EN GOD NYHET!

Hei alle sammen! Håper dere har det bra og at feiringen i går var vellykket for dere alle♥

Jeg har fått en kjempegod nyhet som jeg bare måtte dele med dere allerede samme dagen som jeg selv fikk vite det! Til høsten blir nemlig Leo, Fredrik og jeg å se på tv, i en episode i et tv-program! Jeg kan ikke avsløre hvilket, men dere som har fulgt meg en stund vet nok hva det er snakk om likevel!

At den blir sendt til høsten betyr jo at det er innspilling om ikke så lenge, så dere kan tro jeg er spent. Spent og forferdelig glad, men også nervøs, og litt «redd» på en måte. Forventningsfull er kanskje mer riktig ord! Tror det blir veldig bra, og jeg gleder meg veldig til at dere skal få komme litt tettere på oss. Se hvordan vi bor, og hvordan vi er på “ekte” og ikke bare bak skriving på bloggen og bilder. 


Håper dere gleder dere like mye som jeg gjør! 

37 kommentarer
    1. Så gøy!!!:) vet nok hva det er snakk om ja, hihi! Blir koselig å se dere litt mer på ekte. Kunne tenkt meg en videoblogg i mellomtiden må jeg si!:)

    2. For et år siden ville du så vidt dele bilder av barnet ditt. Nå skal dere på TV. Hva tenker du om at du endret mening så drastisk over noe du egentlig var så bestemt på?

    3. Åååå tror jeg skjønner hvem program det er , har fulgt bloggen din siden dag 1 nesten!! Ååhhh gleder meg såååå mye nå!! Blir kjempe gøy <3

    4. Anonym: Hei!

      Blogginnlegg om eksponering av barn finner du her:

      http://jessicaenerberg.blogg.no/1461150821_20042016.html

      http://jessicaenerberg.blogg.no/1444071771_det_ingen_snakker_om.html

      Videre kan jeg vel svare deg litt generelt.
      Heldigvis er det ikke slik at bare man skriver blogg, så MÅ man dele absolutt alt. Det er nettopp det som er så fint med å skrive blogg – man kan velge selv. Er det noe du helst ikke vil dele? OK, da deler du ikke det du ikke ønsker å dele og omvendt. Det er helt opp til en selv og selv om jeg poster bilder av sønnen min for offentligheten på sosiale medier, så betyr vel ikke det på noen måte at han ikke har et privatliv. Så sort hvitt går det vel egentlig ikke an å tenke.

      For privatliv har både samboeren min, sønnen min og jeg til tross for at jeg skriver en blogg. Ofte når jeg skriver om dagen min på bloggen deler jeg kanskje bare noen få prosentandeler av hva vi har gjort samme dag. Jeg deler aldri intim eller sensitiv informasjon om sønnen min, og det har vært uhyre viktig for meg å unngå.

      Når noe blir spilt inn og regissøren skal klippe og redigere det som skal bli sendt på tv, så skal det helt fint gå an å klippe vekk eventuelle øyeblikk hvor eksempelvis Leo ikke har på seg klær (Jeg vil nemlig alltid at han skal være anstendig kledd og ordentlig påkledd når han blir tatt bilder av, og i dette tilfellet filmet)
      Og jeg kommer selvfølgelig til å sørge for at ingen sensitiv og intim informasjon kommer frem. På den måten blir ikke Leo eksponert noe mer sånn sett enn han gjør her på bloggen, og det er disse klare restriksjonene og grensene jeg har sett som jeg krever at blir fulgt. Disse har jeg skrevet om tidligere. For selv om jeg skriver om hverdagen min her på bloggen, deler nye innkjøp av klær, og hva vi har gjort samme dagen – Så er ikke det krenkende for privatlivet til Leo. Fredrik, Leo og jeg har fullt og helt et privatliv som holdes utenfor bloggen, og det er jo derfor jeg ønsker å gjøre det på denne måten. Å skjerme Leo på de områdene jeg mener er viktig å skjerme. For meg er ikke en hyggelig dag (Verken på video eller her på bloggen) Noe jeg ser på som nødvendig å skjerme Leo fra.

      Og så håper jeg vi kan vise respekt i slike diskusjoner, for det er helt OK at du mener at dette er galt, men vis respekt for valget vi har tatt. Vi har tenkt nøye gjennom dette. (Jeg mener ikke at du ikke viser respekt i din kommentar her, men slike diskusjoner pleier ofte å eskalere noe voldsomt, og da tenkte jeg det kanskje var greit å si ifra på forhånd)

    5. Thea: Hei Thea!

      Å poste bilder av Leo og øyeblikk fra dagen vår er ikke voldsom eksponering i min verden, nei. Overhode ikke.

      Men du har selvfølgelig lov til å mene akkurat hva du vil.

    6. Har ventet i spenning på å få vite om dere fikk være med eller ikke! Vet nok godt hvilket tv-program det er snakk om ja, og gleder meg til å se dere på tv til høsten 😀 har aldri likt tv, men nå får tv en helt ny mening!

    7. Line Waage tengesdal: Hei Line! Så herlig å høre fra deg igjen <3 Og så utrolig varmende å høre at du gleder deg sånn!! Det gjør virkelig vi også 😀

      klem

    8. Åhh, dette blir spennende! Gleder meg til å følge med på TV i høst for å få se at du er en fantastisk mor, fordi det er du! Gleder meg også til å følge med videre på bloggen for å lese å se hvordan det går med den lille fine familien din. Klem <3

    9. Vet hvilket program. Venninnen min var med sist. Forvent både positiv og negativ kritikk. Der fikk både leger,jordmødre og pedagoger kritikk i fleng,så ikke skjønner jeg at dere vil utsette dere for dette. Venninnen min angrer veldig.
      Alle har vi vår måte å være foreldre på,det finnes ingen fasit og det er alltid noen som har en helt annen mening enn dere osv. Ha det i minnet når kritikken kommer på skjermen. Lykke til 🙂

    10. Har kanskje en anelse, men aner ikke hvilke program? Er det en sesong eller bare episode?
      Gleder meg uansett 🙂

    11. Utrolig spennende. Etter som jeg har følgt bloggen din en god stund tror jeg at jeg vett hva program det er. og det er et så fin og koselig program så gleder meg:)
      Men uansett det jeg ønsket å si til deg var, du er en av de få bloggerne som ikke holder på å “lurer” oss lesere med overskriftene. og det syntes jeg er supert! Stå på 🙂

    12. Ååh, jeg vet hvilket program det er, hvis det er det du har skrevet om at du kunne tenkt deg å vært med på tidligere! 😀 Så utrolig gøy da, gleder meg til å bli kjent med dere på en helt annen måte! Vel fortjent <3

    13. Dét skal je prøve å få med meg!!! Ville være utrolig gøy å se dere på tv!!! 😃😃💗💗💗💗💗💗

    14. Gleder meg 😍 Har du foresten sett at Leo ligner på han gutten i Telenor-reklamene, hi hi jeg synes det ser ut som en eldre versjon av Leo 😄

    15. Hei Jessica! Jeg vet ikke hvordan du tolket kommentaren til anonym over her, men jeg tolket ditt svar tilbake litt spydig.. Det kan godt hende at det ikke var ment sånn, men det kan tolkes sånn.. Jeg ser i hvert fall ikke at kommentaren til deg var ment på en frekk eller spydig måte. Det var et enkelt spørsmål om hvorfor du byttet mening 🙂

    16. Anine: Hei Anine!

      Svaret var overhode ikke ment spydig i det hele tatt! Jeg beklager selvfølgelig om dere tolket det slik, for det var det virkelig ikke! 🙂

    17. Så utrolig BRA at dere kom med! Masse lykke til med innspilling og gratulerer!:)
      GLEDER MEG til å se resultatet i høst!:)

    18. Anine: Forstår at det kan være utrolig vanskelig for “utenforstående” lesere å forstå, men etter alle utallige diskusjoner jeg har hatt rundt eksponering av barn i kommentarfeltene mine (Og andre steder for øvrig) Så er det sjeldent folk klarer å holde seg saklige hele veien. Mange bruker hersketeknikker og bruker alderen min for alt det er verdt ved å bortforklare at jeg er sååå dum som har valgt å eksponere barnet mitt fordi jeg er 17 år og mamma. Andre skriver at jeg burde vært fratatt barna mine fordi jeg poster bilder av dem på bloggen min, og så videre.

      Derfor er det kanskje ikke så veldig rart at jeg kan gå i forsvar når jeg ofte ser hvordan disse spørsmålene (Som det alltid starter med) ender i slike usaklige diskusjoner. Men jeg mener aldri noe stygt, frekt, eller spydig med noe av det jeg skriver som svar til lesere: Selv om de som kommenterer ikke er noe hyggelige (Jeg mente ikke at h*n som skrev akkurat denne kommentaren ikke var hyggelig)

      Ville bare oppklare litt nå som jeg fikk sjansen. Legger meg fullstendig flat om dere følte jeg var spydig, det var overhode ikke min intensjon! Men som jeg skrev kan jeg lett gå i forsvar når noen kommenterer slikt, nettopp fordi jeg så ofte ser hvordan disse diskusjonene ender.

      Ha en god kveld <3

    19. Så gøy!
      ville bare si at du har en flott blogg og jeg er fast leser. Noe jeg lurer på er hvordan du har tid til å blogge:D jeg har en sønn selv som er 9 mnd og føler ikke jeg kan gå ut av rommet uten at han henger på. Hvordan var Leo i denne alderen? Hadde han mye separasjonsangst og var klengete?
      Håper det er en kort periode😀

    20. Anonym: Ja, det er virkelig gøy!

      Så utrolig varmende å høre <3 Haha, det kan du si! Jeg utnytter tiden svært godt om kvelden når Leo har lagt seg, samt før han våkner om morgenen - Og hvis Leo leker med pappaen sin og har kosetid med ham.

      AKKURAT slik var Leo også! Jeg kan love deg at det blir bedre!! Leo ville knapt sitte på gulvet alene en gang, han skulle bare opp på fanget konstant, og å gå på do alene var bare helt uaktuelt i den perioden, haha. Det varte kanskje i en og en halv måned her, pluss minus.

      Klem!

    21. YESSS endelig får jeg sett litt real life bevegelser fra dere! Savner en videoblogg!! Gleder meg masse.

    22. Så gøy at dere ble med, har lenge ventet på å få høre om det 😀 Lykke til! Gleder meg til å se.

    23. Mener du nevnte noe om programmet kjære mamma og unge mødre her tidligere ? Kanskje det er noen av disse? 😀
      Gleder meg til å se:D

    24. Siden du har fortalt at du har meldt deg på “kjære mamma” så er det vel der dere skal være med. Har ikke sett programmet, men håper å få sett din episode. Er jo litt merkelig at du som er mamma selv, har en mamma som fortsatt får barnetrygd for deg, er den som faktisk står juridisk ansvarlig for deg. Er det noe som vil bli fokusert på? Kan ikke alltid være like lett å klassifiseres som barn når man selv har egen familie.

    25. Anonym: Hehe!

      Det er jo bare sånn samfunnet vårt er satt sammen. Frem til man er 18 blir er man per definisjon et barn, og da har jo mamma krav på barnetrygd 🙂 Kan godt hende at de vil få med det på en eller annen måte, og utfordringene som følger med når man, som du også sier, klassifiseres som et barn når man selv har barn og familie! 🙂

    26. Gratulerer! Var spent på om du ikke snart fikk svar på om du ble med i programmet eller ikke, og skjønner hvilket program det er snakk om. Skal se på det til høsten. Gleder meg utrolig mye til å se deg, Fredrik og Leo på TV i det programmet. De filmer vel ikke slik at vi rekker å se den nye lille babyen (Oscar) sammen med deg, Fredrik og Leo på TV eller?

    27. Så gøy! Har ventet på å høre om du kom med 🙂 denne serien så jeg når jeg var hjemme i permisjon med jenta mi, for en fin serie! Satt med tårer i øyekroken hele tiden, og godt å se at alle sliter litt med barneoppdragelse 🙂 fin serie du skal være med på, godt valg av deg i forhold til andre serier, spør du meg! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg