VÅR SISTE SOMMER MED ETT BARN!

Herrefred for et vær det har vært i dag! Så deilig og varmt ute, og slik håper jeg det forblir! Nå er jo sommeren rett rundt hjørnet, og vi har som dere vet ikke store planene foreløpig. Fredrik drar til Miami 16 juni og blir borte i 2 uker, så jeg blir alene med Leo de dagene! Ellers er det mye jobb på Fredrik, og da har jeg jo fortalt dere at det nok ikke blir noen ferie på oss! Men så har vi jo veldig lyst, så vi ser på de mulighetene vi har – Og Fredrik har tenkt til å ta seg en ferieuke i august.. Men da er det jo bare to måneder igjen til termin, og jeg vet ikke helt hva jeg tenker om å reise sent i svangerskapet. Kan godt hende jeg er i fin form til det og alt, men ja. Jeg vet ikke helt, jeg! 

Hvis vi skal dra på ferie har jeg sett på barnevennlige reiser til Mallorca og Hellas – Og destinasjonene da valg mest med tanke på at det ikke er så langt å fly, for både min (ganske gravide) og Leo sin skyld! Det hadde jo vært ufattelig deilig må jeg innrømme. Tror Fredrik hadde hatt godt av en skikkelig ferieuke også når han da har brukt store deler av sommeren sin på å jobbe inne!



Denne sommeren blir det i hvert fall mye avslapning, det skal være helt sikkert! Og masse, masse kos. Sene kvelder ute i hagen, god mat, gå turer, og bading. Leo skal kose seg gløgg ihjel, det skal vi sørge for! Og det er jo ikke sånn at vi bare MÅ på ferie heller, sommeren skal bli så fin uansett ♥ Vår siste sommer som en liten familie på tre ♥

33 kommentarer
    1. Ønsker dere en fin sommer 🙂 skal du være alene så lenge ?:) kanskje du kan reise til familien din 🙂 klem !!

    2. Tone: Hei Tone! Ønsker deg og dine en fin sommer også! 🙂

      Tror det blir en tur til Gjøvik til familien ja 😀 Hvis ikke har jeg jo heldigvis familie her også!

      klem

    3. Like deilig å bare være hjemme med små barn uansett 😊 gull verdt med strender med både vann å sand for de minste . Kan jeg få spørre om det er noen grunn til at du å Leo ikke blir med til USA ? 😊😊 ønsker dere uansett en fin sommer !! 😉

    4. Hei Jessica! Aller først vil jeg si at jeg har stor respekt for deg, og den fantastiske jobben du har gjort! Blir like imponert hver gang jeg går innom bloggen din 🙂
      Men jeg lurer på om du vil skrive et innlegg om hva du synes om de som bevisst velger å være barnløse? Det hadde vært fint å få lese dine tanker rundt akkurat dette, da det på mange måter er det motsatte av ditt eget liv 🙂
      Stå på videre, du gjør en kjempejobb!

    5. Åå så søte bilder av deg og Leo sammen! <3 Det går jo alltids an å leie en hytte eller noe å reise på ferie der, om du er bekymret for å fly så sent i svangerskapet! Bare det å komme seg bort til en annen plass er jo så deilig, man klarer liksom ikke slappe av like godt hjemme. 🙂 Gleder meg til å følge sommeren din med Leo og Fredrik! Du virker som verdens beste mamma for Leo, og han er heldig som har fått deg som mammaen sin. Håper du får en fin kveld <3

    6. Mallorca er jo SÅ fint! Vi skal ned dit i juni, er heldigvis “bare” 27 uker på vei når vi drar, men er likevel litt nervøs for varmen og det at jeg fremdeles er ganske trett og sliten tidlig om ettermiddagen, men det blir nok koselig allikevel. Har vært på samme sted og hotellet før, og vil helt klart ned dit igjen når hun lille er noen år gammel og, tenker det vil bli utrolig mye mer koselig med en skikkelig ferie sammen med barn i tillegg!
      Har dere vært på en Sydenferie med Leo før, eller hadde det eventuelt blitt den første gangen hans? 🙂

    7. Anbefaler ikke å reise så sent i svangerskapet. Du kan aldri vite om fødselen kan starte, og skjer det får du nok ikke innvilget noe keisersnitt i utlandet, i tillegg til at mange opplever at de ikkke får igjen på forsikringen hvis de føder i utlandet ettersom det har trosset en risiko ved å reise når det er mindre enn fire uker igjen av svangerskapet.
      Ellers håper jeg dere alle får en fantastisk sommer som familie på 3, nyt tider tiden og koooser dere helmax!<3

    8. Anonym: Hei!

      Jeg har akkurat regnet meg frem til at jeg vil være 29 uker og 1 dag når vi reiser, og 30 uker og 1 dag når vi er hjemme igjen 🙂 For hvis det blir aktuelt blir det første uken i august, og da ble det ikke så sent som jeg trodde når jeg skrev blogginnlegget. Men det er kanskje fortsatt for sent? Da er det jo 10 uker igjen av svangerskapet? Men siden du hadde peiling måtte jeg bare spørre 🙂

      Tusen takk, det skal vi nok klare <3 <3 Håper du gjør det samme! Klem

    9. Skal han på ferie uten dere? Litt spesielt å reise fra barn og gravid samboer i to uker, om man ikke må?

    10. Du har en fantastisk blogg, med veldig gode innlegg! Virker også som en flott og god mamma! De er heldig som har deg 🙂 stå på, jessica!

    11. L: Hei L!

      Han skal på ferie til Miami med faren sin, broren sin, og kjæresten til faren hans samt hennes barn 🙂 Om det ikke hadde vært greit for andre er jo en ting, men det er helt OK for min del. Fredrik er ikke akkurat typen til å dra mye bort, så når han fikk tilbud om dette synes jeg bare det var koselig!

    12. Hei! Som en sier over her, husk å tenk på forsikring hvis dere reiser utenlands! Man kan sitte igjen m masse gjeld hvis du ikke bestiller gravid forsikring! Lurt å sjekke opp i!:)) go sommer☀️😀😀😀! 😀

    13. Jeg reiste til hellas da jeg var 30uker på vei, kom hjem ved 31 uker 🙂 Det gikk helt fint! Jeg brukte støttestrømper på flyet og var oppe å gikk en del. Med tanke på varmen så tok jeg meg mange pauser i skyggen og inne på rommet med aircondition. La også inn en liten pause i løpet av dagen hvor jeg lå i sengen å slappet av/sov.
      Jeg måtte ha bekreftelse fra lege om at det var forsvarlig at jeg dro, og i den forbindelse fikk jeg full sjekk to-tre dager før jeg dro, så jeg følte meg trygg. Hadde også reiseforsikring og helseforskring. Før vi bestilte gjorde jeg meg kjent med reiseselskapets vilkår iforhold til gravide, og også hvordan selve landet oppererer med tanke på det.
      Men selvfølgelig, ting kan skje uansett hvor godt forberedt du er. Men for meg gikk det hvertfall helt supert!

    14. Gratulerer med nr 2♥♥ Dette kommer du til å klare. Kan love deg at det å ha to barn er en velsignelse! Jeg Angrer ikke på at jeg fikk nr 2 selvom jeg er 19
      lykke til,

    15. Hellas i august er ofte sinnsykt varmt.. Ikke noe for en høygravid kropp eller for den saks skyld lille Leo.

    16. Kjenner ei fra Hellas som er gravid med nummer to nå, ho er sjeleglad fordi ho bor I Norge denne gangen her fordi ho ikke kunne gå ut engang pga varmen I forrige svangerskap. (Da bodde de på kypros)
      Personlig ville jeg ikke reist så sent I svangerskapet, jeg dropper til og med nord Norge de siste 3 månedene
      http://www.europeiske.no/web/no/europeiske.nsf/page/8CACAD0183FE83BBC125793A00498DD2
      Dere må gjøre det dom passer dere best, men snakk med en lege på forhånd.
      Med to tette graviditeter er det en økt sjanse for å føde for tidlig og spedbarnsdød, avtsgende risiko frem til 18 måneder etter forrige fødsel. så for meg er jeg da ikke villig til å risikere å føde i utlandet eller andre ting.
      Nå er sikkert jeg litt vel forsiktig, men jeg har vel akkurat ganske nøyaktig like mange måneder mellom mine graviditer som deg og jeg holder meg her sånn I tilfelle 🙂
      Bare se litt på risikoer osv og fikk ut hva som passer dere, vi drar til dyreparken I Kristiansand 🙂

    17. Hei jessica! Må bare si at det bildet hvor du smiler med tennene var så herlig! Det må du gjøre oftere, for det er jo så fint! Vet du ikke selv liker det, men syns ikke du ser glad ut eller som om du har det bra på andre bilder. Så begynn å smil ordentlig, du er flott! Og Leo er nydelig:)

    18. Jeg skal til Spania i uke 27-29 og både jordmor og lege sier det er helt ok og ingen fare! Bare passe på hva man spiser, drikke nok vann, ta fornuftige pauser med bad og skygge. Bruk godt med solkrem i tilfelle man er utsatt for pigmentflekker.
      Jeg gleder meg hvertfall veldig til den siste ferien med bare meg og min kjære!:)

    19. Vi har lagt sydenplanene på is delvis fordi zika-viruset kan komme til flere europeiske land, og den sjansen tar ikke jeg.

    20. Så herlige bilder av dere :). Fredrik vil nok kose i usa, er fantastisk der :).
      Jeg ville ut og fly i uke 29,men de abefalte meg ikke og gjøre det, du bør helst ikke fly etter den uke,men flere av venninnene mine har gjort det både i uke 32-35 og det har gått fint,men er ikke abefalt bare 🙂
      tror hellas spesielt er veldig varmt i august,så hadde nok satset på spania i så fall 🙂

    21. Får vondt av deg, du sliter med å sove pga fødeangst, har bekkenløsning, vurderte å sende Leo til dagmamma for du trodde det ble veldig slitsomt for deg så langt i graviditeten.. Og så stikker barnefar på ferie med andre og etterlater familien sin igjen i Norge.. Dårlig av han å i detheletatt tenke på å dra synes jeg. Forstår at du unner han det selvfølgelig, men nå er han far og det å ikke bruke ferien sin med familien sin og veldig gravide samboer som sliter med graviditeten er i mine øyne litt egoistisk.. Håper virkelig dere får en fin sommer selvom, men avgjørelsen hans om å dra virker litt egoistisk :/ ha en god sommer forde og håper på dine vegne at han får en uke til, hvis ikke får jeg faktisk veldig vondt av deg 🙁 må være kjedelig å gå hjemme hele tiden og når han først har ferie så drar han bort så dere må fortsette å gå hjemme…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg