MINE GRAVIDFAVORITTER

God kveld! Tenkte å vise dere noen av mine gravidfavoritter dette svangerskapet – Hva jeg bruker mye av og hva jeg har brukt mye av hittil dette svangerskapet, i alt fra klesplagg til kremer!

Behagelig undertøy: Behagelige løse bher uten spiler, tube-bher og til og med ammebher er noe som er flittig brukt av meg for tiden, spesielt da om natten! Jeg elsker at de ikke strammer, men heller er deilige å ha på seg og ikke minst utrolig fine! Jeg har pakket vekk de stramme bhene med spiler, for å si det sånn. Haha!

Kosttilskudd: Jeg spiser utrolig variert og er veldig bevisst på kostholdet mitt, men likevel tar jeg kosttilskudd for å være heelt sikker på at jeg får i meg alt det lille trenger av vitaminer og mineraler! 

♥Tørrshampo: Her i huset har jeg lite tid til overs når det kommer til å ordne meg og sminke meg når jeg er alene med Leo på dagtid. Og det er uansett ikke noe jeg ønsker å bruke masse tid på, selv om jeg likevel vil føle meg fresh og fin. Jeg elsker å føle meg nydusjet og ren, og de dagene jeg ikke rekker å vaske håret har tørrshampoen min vært livredderen dette svangerskapet!

Tøyshorts: Dere vet jo fra før at jeg ikke har veldig mange bukser som passer over magen nå som den er vokst en del. Når jeg er hjemme går jeg alltid i deilige tøyshortser eller tøybukser, som er gode å bruke samtidig som jeg liker at de ser fine ut. Tøybukser har jeg til og med brukt en del utenfor huset, da gjerne i kombinasjon med en fin topp og noen sneakers. Shorts i mykt stoff er hvert fall min innetøy-favoritt under graviditeten. Så behagelig og deilig!

Selvbruning: Jeg er en av dem som rett og slett ikke tør å ta solarium under svangerskapet! Og solarium fører jo uansett med seg en del ekstra risikoer generelt, både for det ene og det andre. Greit å slippe unna når jeg går gravid, i hvert fall! Jeg elsker jo å være brun, så når jeg kreperer i solen som gravid og ikke kan ta solarium: Da blir det selvbruning! Det er viktig å føle seg vel og fin under svangerskapet også, og litt brunfarge gjør alltid at jeg føler meg litt ekstra fin.

Bær: Blåbær, jordbær, skogsbær – Ja, uansett hva det er – Så utrolig deilig snacks i sommervarmen. Har spist mengder av bær under svangerskapet, så det er definitivt en av mine gravidfavoritter.

Mot halsbrann: Når jeg gikk gravid sist med Leo, slet jeg kun med halsbrann helt på slutten av svangerskapet. Dette svangerskapet derimot? Uff. Det er så ubehagelig, så effektive tyggetabletter har virkelig vært en redning. Har alltid en pakke i stellevesken når vi er ute på trilletur også, det er til stor hjelp.

Babymagasiner: Dere har garantert fått med dere at jeg er litt vel glad i babymagasiner. Jeg synes det er så ufattelig koselig å finne inspirasjon til babyrom, se på babyklær, og lese om nye milepæler i svangerskapet og andres opplevelser under svangerskapet. Koser meg alltid litt ekstra når jeg har kjøpt meg nytt babymagasin, og det ligger alltid noen på nattbordet mitt.

Gravid-olje og krem: Jeg har brukt opp sikkert 5 flasker med forskjellige gravid-oljer dette svangerskapet allerede! Jeg smører på huden hver kveld, og etter jeg har dusjet. Det sies at det ikke hjelper hvor mye man smører med olje og kremer for å unngå strekkmerker, men det skader jo uansett ikke. Dessuten hjelper det veldig å smøre om man klør i huden og hvis det strekker seg. Det har i hvert fall hjulpet her!

(Og jeg har jo faktisk ikke fått et eneste nytt strekkmerke dette svangerskapet heller!)

♥Perfekt i sommervarmen: Dette har jeg nevnt for dere tidligere, tunikaer, kjoler, og fine strandkjoler har jeg brukt med jevne mellomrom hele sommeren hittil. Strammer ikke over magen, er fint, og veldig behagelig. Mine favoritter er i beige og blått!

Vi koser oss hjemme nå alle tre! Jeg kom hjem fra en liten bytur for en drøy halv time siden, og Leo leker på gulvet, Fredrik følger med på EM som står på tv-skjermen, og jeg skal straks i gang med å lage nachos. Nam! Kos dere i kveld, fine lesere ♥

17 kommentarer
    1. Hei. Når jeg gikk gravid med mine begge 2 ,så brukte jeg alovera gelé på magen. Har ikke fått noen strekkmerkner. Dette er bare et tips. Kan anbefales. Lykke til.

    2. Så herlig 🙂
      Her er går jeg inn i uke 17 på lørdag, å har ikke så veldig mye mage ennå, men kjenner det begynner å bli trangt i dongeribuksene nå, men klarer ennå å få de igjen vist jeg har de under magen 😛

    3. Kjempe fint innlegg! Irriterer meg dessverre over lit skrivefeil, da du mangler ordet “ikke” i starten av flere avsnitt… Men liker slike typer innlegg og syns de er veldig koselig<3

    4. Hei Jessica!
      Jeg skal bli tante til en gutt rett rundt svingen, men kjedebutikkene har ekstremt dårlig utvalg til baby, gutt.
      Jeg har fulgt bloggen din hele tiden og fått med meg at du har masse fint tøy til sønnen din!
      Kunne du laget et innlegg om hvor du kjøper barneklær?
      Tnx!

    5. Katrine: Hei!

      Så herlig, gratulerer så mye med det! 😀

      Hyggelig at du synes jeg har mye fint tøy til Leo! Jeg kan selvfølgelig få til et slikt blogginnlegg 🙂 I mellomtiden har jeg noen tips til fine merker til gutte(baby)klær:
      Memini, hust&claire, og lilleba!

    6. A: Hei A <3

      Jeg kikket over blogginnlegget nå, og fant ingen skrivefeil - Men det er mye mulig jeg er blind på mine egne! Kunne du ha gitt meg litt nærmere beskjed om hvor jeg har skrevet feil eller mangler noen ord?

      Klem <3

    7. Koselig innlegg! Kjente meg godt igjen i punktet med behagelige bukser/ shorts, og undertøy, det er gull verdt. Håper dere får en god natts søvn nå. Nattevåk er slitsomt uansett om det er sjeldent eller ofte. Begge mine gutter har slitt med søvnen sin i perioder (liten trøst at vi er mange som sliter med mye av de samme tingene med barna). God natt 🙂

    8. Marianne T: Så bra du likte innlegget!

      Ja, det er det virkelig! Det håper vi også, foreløpig ser det ikke heeelt mørkt ut i hvert fall, han er fryktelig trøtt stakkars, ikke rart etter en natt med så lite søvn for en liten (stor) gutt.

      Veldig godt å vite at man ikke er alene når man står oppe i slikt. Takk for at du deler!
      God natt 🙂

    9. Ville du ha skrevet et innlegg om dagsrytmen til Leo? Når han står opp, spiser og legger seg? Har en gutt på 7 Mnd så hadde vært kjekt med litt tips 🙂

    10. Hei 🙂 har et spørsmål angående selvbruningen. Bruker du denne på hele kroppen som ansikt osv? Eller på hvilke områder påfører du den? 🙂

    11. Sverger til alt dette jeg også! Unntatt gravidolje og krem, det har jeg ikke hatt bruk for i det hele tatt. Fått to bittesmå strekkmerker på hoften, det er alt. Nesten litt skuffa! Har gått til innkjøp av såå mange tøyshorts, haha! De er jo like greie å ha etter graviditeten også! Ligger ti uker foran deg, begynner å bli rimelig klar for å møte lille jenta vår <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg