DENNE UKENS..


Nydelige Leo som plutselig så veldig misfornøyd ut! Haha, lille tullingen som er alvorlig på det ene ordentlige bildet jeg fikk tatt av ham.. Er det ikke typisk!

MEST LESTE BLOGGINNLEGG:

Jeg hadde aldri trodd at blogginnlegget jeg publiserte i går skulle skape så mye engasjement! For meg som blogger er det utrolig gøy å se. Jeg respekterer alltid fullt og helt at andre mennesker kan ha andre meninger enn meg, og selv synes jeg det er utrolig viktig å vise respekt selv om man er uenig i noens mening. Jeg er aldeles ikke rasist (Slike kommentarer måtte jo selvfølgelig bare komme!) og det har ingen verdens ting med å være rasist å gjøre. Jeg står gjerne og veiver med alle verdens utenlandske flagg på deres nasjonaldager og andre dager for øvrig. Jeg har donert penger under flyktningskrisen og stått opp for flyktninger her på bloggen (Fordi jeg har ment og fortsatt mener at flyktninger skal være velkomne), og generelt synes jeg det er fantastisk å se at Norge er blitt et så stort og flerkulturelt samfunn. Så rasisme-kortet vil jeg ha meg frabedt. 

Jeg synes bare rett og slett at på Norges nasjonaldag så skal landet vårt, Norge, være i fokus og feires, og da bruker man selvfølgelig Norge sitt flagg. Det er ikke ulovlig at du ønsker å bruke Brasil sitt flagg fordi du opprinnelig er fra Brasil, men det hadde jo vært ganske rart om nordmenn bosatt i Brasil skulle veive høyt med det norske flagget nede i Brasil på Brasil sin nasjonaldag. Det er min mening. Men her på bloggen min er det alltid rom for alle meninger, og du har selvfølgelig alltid lov til å være uenig hvis du er det.

Les blogginnlegget HER.

BESTE INNKJØP:

Leo sin flotte solhatt! Kommer nok til å bli brukt flittig fremover, han kler den såå godt!


HØYDEPUNKT:

Langhelg med guttene mine! Samt jordmortime, og grilling ute i finværet ♥ Jeg tror virkelig denne uken har vært en forsmak på sommeren, så jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg stort! Samt at det faktisk nå er 151 dager igjen til vi får møte gutten vår for første gang. Gud, så herlig å tenke på!

CRAVINGS:

Iskrem, milkshake, sjokolade… Herlighet! Jammen godt jeg klarer å begrense meg. Jeg spiser masse grønnsaker og trener fortsatt hver dag, så en iskrem i ny og ne har jeg overhode ikke dårlig samvittighet for ♥

Vi snakkes senere i dag! Ha en fantastisk søndag og 1. pinsedag, flotte lesere!

8 kommentarer
    1. Må si min mening
      Eg synes du skryter for mye over at du er ung tenåringsmamma, eg synes selvfølgelig det er bra at du er mor og klarer å være fornuftig i hodet og sette Leo alltid fremfor deg selv først også videre…., men det e jo viktig å tenke på at ikke alle unge jenter får lov til å ha kjæreste fordi foreldre vil passe på hele tiden at de ikke ligger med hverandre også videre
      Foreksempel meg hadde en kjæreste for to år siden foreldrene mine var så redde for meg at de ikke tillot meg å få være med han selvom eg kjente han og de kjente han ikke
      Husk at det er ingen selvfølge at alle foreldre godtar at barna blir gravide i ung alder også videre
      Mine foreldre synes jo at eg ikke skal få barn i en alder av 19 år og det har de syntes hele min tenåringsår
      Også mener mine foreldre at barn skal aldri få barn! Og at de mener at det er alltid feil at barn får barn

    2. Anonym: Hei igjen, dumt du ikke har kunne ta til deg det jeg har skrevet til deg utrolig mange ganger tidligere. Du har jo allerede kommentert under dette innlegget, og da er det kjempefint om du kan samle alt stoffet (Det vil si, alle spørsmålene, meningene, og det du har å si) i en enkelt kommentar, istedenfor å spre det utover på flere kommentarer. Dette for å unngå unødig spam i kommentarfeltene mine.

      Jeg synes stadig vekk du kommenterer mye rart uten å forklare helt hva du mener når du kommenterer, og da er det veldig vanskelig for meg å skulle svare på kommentarene dine ordentlig. Hva legger du i ordet “skryte”? Og hvorfor (Evt når, hvis du kan referere til enkelte blogginnlegg) mener du at jeg skryter av at jeg er tenåringsmamma?

      Det eneste jeg “skryter” av sånn sett er vel at jeg er skikkelig stolt av hvor utrolig bra Fredrik og jeg har klart oss, selv om vi var 16 og 18 år gamle når vi fikk vårt første barn sammen. Leo utvikler seg nøyaktig slik barn til eldre mødre utvikler seg, han ler og smiler og viser tydelige tegn til at han har det skikkelig bra hos oss. Han har alt han trenger og mer til, og han har gode foreldre som elsker han høyere enn alt i hele verden, og som gjør alt for at han skal ha det bra.

      Jeg har aldri skrevet at det er en selvfølge at foreldre godtar at barna deres blir gravide i ung alder. Hvor har du dette fra? Det jeg har skrevet er at jeg synes det er synd at unge gravide blir møtt med et ekstremt abortpress, for å presse noen til abort (Uansett om det er datteren din, venninnen din, eller andre) er i mitt hode ikke greit.

      Jeg tror ikke de fleste ungdommer eller tenåringer har et ønske om å bli tenåringsmamma slik jeg er. (Noen kommenterte her for noen uker siden at tallene på å bli tenåringsmamma aldri hadde vært lavere, det vil si at det aldri har vært færre) Og mitt største ønske og min største drøm var selvfølgelig ikke å bli mamma som 16-åring. Men enkelte ting i livet kan man ikke planlegge, jeg hadde aldri valgt å bli gravid, men jeg ble gravid på prevensjon og dermed var det ute av mine hender, det var ingenting jeg kunne gjøre med det. Det jeg prøver å komme frem til er at tenåringer generelt ønsker nok ikke å bli tenåringsforeldre, men jeg håper jeg klare å vise med bloggen min at selv om man havner i den situasjonen så kan ting gå bra likevel, hvis man bestemmer seg for at man ønsker å bære frem barnet og har tilstrekkelig med midler for å klare det.

      Jeg vet ikke hva du ville at jeg skulle svare på den siste setningen du skriver. Hvis man kun definerer et menneske ut i fra alderen så går man glipp av mye. Man kan lukke øynene sine og bare si at barn ikke skal få barn, men fakta er jo at det har gått like bra med oss som det har med andre, eldre foreldre – Så er det da egentlig så fælt? Det har aldri vært feil for meg at jeg fikk Leo når jeg var 16, men det har vært feil for andre – Og da tenker jeg at så lenge Leo har det bra og lever så godt som han kunne ha levd, så er det ikke feil at jeg fikk han selv om jeg per definisjon var et barn når jeg fikk ham.

      Ha en god kveld, du! 🙂

    3. Anonym: Jeg må bare presisere at når jeg skriver “Man kan lukke øynene sine og bare si at barn ikke skal få barn, men fakta er jo at det har gått like bra med oss som det har med andre, eldre foreldre – Så er det da egentlig så fælt?”

      Så refererer jeg til hvordan vi to som foreldre har klart oss. Jeg vet jo at alle tenåringsforeldre ikke klarer seg like bra, og derfor kan det jo være ganske fælt at 16-åringer i andre miljøer og med andre forutsetninger blir gravide. Men igjen, det kan det jo også være med eldre.

    4. Hei Jessica! En vakker liten herremann du har!
      Helt uenig med deg i forrige innlegg, men tror ikke du skrev det for å dra rasismekortet. Som du skriver så er du i din fulle rett din din mening og oppfatning! Syns forøvrig du skriver bra og virker som ei oppegående jente og ei super mamma, med hodet på rett plass!

    5. Jeg kommenterer sjeldent på blogger, men må bare få si at du virker som en utrolig oppegående og moden jente. Du skriver dødsbra. Herlig jobb, stå på videre! (Og for en nydelig liten gutt Leo er<3)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg