DENNE UKENS…

UKENS BILDE:

Leo og jeg har tatt mange bilder sammen den siste uken, og dette er nok en av mine favoritter ♥ Vakre, store gutten min!

CRAVING:

Frappe med karamell fra Mcdonalds har jeg hatt lyst på hele uken! Så forferdelig godt, men så usunt og så mye sukker. Prøver jo selvsagt å begrense inntaket av søtsaker, så derfor har det bare blitt med den ene tross hvor lyst jeg har hatt. Er jo lov å kose seg litt!

Ellers har jeg spist ganske mange brødskiver med brunost. Nam!!

MEST LESTE BLOGGINNLEGG:

Må være blogginnlegget hvor jeg forteller om at babyen skal komme til verden med keisersnitt, som jeg fikk innvilget denne uken på grunn av fødeangsten.

Jeg takker så mye for all støtte og forståelse rundt dette, det har vært tøft å være åpen om dette underveis fordi jeg har møtt fordommer (Nok en gang) og mye tvil. Psykiske plager og lidelser er da for pokker noe vi må ta på alvor når vi er i år 2016. Leger gjør det jo (Åpenbart, siden jeg fikk innvilget keisersnitt nok en gang pga sterk fødeangst) Leger og overleger med høy utdannelse. Hvis de mener at det er til det beste for barnet når mor sliter sånn med fødeangst, så tror jeg vi kan stole på at de vet hva de snakker om. Man skal selvfølgelig få lov til å være kritisk, men studier viser at barnet i magen uten tvil blir påvirket av mors psykiske helse. Det er noe vi må ta høyde for, vi forholde oss til det.

 Man kan ikke alltid se psykiske plager, men det betyr vel på ingen måte at de ikke er der.

Å slite med noe psykisk vil for meg alltid være verre enn å slite fysisk. Har du vondt i hodet kan du ta en paracet, slik er det ikke med psykisk smerte og lidelse. Dessuten er det ikke som et brukket ben hvor du kan peke på hva er problemet, nettopp det brukne benet, også forstår de rundt deg hva som er galt. Jeg skulle ønske vi kunne gjøre det med psykisk smerte også, for da ville kanskje flere hatt større forståelse for hvordan det er.

Har du ikke slitt med noe psykisk tidligere kan det være ufattelig vanskelig, kanskje til og med umulig å sette seg inn i hvordan det kan være, og det skal vi ha forståelse for. Men det er en desto større grunn til å være ydmyk og forsiktig med å uttale seg om hvordan det er, og hvordan det kan påvirke den som sliter med det, og ikke minst hva det gjør. Man skal vise respekt, ferdig snakka!


Fine babymagen!

UKENS HØYDEPUNKT:

Selv om varmen til tider har vært utfordrende for meg nå som jeg er gravid, så har det vært herlig å føle at det er skikkelig sommer igjen! Vi har også ute på en skikkelig koselig middag på onsdagen her i Larvik – Fredrik, Leo, og meg, og det var også et stort høydepunkt. Og noen fine turer på lekeplassen i Larvik med Leo som har kost seg såå mye ute denne uken. Både med mammaen og pappaen sin!

Gleder meg til ny uke, ny muligheter, og ny høydepunkter.

Om to dager har jeg bursdag, nærmere forklart 18-års dagen min, og jeg gleder meg så utrolig masse. 18 år, endelig. En dag jeg føler jeg har ventet på alt for lenge nå!

Moren min og søsteren min kommer i den anledning hit til Larvik i morgen på kvelden, og det skal bli så koselig! Dessuten har moren til Fredrik bursdag i morgen, så vi skal ut til henne for å feire henne i morgen! Blir nok herlig for Leo å se farmoren sin igjen, han er så glad i familien han har rundt seg, – det er virkelig lett å se.

Her har vi en rolig kveld før den nye uken starter i morgen! Kjempedeilig.

God klem!

7 kommentarer
    1. Hei! Veldig bra blogginnlegg, Jessica. Kunne ønske jeg var
      like flink som deg. Har dere funnet ut hva gutten deres skal
      hete hvis ikke Oscar blir navnet (Oskar går også an da, men
      det er jo det samme navnet så)? Jeg skal ikke få barn før om
      et par år, men har allerede begynt å tenke på hva mine barn
      skal hete hvis jeg får barn, haha! Har selv en kanin som heter
      Leo. Jeg synes det navnet er veldig fint, og ville gjerne
      brukt det til min gutt om jeg hadde fått en gutt.
      Det er forresten noen flere navn jeg synes er fine, som jeg
      ikke nevnte i går:
      Ask, Edvin, Johannes (bibelsk navn), Brage, Einar,
      Aleksander/Alexander (ganske nydelig navn synes jeg!),
      Daniel (bibelsk navn), Elias (bibelsk navn), Matias/Mathias,
      Cornelius/Kornelius (bibelsk navn), Henrik. De navnene
      jeg liker aller best hos gutter akkurat nå av disse jeg har
      skrevet nå er nok Johannes, Aleksander/Alexander, Elias,
      Matias/Mathias og Cornelius/Kornelius. Mateo/Matheo
      hadde også vært fint, men litt for likt? Spørs hvor langt
      dere vil at navnet til lille nye gutten som kommer i oktober
      skal være. Skal dere ha på L ville jeg kanskje valgt:
      Linus, Liam, Loke eller Lucas/Lukas. Annen bokstav:
      Johannes, Jonas (bibelsk navn, skrev det i går),
      Kevin (synes det er nydelig!). Hva syntes Fredrik om
      navnet Sander? Jeg syntes Leo og Sander passet fint
      sammen. Siden Leo har et kort navn ville jeg nok ha valgt
      et litt kort navn til lille gutten som skal komme også. Spørs
      hva dere vil. Men jeg er veldig glad i navnet Mikkel også,
      det skrev jeg i går. Mange fine guttenavn, litt synd dere
      ikke har helt lik smak. Er uansett sikker på at dere til slutt
      finner det perfekte navnet for den ventende lille gutten
      deres!

    2. Skjønner hvorfor alle gravide klager på varmen!! Det er helt for jævlig.. Er også gravid! 13 uker i morgen ☺️ Hovne føtter og solbrent er kjempe festlig! 🙈

    3. Michelle: Ja, uff og huff! Det er virkelig slitsomt! Et tips, kjøp deg vifte som du kan ha hjemme om du ikke allerede har det, og ta kald dusj hvis det blir for ille. Det gjør jeg og det hjelper litt! <3 Gratulerer med en liten på vei, forresten!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg