SVANGERSKAPSUKE 24

I dag er det lørdag – Og lørdag betyr at jeg går inn i en ny svangerskapsuke – Som igjen betyr en liten oppdatering på den fronten ♥

I dag har jeg gått gravid i 23 fullgåtte uker, og for meg er dette en stor milepæl – I og med at babyen vil bli forsøkt reddet om noe skulle skje nå. Jeg har på følelsen av at denne babyen blir inne i veeeldig mange uker til, og godt er det! Men det er likevel noe veldig betryggende ved det.

Magen vokser og nå vokser den fort! Babyen vår har nå strukket seg til ca 28 cm, og han er blitt fryktelig sterk, det merker jeg veldig godt på hvor hardt han er i stand til gjøre forsøk på å sparke seg ut. Han veier en halvkilo, altså omkring 500 gram – Ikke stort mer enn en pakke med kjøttdeig! Det er helt vanvittig rart å tenke på. Babyene er vanligvis ganske lange og tynne enda på dette stadiet i graviditeten. Jeg husker at når jeg var på ultralyd i svangerskapsuke 31 med Leo sist, så veide han fortsatt ikke mer enn 1,5 kg. Men når han kom ut til termin veide han jo 3940 gram – Så og si 4 kg! 

Leo er for øvrig blitt enda mer interessert i magen, hvor lillebror ligger. Han vil kose magen og stryke på den så mye han kan, og han ser på meg med store øyne når han gjør det, samtidig som han har tidenes smil om munnen sin.

Jeg er fortsatt veldig tålmodig og gleder meg over svangerskapet. Dagene går rolig og fint for seg, selv om jeg sliter en del med kynnere og nå er inne i en periode hvor keisersnitt-arret mitt er veldig ømt. Ikke så veldig rart, ettersom jeg ser hvor mye magen har vokst i det siste, og arret strekker seg jo med magen.


For meg er dette en fantastisk tid i svangerskapet, og det er sånn jeg husker den fra sist også. Klart er det tungt av og til uansett å gå gravid, men disse ukene er ikke så tunge som den siste tiden, og man er kanskje kvitt noen av plagene som man gjerne hadde i starten av svangerskapet. Sist svangerskap med Leo hadde kvalmen akkurat gitt seg gradvis på dette tidspunktet, og jeg hadde noen rolige, flotte uker før de tunge, siste ukene av graviditeten. 

Gleder meg mer og mer for hver dag som går over den lille gutten vår i magen. Han får en fantastisk familie♥

8 kommentarer
    1. Hei!
      Lurer på om du kan lage et innlegg der du sammenlikner svangerskapene? Ofte sier de jo at ulike svangerskap kan tyde på ulikt kjønn. Har selv to jenter og mine svangerskap har vært helt forskjellig 😊

    2. Nydelige blide lille leo <3. nydelig mage du har :). ja tiden som gravid går fort 🙂 morsomt at lillegutt sparker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg