DEN BESTE STARTEN VI KUNNE HA FÅTT!


Hei alle sammen, og riktig god mandag! 

Når jeg våknet i dag tidlig var jeg like ved å vekke Fredrik hysterisk og fortelle ham at han måtte forte seg for å rekke bussen til jobben – Men så langt kom jeg heldigvis ikke før den treige hjernen min endelig oppfattet at han har ferie. Jeg våknet opp med mine to i dag tidlig ved siden av meg, og det var virkelig herlig å våkne opp med dem begge to, og å vite at Fredrik skal være her og ikke haste avgårde til jobb.

Vi har spist verdens beste brunch – Amerikanske pannekaker med tilbehør! Og det var så nydelig. Nå som vi begge har ferie (Eller, jeg har jo ikke ferie da – Men jeg er hjemme!) Så merker jeg hvor lett dagene kan gå i surr. Hadde jeg ikke hatt kalender i dag ville jeg garantert trodd at det hadde vært fredag eller lørdag – Men siden det er mandag har vi i hvert fall fått den beste starten vi kunne fått på denne uken. De siste dagene før Fredrik drar på skikkelig ferie! 

Jeg føler meg faktisk i overkant avslappet og bra nå. Leo er virkelig på bedringens vei og jeg har handlet inn alt vi trenger her hjemme frem til vi drar på torsdagen. Så deilig å tenke på at jeg ikke MÅ gjøre noe som helst før vi drar avgårde til familien min, og Fredrik drar videre til USA. Hjelpsomme lille Leo har også vært med å få alt klart her hjemme, i går skulle han hjelpe meg med klesvasken og putte klær inn i vaskemaskinen. Da fikk jeg meg et lite sjokk over hvor stor han er og hvor mye han skjønner og lærer!

For å oppsummere: Været er fint, vi har det topp, pakkingen er i gang allerede, og babyen i magen sparker masse og han sparker HARDT, så da kan jeg endelig legge alle bekymringene mine til side. For første gang i historien! Haha.

Måtte dere ha en herlig mandag, dere også ♥

10 kommentarer
    1. Hørtes ut som en veldig koselig start på dagen!:) Jeg vil samtidig stille deg et lite spørsmål; hvordan ordner dere med transport og slik nå som dere har Leo? Jeg vet ikke sentralt dere bor, men jeg ble bare litt nyskjerrig siden dere har nr2 på vei.
      Klem Mie

    2. Så hyggelig at dere kan være sammen alle tre! 🙂
      Jeg lurer også på; det er jo veldig normalt at når barna er så små som Leo og plutselig får en lillebror eller en lillesøster KAN bli sjalue på den nye lille. Har dere tenkt på noen “tiltak” slik at Leo skal slippe å føle på sjalusien?

    3. Mie: Hei Mie <3

      Vi har tanta mi her, samt familien til Fredrik som kjører oss om det er noe spesielt vi skal hvor det er greit å bli kjørt. Utover det bor vi 3 minutter gange fra Larvik sentrum, hvor det er alt av butikker, apotek, legekontor, etc. Busstoppet er 1 minutt unna, og selve togstasjonen er 10 minutter gange unna - Så det er utrolig kjekt!

      Fredrik holder jo på å ta lappen i tillegg dag, selv om det ikke er noe vi savner akkurat nå så tror vi det kan være kjekt å ha bil og at hvert fall en av oss kjører hvis det skulle være noe. Så håper han er ferdig innen lille kommer <3

      Klem tilbake!

    4. Ida: Hei Ida!

      Ja, utrolig koselig var det <3

      Dette har vi fundert litt på, og selvsagt lagt noen små "planer" om det skulle skje. Vi tenker kanskje at Fredrik eller jeg drar ut med bare Leo en dag i uken for å finne på noe bare med ham, og at det kan være både forebyggende og "tiltak" om han viser seg å bli ganske sjalu på lille.

      Utover det tenker vi å gjøre så godt vi kan med å inkludere han med lille, i alt fra lek til kos. Vi ønsker jo også at Leo skal føle at han er like mye sett og at han får like mye oppmerksomhet som tidligere, men forstår selvsagt at det er lettere sagt enn gjort når man har to små som begge skal ha sin del.

      Generelt tenker vi at å inkludere er viktig, og at det er viktig at han også føler at han blir sett!

    5. Hvis jeg ikke leste feil så sover Leo i sengen deres enda? Samsov med eldstesnuppa til hun var 2,5 +, fikk baby 2 mnd etterpå. Kan si jeg angrer på at vi ikke tok grep tidligere! Viktig at de ikke forbinder alle nye forandringer med den nye babyen, kan fort bli sjalusi. Derfor vil jeg tipse dere om at det kan være lettere jo tidligere i svangerskapet dere begynner. (dette er kun egne erfaringer, alle er forskjellige) nr 2 er 11 mnd, han sover allerede godt i egen seng ☺️

    6. Nå som dere er en familie, er det ikke rart at barnefar drar av gårde på ferie med sin egen familie, uten dere? Jeg ville i alle fall ha sett på dere som en pakke-deal?:)

    7. Anonym: Jo, men når vi fikk spørsmål om vi ville være med var forholdet mellom Fredrik og meg veldig ustabilt (Det var i desember, når vi enda ikke visste helt hvor vi sto)

      I januar bestemte vi jo oss for å gå helt inn for å klare å få til dette sammen, og da var det visst for sent å bestille billetter – Så derfor er det bare Fredrik som drar 🙂 Kjipt er det jo, men samtidig vet jeg jo ikke hvordan kroppen og formen min ville holdt seg, spesielt med tanke på bekkenløsning og varmen der i USA.

      Vi har hvert fall planlagt en skikkelig familieferie til neste sommer! Da blir det Fredrik, meg, Leo og babyen som skal ut på tur – Og DET ser jeg virkelig frem til 😀

      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg