VI HAR VÆRT PÅ ULTRALYD!

Hei dere!

Nå er vi hjemme igjen fra ultralyd med den lille! Det var så gøy å se ham igjen, han er, ikke overraskende, en svært så aktiv liten krabat. Og det er definitivt fortsatt en gutt! Vi så tydelige armer, ben, og ansikt! Han blir nok veldig lik pappaen sin han og, akkurat som Leo. Like nydelig som Leo!

Terminen har blitt flyttet en del på. Først etter tidlig ultralyd fikk jeg beskjed om 15 oktober. Så fikk jeg beskjed om 13 oktober på oppfølgings-ultralyden på sykehuset som jeg måtte ha på grunn av mye vondt i keisersnitt-arret, og den fikk jeg også bekreftet når vi var på privat ultralyd i uke 16 og samtidig fikk vite kjønnet. Nå er den endelige termindatoen satt til 18 oktober! Jeg er satt noen dager tilbake, men det gjør ingenting og har heller ingenting å si ettersom jeg skal ha keisersnitt, og da kommer babyen til verden omtrent 10 til 7 dager før termin uansett.

Bildet ble ikke tatt fra min beste vinkel, akkurat! Haha!



Det var en veldig fin opplevelse jeg absolutt ikke ville vært foruten. Kjempe lykkelig over å vente en frisk og flott liten babygutt♥

28 kommentarer
    1. Så koselig 😊 Jeg venter barn Nr 2, en jente 17okt😊 Er det noen spess grunn for at du også denne gangen velger keisersnitt? 😊

    2. Så bra at alt stod fint til i magehuset!<3 ikke alltid lett å få orden på disse termindatoene, hehe! Uansett blir det en velskapt liten tass! <3

    3. Maria: Så herlig! Gratulerer så mye med det, Maria! <3

      Jeg har skrevet om grunnen tidligere her inne, men det er jo selvsagt vanskelig å få med seg alt så er glad du spurte! Jeg sliter med ekstrem fødeangst, så det er altså grunnen. Jeg har skrevet to blogginnlegg om dette hittil i svangerskapet som jeg legger ved lenke til under <3

      http://jessicaenerberg.blogg.no/1459785137_hper_du_skal_fde_natu.html
      http://jessicaenerberg.blogg.no/1462890689_ting_er_ikke_alltid_s.html

      Ønsker deg en super kveld <3

    4. Gratulerer, Jessica! Dere er en flott familie som jeg ser opp til. (Er 15 år)
      Kunne du lagt ut et ultralyd bilde av da Leo lå inni magen i samme uke for å sammenlikne?

    5. Ååå har du fått innvilget keisersnittet? Så bra i såfall så du slipper å gå med den fæle angsten resten av svangerskapet<3 så fint at lillebror er frisk og fin!:-)

    6. Så godt å høre at du har fått innvilget keisersnitt! Da kan du slappe av enda mer resten av svangerskapet❤️
      Kjempe fine ultralydbilder!

    7. Vilde: Hei Vilde! Jeg har ikke fått det innvilget enda, men jordmoren min betrygget meg med at jeg nok kom til å få det på grunn av den sterke angsten og historien. Timen min er ikke før helt i slutten av måneden, så jeg må bare prøve å holde ut de siste dagene nå.. <3 God klem!

    8. Jeg venter mitt første barn 25. oktober, og det er så gøy å følge deg da du venter barn kun en uke før meg 🙂 Virker som du er en veldig god mor for Leo, og jeg er ikke i tvil om at du kommer til å klare det kjempebra med nestemann også. 🙂

    9. Vær så snill og ikke stress med keisersnittet. Du får det innvilget. De vil prøve og overtale deg til å føde naturlig, for det er slik retningslinjene er.. Men ikke vær urolig, de nekter ingen keisersnitt så lenge du bare står på ditt. Lykke til! 🙂 har selv vært igjennom dette, hadde selektivt keisersnitt med nr.2 for nr.1 ble tatt med såkalt katastrofesnitt i full narkose.

    10. Er du bittelitt “skuffet” over at det ikke er ei jente? Ikke vondt ment altså, tenker bare at mange kanskje ønsker seg typisk “én av hver” selv om det kan være tabu.

    11. så bra at du får keisersnitt. Jeg selv fikk epidural når jeg fødte, å var fast bestemt på at DET skulle jeg ha ifra begynnelsen. Når jeg kom på føden fikk jeg en drit kjip jordmor som maste å maste om at jeg skulle prøve å føde naturlig å sa at hun hadde født tre barn uten smerte lindring. Jeg dreit vell i hva hvordan hun hadde født sine tre barn, jeg ville føde mitt med epidural smerte lindring. Fikk jo epidural også å vill si at det hjalp meg MASSE, jeg fikk slappet av. Poenget mitt er, det spiller ingen rolle hvordan du får barnet ditt. Om du velger å føde natulig, få smertelindring eller ta keisersnitt så vill ikke jeg si at du er noe mer eller mindre modig å flink mamma av den grunn. Man velger bare det som passer en selv best:) mn det er slitsomt at folk skal være så jævlig hippie å ikke bare kan godta at noen ikke vill føde naturlig

    12. Hvis noen tror keisersnitt er den enkle utveien, så tar man skammelig feil. Ingen velger keisersnitt med mindre man har veldig angst eller har andre gode grunner. Keisersnitt er en stor operasjon,men større risiko enn en vanlig fødsel. Jeg hadde ekstreme smerter i 6 uker etter mitt keisersnitt, og hadde ingen god opplevelse. Har flere venner som har fått komplikasjoner etter KS, men veldig godt det er ett alternativ når man må. Jeg hadde hastekeisersnitt.
      Forstår veldig godt at de som har angst osv må ha keisersnitt, så dette er ikke rettet mot deg, men mot de menneskene som tror at KS er ett “lettere” alternativ enn en vanlig fødsel.

    13. Og Lise, vet det ikke er meg du spurte, men hvordan noen kan bli skuffet over å få to flotte gutter kan ikke jeg forstå. Har selv to gutter. Og ønsket meg gutt begge gangene, men hadde såklart blitt like glad for en jente. Men å bli skuffet over ett bestemt kjønn.. Det forstår jeg ikke.

    14. Mari (og Lise): er 100 % enig i begge kommentarene til Mari. Jeg “ønsket” og fikk to nydelige gutter (men hadde selvsagt blitt like takknemlig for jenter) :).

    15. Selv tatt keisersnitt på det grunnlaget,sitter igjenn med en fryktelig sår fødselsopplevelse og anger for keisersnitt,fødselsangsten er der likedann.
      Håper du får en annen opplevelse.

    16. Bethina: Hei Bethina!

      Trist å høre at du opplevde det slik.

      Jeg hadde fødeangst i sist svangerskap også (Dog da ikke like ille som nå, selv om det definitivt var forferdelig da også), fikk keisersnitt, og marerittene og angsten roet seg betraktelig etter jeg fikk det innvilget, jeg følte jeg endelig kunne glede meg over svangerskapet igjen, samt at jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse. Jeg/Vi tror nok dette er det riktige for meg hvis jeg skal ha mulighet til å kunne sove en natt gjennom uten forferdelige mareritt og grusom angst resten av svangerskapet.

      Men man er jo forskjellige, og det er jo din opplevelse et godt eksempel på! Keisersnitt er definitivt ikke alltid “løsningen”!

    17. Så fin du var når du smilte med tennene, synes du skal gjøre det oftere, ble så glad av å se det😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg