ELSKER DEG

Mange har kommet med uttalelser om at jeg er verdens verste kjæreste fordi jeg ikke tok abort når jeg ble gravid med de to barna våre fordi du ønsket at jeg skulle ta abort. Hvorfor skulle jeg “tvinge deg til å bli pappa?” 

Mitt største ønske og drøm i livet var aldri å bli mamma som 16-åring. Slik enkelte fremstiller det. Unnskyld, for at naturen gjorde det slik at kvinner kan bli gravide, og ikke menn. For det er kanskje urettferdig, men det er sånn det er, for menn kommer aldri til å kunne bli gravide med ulempene (og fordelene) det medfører. I en perfekt verden hadde aldri slike vanskelige dillemmaer oppstått, og jeg skulle ønske vi levde i en perfekt verden. Det gjør vi ikke.

Du har stått ved siden min hele veien, selv om du i utgangspunktet ikke ønsket barnet noen av gangene. Misforstå meg rett; For igjen: mitt største ønske var heller aldri å få barn så tidlig. Men du har vært her likevel. Uansett hvor uenig du har vært, så stakk du ikke. Du ble her uansett hva. Jeg vil bare skryte litt av deg for det, for jeg tror de færreste av andre gutter på din alder ville gjort det samme.

En hvilken som helst mann kan få barn, men det krever mye mer og faktisk være en pappa og å stille opp.

Og selv om jeg tok beslutningen om å beholde barnet hele to ganger, og selv om det ikke var ditt ønske noen av gangene, så har du i ettertid vært sjeleglad for at jeg sto opp for meg selv og gjorde det uansett hva du mente tidligere. For jeg vet, og jeg ser at du elsker Leo høyere enn alt i hele verden, og jeg vet at du kommer til å elske nestemann like høyt. Jeg vet at du aldri ville at jeg skulle ha valgt annerledes om vi nå fikk muligheten til å gå tilbake i tid.


Elsker deg og familien vår. Tusen takk for at du er en ekte pappa ♥

8 kommentarer
    1. Jeg pleier aldri å kommentere blogginnlegg. Dette var fint skrevet. Jeg vil bare si at du er utrolig sterk som klarer å stå i mot og ta valg som er rett for deg. Skulle ønske jeg var like sterk da jeg var på din alder.

    2. For en nydelig tekst, Jessica! Jeg har faktisk tenkt på dette flere ganger du har lagt ut bilder av guttene dine, hvordan Fredrik står gjennom storm og vind, og tar utfordringene dere har møtt på med den største selvfølge. Hvert fall slik har det virket utad, og det er så fint å se på. Dere er en nydelig, liten familie og kjærligheten mellom dere stråler! Klem fra meg 💗

    3. Bloggoppdatering please mammasom16?
      Kjekt å følge med på bloggen din og Leo er jo bare så knall skjønn
      God pinsehelg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg