BABYSHOPPING

Tidligere i kveld var vi en tur på kjøpesenter for å se på litt ting til lille babyen! Jeg kjøpte faktisk ingenting i dag, men jeg vet jo hva vi mangler nå, og har sett meg ut noen av tingene som står på innkjøpslisten. Det jeg venter på å få kjøpt nå er et par ordentlige heldresser, babynest, babylaken og sengetøy, og vognpose. Samt ny seng til Leo – Ettersom hans dessverre er ødelagt. Jeg har valgt å ta innkjøpene sånn litt etter hvert, så dette er hva jeg skal få kjøpt denne måneden. Neste måned står blant annet bilstol og ammepute for tur!

En nysgjerrig Leo på leting etter klær til den lille!


Fredrik er jo litt sånn at han ikke er så nøye med hva slags ting vi kjøper inn – Så lenge de fungerer og er trygge. Han bryr seg ikke hvordan ammeputen skal se ut, eller om sengen til babyen er hvit eller grå. Og akkurat de tingene er jo viktige for meg – Derfor er jeg veldig glad for at jeg har fått ta på meg innkjøp og planlegging av innkjøp, jeg elsker jo å holde på slikt og å finne babyting som har det lille ekstra. Dessuten kommer han stadig vekk med innspill om hva han mener vi må huske å kjøpe denne gangen, og hva han mener ikke er fullt så nødvendig – Så vi samarbeider jo om hva vi skal kjøpe inn. Egentlig tror jeg han er veldig glad for at jeg har tatt på meg all planleggingen av selve innkjøpene, og at han trives godt med at han bare kan si i fra om det er noe han føler vi mangler til vår lille.

Nå sover lillegutt søtt i sengen sin, og jeg ligger i min seng i toppform og uten noen gravidplager – Og lurer på hva i alle dager jeg skal finne på. Kjenner jeg meg selv rett blir det vel innom noen babybutikker på nett før jeg ser en film og etter hvert legger meg til å sove. All denne fritiden jeg har på kvelden når Leo sover får jeg nyte enn så lenge, tror nok det blir lite tid til å se serier og filmer til høsten. Hehe!

Kos dere utover kvelden!

13 kommentarer
    1. Så pen du er! Jeg leser bloggen din daglig og skal også bli mamma i år. Jeg har ikke peiling hva som er nødvendig og hva som er “unødvendig” å handle inn før babyen kommer. Hadde satt pris på om du delte noen tips på dette området. Jeg bestilte mamma-bh fra ebay som du linket til for en stund tilbake og det var et kjempetips! Du er så flink! Stå på!

    2. Hvorfor kjøper du ikke brukt? Man får jo så og si “nytt” på FINN til en brøkdel av butikkpris? Kjøpte en maxikosi bilsete her om dagen, til 300 kr. Kunne ikke se at det var brukt en gang. Samme med stellebord, seng, vogn og ammepute.
      Jeg skjønner meg ikke helt på folk som må ha alt nytt. Det er jo masse penger å spare.

    3. alia: Hei Alia!

      Jeg har jo ikke skrevet konkret her at alt skal kjøpes inn nytt? Kun hva vi som må kjøpes inn fremover. Jeg leste på nett at bilstol ble anbefalt å kjøpe helt ny, og ikke brukt. Men det er kanskje feil? 🙂

      Vi arvet babyseng, bilstol, stellebord, badebalje, og en god del sist med Leo – Så denne gangen ville vi kjøpe noe nytt selv, men kommer jeg over noe fint på Finn.no lar jeg ikke være å kjøpe det bare fordi det er brukt altså 🙂

    4. herlige lille leo han er så søt :).
      Jeg kjøpte en del brukte ting,men kjøpte også mye nytt,synes det er koslig med nye ting,men det aller kosligste for meg var han fikk senga fra både jeg og min bror var liten + et kleskomonde 🙂

    5. Hei! Jeg ville kjøpt bilstol ny. Man vet aldri om en brukt stol har vært i en kollisjon. Selv om den bare er blitt mistet i bakken, skal den kasseres. Og det er ikke alle som er ærlige om den har vært mistet i bakken eller vært utsatt for kollisjon. Det finnes dessverre mennesker som vil tjene penger uten å tenke på at det kan være farlig for andre å bruke stolen…
      Men alt mulig annet er jo selvsagt helt greit å kjøpe brukt 🙂

    6. Hei!
      Jeg vil anbefale deg å kjøpe en gravidpute i stedet for ammepute. Den jeg tenker på heter bbhugme. Den er noe dyrere enn en vanlig ammepute, men kan benyttes på så mange ulike måter!
      Ble selv anbefalt av jordmor å invistere i en slik gravidpute og det er den beste invisteringen jeg har gjort ila. min graviditet!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg