SVANGERSKAPS OPPDATERING UKE 20

Fem uker er gått siden min første svangerskaps oppdatering, som jeg hadde her på bloggen når jeg var 15 fullgåtte uker. Nå er det på tid med en ny! Jeg skal ha en hver femte uke resten av svangerskapet også ♥

♥ Termin: 18 oktober 2016.

♥ På vei: 20 uker og 0 dager.

♥ Igjen til termin: 143 dager! (20 uker og 3 dager)

♥ Kjønn: En liten perfekt gutt ♥

♥ Navn: Oscar! Vi har for øvrig laget en liste med navn som vi har i tilfelle vi ikke føler at Oscar skulle passe ham.

♥ Aktivitet innenfra: Midt på treet. Kjenner en del hver dag, men ikke i nærheten av så mye som jeg kjente med Leo. Leo var helt spinnvill i magen, haha!

♥ Babyenes søvnmønster: For tidlig å vite (?) Jeg kan umulig merke noe mønster enda, i hvert fall!

♥ Leie: Enda mange uker til jeg får vite!

♥ Vann i kroppen/hevelser: Ingenting. Dette hadde jeg minimalt av sist svangerskap også, bare litt hoven i ansiktet de aller siste dagene i svangerskapet.

♥ Søvn: Alt for lite! Sover dårlig og våkner mange ganger hver natt. Fryktelig slitsomt i lengden!

♥ Humør: Glad, spent, nervøs.

♥ Utstyr: Alt av babytøy er klart. Vippestol har vi også etter Leo, sammen med stelleprodukter, stellematte, badebalje, kluter og tepper.

♥ Utstyr som mangler: Vogn, seng, ny madrass, babynest, bilstol, uro, sengetøy, vognpose, leketeppe. 

♥ Vektøkning: ca 10 kg.

♥ Neste kontroll: 7 juni er neste time hos jordmor. På selveste 18-års dagen min! Snakk om fin bursdagsgave.

♥ Melk i brystene: Nei.

♥ Plager: Bekkenløsning, og vondt i keisersnitt-arret mitt. 

♥ Strekkmerker: Ingen.

♥ Kynnere: Et stort JA.

♥ Barnerom: Jeg er i gang med å ordne Leo sitt rom nå, han skal flyttes inn på eget rom i god tid før babyen kommer! Lille babyen skal sove hos oss de første månedene, etter det får vi se hvordan vi gjør det. Vi har jo egentlig bare to soverom her i leiligheten!

♥ Om fødselen: Får svar tidlig neste uke om de innvilger planlagt keisersnitt for meg. Ser veldig frem til det.

♥ Sulten: Fortsatt ikke spesielt stor matlyst og jeg er ikke særlig sulten. Men passer veldig godt på å få i meg alt av vitaminer og næring som den lille i magen trenger, det er uhyre viktig for meg. HER kan dere lese om mine matfavoritter hittil i svangerskapet!

♥ Dilla på: Kiwi MED skall! Jeg spiser SÅ mye kiwi om dagen. Den siste uken har jeg spist 5 kurver med kiwi.


♥ Høygravid: 14 uker til jeg er høygravid. Føles fjernt og veldig lenge til, men tror nok tiden kommer til å gå fort!

♥ Utålmodig: Nei, har det helt fint med tanken på at det er noen måneder igjen!

♥ Hode festet: Alt for tidlig!

♥ Sykehusbaggen: Jeg tenker å begynne å pakke den i uke 34 denne gangen, altså samme uken jeg er høygravid. Bare i tilfelle! Gleder meg til å vise dere hva jeg skal ha i den. Kanskje kan det være til hjelp å vise hva jeg føler jeg fikk bruk for sist! ♥

♥ Tungt: Til vanlig? Overhode ikke.. Når jeg går oppoverbakker med Leo i vognen og bagasje i understellet? Eh, ja! Haha. Å være gravid nå er ikke tungt for meg fysisk i det hele tatt. Kjenner meg lett i kroppen! Men det kommer vel etter hvert det også, at jeg føler det blir tungt!


Ha en super lørdag!

20 kommentarer
    1. Så kjekt å følge med på oppdateringene dine. Ønsker dere virkelig masse lykke til med resten til han kommer. Oscar er et nydelig navn <3 Men et spm jeg har tenkt litt på. Du skriver du skal kjøpe ny vogn, seng, babynest ++, som er store/dyre ting. Dere kunne jo brukt det dere hadde til Leo, eller hva tenker du om det? Dere får jo veldig mange "unødvendige" utgifter hvis alt skal byttes ut til den nye. Håper du ikke tar dette som kritikk, er bare nysgjerrig. Beundrer deg og dere, flinke foreldre! Stå på! 🙂

    2. Liker bloggen din veldig godt!<3 Du er så menneskelig og skriver så bra! Synes det er veldig bra at du deler navnet med oss og samtidig skriver at kanskje det ikke passer så dere har ei liste i tilfelle. Veldig få deler navnet før barnet er født. Og du deler om bruddet men holder det meste om det privat fortsatt. 🙂

    3. Mari: Hei Mari <3 Så hyggelig at du synes det! Tusen takk 🙂

      Veldig glad du spurte om dette slik at jeg fikk presisert det! Babyseng har vi ikke, verken etter Leo eller noen andre. Leo sin er ødelagt (Ble ødelagt for et par måneder siden, alle sprinklene og hele den ene siden av sengen datt plutselig av, når Leo ikke satt oppe i den vel og merke) og jeg skulle egentlig ha vært på ikea for lenge siden for å kjøpe ny til ham, så den må vi bare kaste dessverre.. Babynestet solgte jeg når Leo var 6 måneder siden vi ikke hadde bruk for det lenger, og ikke hadde hatt det på lenge heller. Vognen til Leo trenger Leo selv, så den kan heller ikke Oscar få... Heldigvis hadde vi i hvert fall ikke solgt reisesengen vi brukte til Leo, samt vippestolen, +++. Veldig glad for at vi har det igjen etter han som Oscar kan bruke!

      God klem

    4. Takk for svar, Jessica! 🙂 Lykke til med hva dere ender opp med til Oscar, gleder meg til å følge med på ferden. Tenkte faktisk ikke på at Leo trengte vognen selv, men selvsagt gjør han det 🙂 Da er det kanskje kjekt om de matcher? Blir nok bra uansett. Forresten, veldig morsomt å lese at du spiser kiwi MED skall:-D haha, why not! Ønsker dere en riktig god helg <3

    5. Hei, et lite spm / tips til vogn.. Ville det ikke være billigere å kjøpe en sportsvogn (uten bag) til Leo og la den nye babyen arve den gamle vognen (som har bag) istedenfor å ha to vogner med bag? Tenker samme tanke selv når vi får unge nr.2, og uten at jeg har sjekket priser ville jeg vel tro det var billigere? Bare et lite tips. 🙂

    6. Haha hææ? Er det sånn syk craving å spise kiwi med skall?? :p
      Jeg lurer på om du vil skrive litt om hva du tenker angående Leo og sjalusi når lillegutt kommer? Hva tenker du å gjøre for å unngå sjalusi i mest mulig grad?:)
      Gratulerer med å være halvveis forresten!<3
      Og jo, et spm til! Bruker du fortsatt kosttilskuddet for gravide som du brukte i første trimester? Jeg har hørt at man skal bytte til "gravid og ammende" men bruker selv fortsatt den samme som jeg har gjort hele tiden 🙂
      Klem <3

    7. Så spennende at du snart får svar på KS “søknaden”. Hva sier magefølelsen i forhold til om du får det eller ikke? Lagde dere noen plan B dersom ikke KS? Krysser fingrene for at du får en akseptabel løsning og at du får en fin opplevelse uansett hva det blir til 🙂

    8. Vil bare tipse deg om at det er mulig å bleieavvenne/ portrettene så små barn som Leo allerede nå (egentlig fra fødselen allerede). Er jo ikke sikkert at du er interessert i det. Men sier det siden du er i god form og sommeren kommer nå. Er et fint tidspunkt å velge i så fall om du vil ha tørt barn tidlig og ikke vil gjøre det med en liten en til i hus.
      Uansett; lykke til 🙂 Håper formen holder seg bra og at alt går fint med dere alle 🙂

    9. Anonym: Hahaha, beklager dere! Har hatt så ekstremt med kynnere og vondt i kveld at jeg har ligget i sengen og sett på film. Ja, jeg spiser skallet på kiwien (Men dette har jeg aldri gjort tidligere, bare nå som jeg fikk skikkelig dilla og var gravid!)

    10. Guttemamma: Hei guttemamma <3

      Magefølelsen sier at jeg får det innvilget, og det er på mange måter veldig beroligende og godt å føle. Samtidig får jeg ikke helt ro i sjelen før jeg vet sikkert.. Overlegen jeg snakket med så ingen grunn til at jeg ikke skulle få det, men dette er noe hun og kollegene avgjør i fellesskap, så man vet jo aldri.. Håper på den beste løsningen for meg og lille babyen <3 Klem!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg