TO SØTE SMÅ!

Hei dere! Nå er vi hjemme etter en mange timers lang tur til den fine byen Sandefjord. Med strålende vær og godt selskap! Vi møtte ei venninne av meg som har ei jente på Leo sin alder, og de var jo bare verdens søteste sammen! De kikket veldig på hverandre, og Leo ble direkte sint når han ikke fikk komme opp for å hilse på henne med en gang vi møtte på dem. Hehe!

Leo og Olivia ♥

Kjempekoselig å se dem sammen og å tilbringe tid sammen igjen. Veldig lenge siden vi har sett dem nå, så det var på tide!

Turen til og fra Sandefjord med tog gikk også veldig greit. Leo var rolig og satt i vognen sin og kikket ut vinduene og slappet fullstendig av. Ikke ofte det altså, spesielt ikke på togturer! Koste seg skikkelig! Jeg ble ganske dårlig rett før vi skulle dra hjem til Larvik med tog igjen, kvalm, uvel, svimmel og bekkenløsning. Ikke hjalp det veldig at jeg måtte stå med alt dette i tyve minutter for å vente på toget siden absolutt alle seter på togstasjonen var opptatte. Er det ikke vanlig å reise seg for gravide lenger?

Nå er vi i hvert fall nesten akkurat innenfor dørene hjemme igjen, og Leo var verdens lykkeligste over å få se pappaen sin etter en lang dag med mange nye inntrykk! Håper dere har hatt en herlig tirsdag, alle sammen.  

23 kommentarer
    1. Svar på spørsmålet ditt om det ikke er normalt å reise seg for gravide? Du har jo ikke store magen, så man kan vel ikke lukte seg til at du er gravid 😉

    2. Oi, ser nå på bildene jeg tok at det ikke ser ut som Leo har på seg selene sine skikkelig – Dette kan jeg betrygge dere med at jeg ordnet og strammet underveis med en gang jeg så det. Jeg har blitt helt fanatisk med selene hans for å si det sånn, så vi har konsekvent alltid på selene ordentlig etter ulykken vår i fjor høst/vinter. Det lover jeg dere! Klem

    3. Karoline: Hei!

      Nei, selvfølgelig ikke, det har jeg heller aldri forventet at noen skal kunne gjøre 🙂 Men hadde på meg en shorts i dag som gjorde det veldig synlig at jeg var gravid, så tror nok ikke det var det at noen tvilte på om at jeg kunne være gravid altså. 🙂

    4. Jeg reiser meg alltid for åpenbart gravide og “åpenbart gamle”, altså de som er så gamle at de tydelig sliter med å stå. Men jeg synes alltid det er vanskelig med de jeg er usikker på. Selv om du kanskje føler at du ser veldig gravid ut, kan det være at andre tenker “Hm, er hun gravid tro? Nei, huff, jeg tør ikke tilby henne setet mitt, tenk om hun ikke er det og blir fornærmet, da! Hun spør sikkert om hun trenger det.”
      Husk – det er IKKE frekt å si “du, jeg er nokså sliten av å bære på lillemann her (pek på magen), kunne jeg fått sitte?” Mange vil være glade for at du spør, og synes de du er frekk så er det søren meg synd for dem.
      Så kan jeg sikkert øve meg på å tørre å spørre når jeg er 80% sikker – alle får gjøre sitt!

    5. Selene fester man bestandig med det samme man setter barnet i vogna. Punktum. Blir for dumt å bortforklare.

    6. Så koselig da 😀 Fint for de små å være med jevngamle <3
      Om du føler deg dårlig, må du faktisk bare spørre om å få sitte! Flesteparten er greie om man forklarer situasjonen:-)

    7. Så dine bilder av se små 😊 du må huske at selv om du selv føler du har fått kjempe mage er det ikke sikkert noen andre ser det. På bildene du legger ut av deg selv syntes jeg ikke du har noe særlig mage. Hadde jeg ikke visst det er det ikke sikkert jeg hadde sett det !! Syntes generelt folk er høflige og omtenksomme rundt forbi 😀

    8. Mammatilfire: Jepp, og det gjorde jeg 🙂 Hør gjerne med venninna mi som var tilstede;) Men noen ganger får han dratt de av seg på armene, slik at de detter bak han, selv om han er festet rundt oppe ved lårene, og dette oppdaget jeg ikke før jeg hadde tatt bildene:-) Punktum.

    9. Mammatilfire: Kanskje lurt å være litt forsiktig med å være så bastant i uttalelsene dine når du ikke en gang var tilstede? 🙂 Jeg skriver ikke at han ikke var festet – for det var han! Men som jeg forklarte i den andre kommentaren har han et par ganger klart å vri av seg selene på armene selv om det fortsatt er festet oppe rundt lårene hans. Det er det som er tilfelle på bildene her oppe. Han er festet og sitter i fast i vognen rundt lårene, men selene som skal ligge over skuldrene hans har han klart å vri av seg 🙂

      Bortforklare? Nei, da misforstår du! Jeg forklarer deg (Som åpenbart ikke skjønte hva som hadde skjedd) hva som var tilfelle, nemlig at han var festet – Men at han hadde klart å vri armene sine ut av selene som egentlig skal ligge over på skuldrene hans. Du ser jo også at han har bøyd seg veldig fremover på disse bildene, så det tenker jeg er grunnen:-)

      Jeg er så møkk lei (unnskyld utrykket) at dere står klare for å ta meg på dette med selene når jeg presiserer at han er festet. Jeg fester alltid Leo, og det har jeg alltid gjort. Ulykken som skjedde når han var 8 måneder skjedde ikke fordi jeg ga faen i å sikre han med selene, men fordi jeg pleide å sikre han med selene når vi hadde gått ned trappen, og ikke når vi sto øverst og skulle ned – For da bar jeg ham ned etter jeg hadde tatt ned vognen.

      Så vær så snill, gi fullstendig pokker i å kommentere som om jeg ikke bryr meg om å sikre barnet mitt med selene i den fine vognen sin. Det er motbydelig provoserende når dere ikke en gang er tilstede og vet om jeg gjør det eller ikke, men bare bestemmer dere på forhånd ut i fra et par bilder at det er noe jeg ikke bryr meg om. Alvorlig talt.

    10. Tea: Ja, utrolig koselig! Kjempemorsomt å se hvor nysgjerrig de er på hverandre <3

      Ja, jeg kommer nok til å gjøre det neste gang! Er jo ikke verre enn å spørre <3

    11. Blir så innmari oppgitt over bedrevitere som LETER etter feil å ta deg på, i hvert bidige innlegg! Sint er vel et mer dekkende ord enn oppgitt.. Jeg er selv mamma, og eldre enn deg, men jeg sitter da ikke og leser bloggen din for å finne feil! Vi alle gjør ting forskjellig, mammatilfire serverer kanskje sine barn sjokolade på en onsdag fordi det er normalt for dem, mens andre hadde reagert på det – men vi trenger da ikke sitte med dataen/mobilen/iPaden og kommentere alt her i verden. Tips og råd er en ting, det kan jeg godt komme med hvis du spør etter det(!), men ikke pokker om jeg kommenterer valg du som forelder tar eller ikke tar, det har jeg ingenting med. Nettopp fordi du kanskje vil reagere på enkelte valg jeg tar når det kommer til mitt barn. Har vi ikke noe pent eller konstruktivt å komme med, kan vi spare fingrene våre for anstrengelsen det er å kommentere 😉
      Du er en flott mamma og person, Jessica. Blir lei meg når jeg ser at du til stadighet føler du er nødt til å forsvare ting du gjør – gjerne før noen kommenterer det, fordi du vet at det kommer.. Du er så nede på jorden og oppriktig på bloggen din, og det kan man ikke fake. <3 Sender deg en klem og håper du har en god natt med kvalitetssøvn!
      Og skulle du føle for det, når som helst, kan du gjerne sende meg en mail eller melding på facebook. Selv om jeg er en vilt fremmed. Jeg ønsker deg og dine alt godt <3

    12. Er desverre ikke normal folkeskikk å reise seg for gravide lenger. Har stått på en del buss og togturer, til og med høygravid. Det som tok kaka engang,var når jeg som var høygravid, måtte hjelpe ei dame å bære ut barnevognen hennes, full buss som satt å så på. Sønnene mine skal læres opp bedre enn det ja!

    13. Det var nettopp med tanke på ulykken i vinter, der du skrev at Leo ramlet ut av vognen og ned på steintrappa jeg reagerte. Da det fra tid til annen har dukket opp bilder av Leo i vogna si uten seler. For 15 år siden, da gutt nr to var på alder med Leo, lå han og sov i vognen sin uten seler. Han våknet og før jeg rakk å gå ut og hente han ( ja, vi brukte babycall ) hadde han aket seg så langt fram i vognen at den tippet og han landet på grusen. Han slapp unna med skrekken og etpar skrubbsår i fjeset. Jeg brukte alltid seler etterpå, både på han og etterhvert småsøsknene. Uansett hvor nøye man tror man passer på, skal det bare et øyeblikks uoppmerksomhet til før uhellet er ute. Ha alltid på selene og stram dem skikkelig.

    14. Før du så bastant hevder at ulykken ikke skjedde fordi Leo ikke var sikret i vognen, så burde du kanskje lese igjennom innlegget som omhandler ulykken. Der går det klart fram at Leo satt uten seler ( de pleide du ikke å feste før dere var nede ) og at han ramlet ut av vognen.

    15. Mammatilfire: Jeg har ikke skrevet at ulykken ikke skjedde fordi jeg ikke sikret han? Jeg har skrevet her lenger oppe at den ikke skjedde fordi jeg (generelt) ga faen i å sikre ham, men fordi jeg aldri pleide å sikre ham i vognen før vi gikk ned trappen. Da bar jeg først vognen ned, for å så bære Leo ned etterpå.

    16. Mammatilfire: Her er hva jeg skrev i forrige kommentar. Se selv. “Jeg fester alltid Leo, og det har jeg alltid gjort. Ulykken som skjedde når han var 8 måneder skjedde ikke fordi jeg ga faen i å sikre han med selene, men fordi jeg pleide å sikre han med selene når vi hadde gått ned trappen, og ikke når vi sto øverst og skulle ned – For da bar jeg ham ned etter jeg hadde tatt ned vognen.”

      Jeg har ikke hevdet at ulykken ikke skjedde fordi Leo ikke var sikret i vognen.

    17. Mammatilfire: Merkelig det der. De siste månedene nå har jeg alltid tatt bilder med Leo i vognen med selene på. Det får jeg ikke høre noe om?

      Jeg har ved flere anledninger lagt ut bilder av Leo i vognen uten seler. Jeg har da, hver bidige gang, presisert i kommentarfeltet hvorfor de har vært av. Jeg tar gjerne selvkritikk hvis jeg gjør noe galt, jeg er kun et menneske jeg også og har ingen problem med å innrømme det om jeg gjør feil og bør ta selvkritikk på noe – Men det er ikke tilfelle her. Hvis jeg sier i fra hva som er grunnen til at det ikke ser ut som Leo har på seg seler/Hva som er grunnen til at de ikke er på – Hvorfor ikke tro på det? Hvorfor skulle jeg lyve om det? Hva tjener jeg på å at Leo ikke har på seg seler, og hvorfor skulle jeg gi faen i å sikre han med seler?

      Jeg har aldri gitt dere noen grunn her på bloggen til å ikke tro på meg når jeg skriver. Nå har jeg sagt i fra på en ordentlig måte at han på disse bildene hadde vridd dem av seg (Da tenker jeg at det skjedde fordi han bøyde seg veeeldig fremover, som du også ser på bildene at han gjør – For å kikke på Olivia, den andre lille jenta)

      Jeg bruker alltid seler og har blitt helt fanatisk med det. Hvilken grunn har du til at jeg skulle lyve om det? Hvis du ikke tror meg, hjelper det om Fredrik bekrefter det? Om venninnen som jeg var med i går bekrefter det? Familie? Hva som helst?

      Jeg er nemlig ikke veldig interessert i å diskutere noe som er fakta. Om jeg forstår at det kan se ut som at jeg ikke har brydd meg om Leo er sikret i vognen når jeg har postet bilder av ham hvor det ikke ser ut som at han er sikret/eller at han ikke er sikret? SELVFØLGELIG! Det er jo nettopp derfor jeg har tatt meg rikelig med tid, hver eneste dag, til å forklare dere lesere ordentlig og utfyllende i kommentarfeltet (Og noen ganger også selve blogginnlegget) hvorfor han ikke har på seg seler, Eller i dette tilfellet – Hvor det ikke ser slik ut (Ettersom Leo er festet i vognen på disse bildene, men har vridd dem av armene sine) Dette ble for øvrig rettet opp med en gang jeg så det, som jeg også presiseres lenger oppe i dette kommentarfeltet.

    18. At folk skal bry seg så masse med det når du forklarer hvordan det er forstår jeg ikke, du er nok en herlig mamma og jeg har stor tro på deg!
      Over til det med at folk ikke reiser seg: jeg er selv gravid og fikk beskjed om at jeg bare sutret av læreren min når vi var på verksted (jeg var så svimmel at jeg måtte sette meg ned, og fikk anmerkning for det) han mente 21 uker er for tidlig for å ha svangerskapsproblemer… Han har vel og merke ingen barn selv. Men uansett: ikke alle forstår hvordan det er å være gravid, jeg selv kan såvidt stå avogtil pga svimmelhet som ikke vil bort!

    19. Nå skal dere høre her alle dere kverulerende Jenter..på dette bilde sto vi faktisk stille med vognen og tok noen bilder av de skjønne barna våre. Ja selene var ikke ordentlig festet i dette sekund men vognene sto også helt stille og både jessica og jeg sto bare noen cm unna barna. Skal dere begynne å spekulere og kverulere på dette syntes jeg dere burde se på alle de mødrene som åpenbart er uforsiktige med barna sine og de finnes det mange av desverre bruk energien på dem. Bruk heller energien på noe meningsfullt en å fortelle folk hva som er riktig og galt når dere ikke var tilstede i det hele tatt 😊👏🏻

    20. Herregud, blir så syyykt oppgitt og provosert over alle de som skal “ta” deg på alt. Må være så slitsomt å forsvare alt du gjør hele tiden! Jeg synes hvert fall du er kjempeflink, og Leo er så søt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg