenes solstråle (som vanlig, egentlig!) og han har lekt, rotet her hjemme (Fant den nye genseren min liggende under spisebordet vårt, ops!) og lekt masse. Vi spiste deilig frokost sammen i dag, og det er så herlig å kunne spise sammen på helgemorgener. Skikkelig kos, og tror ikke det finnes noen som er mer glad i mat enn det Leo er, og det er så godt å se ♥

Nå skal jeg kikke litt videre på babyting og drømme meg litt bort i babyboblen. Senere blir det god middag og lørdagskos. Nyt dagen! Klem!

32 kommentarer
    1. Aldri kommentert nåkka her før, men no må æ det.
      For en nydelig gutt dokker har!💙
      Vi e like gammel, og æ syns du e heilt rå som klare alt du gjør, og no med baby nummer to på vei! Du virke som ei super jenta og en fantastisk mamma, det skal du ha!👊🏻
      Ha ei fin helg!

    2. tenkte på det samme som Helena, er det ikke lurt med en søkenvogn nå som du snart kommer til å ha to små på nesten samme alder? blir det ikke slitsomt å drasse rundt på to vogner? eller skal de dele den nye?
      syntes det er kjempekoselig å lese bloggen din, og jeg syntes det er helt fantastisk hvor mye du klarer å takle som ung mor! beundrer deg💛

    3. Kaja: Hei Kaja!

      Etter å ha forhørt oss litt rundt og tenkt en del selv har vi kommet frem til at vi ikke skal kjøpe søskenvogn. Fredrik kommer til å levere og hente Leo i barnehagen hver dag før og etter han dra på jobb, og ellers kommer jeg nok ikke til å dra ut mye med barna alene (Da er jo i så fall Fredrik med), og da ser vi ingen grunn til at vi skal kjøpe det inn når vi ikke tror behovet kommer til å være der. Men om vi ser at vi kommer til å trenge det når babyen er her så kommer vi selvfølgelig til å kjøpe det inn.

      Tusen takk! Utrolig herlig å høre at du synes det er så koselig å lese bloggen, det setter jeg veldig stor pris på <3

    4. God pinsaften til dere fine tre <3 Lenge siden jeg har skrevet til dere nå. Og følte bare for å si at jeg fortsatt følger med dere. Og dere fortsetter og imponere meg på 42 år. Tar meg stadig i å kjenne hvordan glad jeg blir i dere kun gjennom denne bloggen. Ønsker dere en fin pinse og en fantastisk 17 mai feiring.

    5. Hvorfor bruker du ikke bare opp igjen vognen til Leo? Han skal jo i barnehage, og dere kjøpte jo vognen splitter ny..
      Luksusproblem – litt negativt at du sitter på så mye penger når du ikke kan tenke gjenbruk..

    6. Anita: Hei Anita! God pinseaften til deg også!

      Utrolig morsomt at du fortsatt følger med! Det setter både jeg og vi veldig stor pris på <3 Tusen, tusen takk!
      Ønsker deg en fin pinse og en flott 17.mai feiring også! Måtte det bli en fantastisk dag <3

    7. Jeg vil ikke påstå det er så veldig normalt når du sitter der med en vogn til 10 000kr som inkluderer både bagdel og sportsdel.. Leo kommer jo til å være såpass stor at han kanskje ikke trenger noe mer enn en trille, evnt en annen type sportsvogn..

    8. Anonym: Hvorfor er det relevant hvor mye vognen kostet? Jeg sitter med inntrykket av at det er veldig normalt å kjøpe ny vogn til den nye babyen (Evt brukt vogn fra finn da, selvsagt) selv om man har en vogn fra før til det største barnet. Vi kjøper vel ny vogn til den nye babyen hvis vi ønsker det.

    9. Det er så trist at du må forklare at ungen din ikke sjeler med øynene, for å unngå hets og barnemobbing.. Skjønner virkelig ikke hvordan denne verden har blitt, for hvem i alle dager er i stand til å skrive stygt om et lite uskyldig barn?
      Du gjør en god jobb, stå på!

    10. Ville gått for en vogn med mulighet for søsken sete 😊 Leo er jo ikke så stor at han orker å gå så langt enda. Kanskje han vil sove når dere går på tur også. Barna mine har samme alders forskjell som dine, vi hadde ikke klar oss uten søsken vogn 😊

    11. Det er ikke normalt å kjøpe ny hovedvogn, nei. Selv ikke her jeg bor i Bærum. Man kjøper gjerne en trille eller enklere vogn, evt. brukt på finn til barnehagebarnet. Vi kjøpte f.eks. en brukt mountain buggy til den eldste som barnehage/ekstra vogn. Å kjøpe lik (lik funksjon) vogn til nummer to vitner om ekstremt forbruk. Selvsagt bruker dere penger som dere vil, men du skal vite at det ikke er normalt.

    12. Forbruket ditt er ikke normalt. Kunne ønske du tenkte litt mer på miljøet enn bare på deg selv hele veien.

    13. ..: Er ikke forbruket mitt normalt fordi jeg ønsker en ny vogn til den nye babyen?

      Tenker vel på babyen sitt beste, ikke mitt. Jeg kjøper ikke en ny vogn for eller til meg selv.

      Siden du er så oppfatt av miljøet og hakker på meg fordi jeg kjøper ny vogn til det nye familiemedlemmet, så regner jeg med du selv sjeldent kjøper noe nytt, at du alltid er miljøbevisst og at du har brukt tøybleier på alle barna dine.

      Men for all del, hvis du har så god innsikt i forbruket mitt generelt at du føler du kan uttale deg om at “det ikke er normalt” så har tydeligvis du bedre peiling enn meg. Vi arvet seng til Leo, samme med bilsete og bæresele. Vi kjøpte brukt (ubrukt) seng på Finn til oss selv når vi først flyttet sammen, som vi nå har solgt, og spisebordet og stolene våre kjøpte vi av huseier. Vi kunne mer enn gjerne ha kjøpt alt jeg nevnte ovenfor helt nytt, men det valgte vi altså å ikke gjøre.

    14. Nei, de fleste kjøper ikke ny vogn til nr to når de allerede har en fullt brukbar vogn. De kjøper i stedet en god, litt stor sportsvogn til den eldste.
      Jeg er veldig miljøbevisst, kjøper sjelden nytt da det er mye “gammelt” som nesten ikke er brukt, å finne på ulike steder som FB og Finn. Jeg reagerte og på at du bestiller en ny seng til babyen, helt fra USA, i stedet for å kjøpe en litt større seng til Leo og la babyen arve babysengen, men selvsagt med ny madrass.
      Hvis dere har så enormt med penger, hvorfor tar ikke minst en av dere førerkort (du fyller straks 18) og kjøper bil i stedet for alt annet? Eller leilighet/hus, i stedet for å betale til andre, det er penger dere aldri ser igjen.
      Jeg (vi) hadde eget hus da vi var 18, begge hadde førerkort og vi fikk en rimelig (men sikker, etter datidens krav) bil hos våre foreldre. Men det var og mye vi ikke kjøpte, feks brukte alle barna babysengen, kun ny madrass ble kjøpt, samme vogna ble brukt, i tillegg til en tvillingvogn (som jeg fikk) pga at barna var så tette. Nå har vi god økonomi, men ser fortsatt ingen hensikt i å forsøple miljøet ved å hele tiden kjøpe nytt. Tenker på barna som skal vokse opp og arve jorden, de fortjener å kunne puste inn ei noenlunde rein luft.

    15. Anonym: Hei!

      Vi ønsker å kjøpe ny vogn til den nye babyen, og kommer derfor til å gjøre det. Leo trenger fortsatt vognen sin selv, og derfor kommer vi til å trenge en ny. Dette er vår avgjørelse, og jeg håper du kan respektere den selv om du ikke nødvendigvis ville valgt det samme.

      Leo sin seng er helt ødelagt, og må derfor kastes når vi kjøper ny til Leo. Dermed må vi ha seng til den nye babyen uansett, og det er derfor totalt irrelevant hvor vi kjøper den, om jeg kjøper den fra USA eller Kina, IKEA eller bohus – Vi må likevel ha en ny seng. Leo sin seng som han har brukt arvet vi, og plutselig en dag (Når Leo ikke satt i sengen, vel og merke) så datt hele “gelenderet” med sprinkler av på den ene siden. Fredrik forsøkte naturligvis å fikse dette, men selve sprinklene hadde også løsnet fra det de satt på, så derfor måtte vi bare kaste det, og heller i mellomtiden (frem til vi har fått kjøpt ny seng til Leo) satt sengen til Leo helt stabilt inntil veggen, slik at han fortsatt kan bruke den – Selv om vi ofte sover med ham i sengen uansett. Man vet jo aldri når han plutselig blir så sterk at han kan sparke til veggen og at sengen dermed glir vekk fra veggen slik at han kan dette ut av den. Med dette som grunnlag føler jeg vel egentlig at vi står i vår fulle rett til å kjøpe ny segn til sønnen vår. Og hvis den nye babyen da skal ha seng, må vi også kjøpe ny til ham. Vi ønsker selvfølgelig at barna våre skal få egen seng begge to, og det tror jeg er relativt vanlig at barn har sin egen, trygge seng.

      Jeg har ikke skrevet at vi er rike eller enormt med penger, men vi lever veldig godt og har en god økonomi – Noe vi er kjempeglade for at vi har. Fredrik holder på med lappen, men i en travel hverdag er det selvsagt ikke gjort på 1-2-3. Vi regner med at han er ferdig med lappen inntil babyen kommer i oktober, men dette er ikke noe vi er fullstendig avhengig av da vi bor veldig fint og sentralt til, både i forhold til butikker, barnehagen til Leo, og så videre. Men likevel synes jeg at han skal ta lappen, og derfor holder han på med den.

      Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det ikke normalt at 18-åringer har hus. Vi bor i en veldig trygg og fin leiligheten i et flott område i Larvik, og vi har et godt forhold til huseier som eier leiligheten. Her kommer vi til å bo frem til vi har fått spart opp nok egenkapital (Noe vi også allerede har begynt å spare til)

      Jeg tror ikke det barna våre ikke kommer til å puste inn nok luft kun fordi vi kjøper ny senger og ny vogn til barna våre. Vi har arvet og kjøpt mye brukt hittil til tross for at vi kunne kjøpt helt nytt, så å komme hit og hakke på meg fordi alt jeg kjøper ikke er brukt, synes jeg blir litt rart. Ta heller denne diskusjonen med de som faktisk forsøpler miljøet, for det føler jeg virkelig ikke at vi gjør selv om vi denne gangen kjøper nye møbler til barna våre som forhåpentligvis kommer til å vare i mange år fremover.

    16. Anonym: Ang det du skrev “Hvis dere har så enormt med penger, hvorfor tar ikke minst en av dere førerkort (du fyller straks 18) og kjøper bil i stedet for alt annet? Eller leilighet/hus, i stedet for å betale til andre, det er penger dere aldri ser igjen.”

      Vi er ikke rike (Selv om vi har god råd og klarer oss vel så bra) så å punge ut 500.000 i egenkapital helt uten videre er naturligvis ikke noe vi kan. Vi sparer til egenkapital, men må leie frem til vi har råd til å kjøpe eget. Vi har ikke så mye annet valg. Hva mener du vi skal gjøre? Bo hos foreldrene våre?

    17. Anonym: Uff, her hadde jeg mange skrivefeil og feil setningsoppbygning på mange setninger. Jeg er så sliten etter dagen, så jeg beklager veldig! Håper du likevel forsto det jeg skrev. Ha en flott kveld videre 😀

    18. Det er vel ikke så veldig rart at dere hadde arvet både bilstol og seng ++ før Leo kom til.. For da hadde du jo ikke så stor blogg som nå, og naturligvis mindre penger.
      Men med en gang bloggen bli stor og pengene renner inn blir det ny vogn, nye møbler (sprinkelseng til godt over 8000kr wtf?), shopping hver uke, spise ofte ute på café osv osv
      Tragisk

    19. Anonym: Hei!

      Ville arvet det uansett, tingene var jo kjempefine! 🙂 For å si det på den måten: Jeg hadde fint hatt penger til å kjøpe helt nye ting på daværende tidspunkt også, tross at bloggen ikke var så stor.

      Har du vanskeligheter med at jeg bruker penger på det jeg bruker penger på, og hvorfor har du i så fall det? Hvordan påvirker det deg og ditt liv? Kan ikke du bare bruke pengene dine på det du ønsker og har råd til, så kan jeg gjøre det samme?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg