KONTROLL HOS HELSESØSTER

Leo og jeg har vært på 15-måneders kontroll i dag, og det gikk strålende! Han vokser og utvikler seg i rekordfart, og det har skjedd uhyre mye med utviklingen hans siden sist vi var på helsestasjonen! Tenk, første gangen Leo møtte helsesøster var han nyfødt og 8 dager gammel. Det må være ufattelig givende å ha jobb som helsesøster, og å se alle de små vokse til å bli egne individer!

Leo fikk også vaksine, men herregud så tøff han er! Kjenner jeg er ordentlig stolt av ham, selv om det selvfølgelig ikke var noe moro verken for meg eller for han i det han fikk den (Aller minst for meg, tror jeg nok!)

En liten oppdatering kommer her:

♥ Vekt: Leo veier nå 10,6 kg!

♥ Høyde: Leo er 80,6 centimeter høy

♥ Kan gå: Ja, løper gjerne helst da. Haha! 

♥ Favorittmat: Fisk (Gjerne hjemmelaget fiskegrateng), spaghetti, brød med leverpostei eller brunost, og smoothie med jordbær og banan! Og lettmelk, det er favoritten.

♥ Kommuniserer: OM han gjør. Vi føler veldig ofte for tiden at Leo forstår hva mye av det vi sier til han. Leo er i tillegg veldig flink til å kommunisere uten ord, og har lenge brukt kroppspråket sitt hyppig: Rister på hodet (For å si nei) og nikker for å si ja. Han vinker hver gang jeg sier “Hei hei!” eller “Hade!” Og kan også flere ord 

♥ Kan si: Mamma (I forskjellige varianter – Både MAma, Mami, mam og mamma), pappa, beibi (Baby), Ja, Hei.


Nå i det siste har Leo også blitt fryktelig hjelpsom! Han vil hjelpe til med alt han kan, og elsker å børste håret mitt. Han vil også hjelpe til med klesvasken, som jeg har nevnt tidligere, og lukker dører, skapdører, og rydder gjerne opp etter seg – Det vil si at om han roter ut klærne fra skapet, vil han gjerne rydde dem opp igjen etterpå 🙂 

Neste kontroll med Leo på helsestasjonen er 28 september. Jeg ble helt spent da jeg hørte datoen, for da er jeg nemlig rimelig høygravid og ikke mange dagene unna å få møte lillebror. DET er rart å tenke på, det!

God klem 

7 kommentarer
    1. Jeg hadde en rar drøm i natt, må bare fortelle deg den. Du fikk tvillinger. Jeg vet ikke kjønnet, men barnet het Zika og fremstod som slem. Zika prøvde å gjemme tvillingen sin, og var en bølle. Plutselig var dere i en ørken og gjorde egentlig ingenting annet enn å gå. Så våknet jeg.
      Veldig merkelig drøm jeg vet! Har ingenting å si annet enn at jeg leser bloggen din og drømte om deg! Teit, jeg vet.
      (Sorry lang kommentar)
      Over til innlegget: Veldig nydelig liten gutt dere har! 🙂 <3

    2. Så nydelig Leo er han er så herlig <3 Lillebroren min Christian er 22 mnd og er også veldig hjelpsom han kaster søpla etter seg og prøver og hjelpe mamma og brette klær, haha. En periode trodde hesesøster at han hadde autisme, men det var bare han som var sent ute med snakkinga og han kommuniserer bare litt, han rister på hodet når han er misfornøyd, og han kan bare si nei nei og baba og snakker egt bare babyspåk som ingen skjønner. Han har ikke autisme og det var en gladnyhet for alle.

    3. Du skrev i et innlegg en gang at du ikke spiste mat ned svin, stemmer ikke det? Når du skriver leverpostei så er det jo svin i det?

    4. Så utrolig vakker leo er :). stor gutt da, husker at min var 85 cm på 15mnd kontrollen, synes de vokser altfor fort altså, nå er han 3 år og 4 mnd og nærmere seg 110 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg