GJESTEINNLEGG: JEG ER BLITT PAPPA TIL TO!

GJESTEINNLEGG SKREVET AV FREDRIK

Nå har jeg vært pappa til to i snart to uker allerede og jeg må si at det går mye bedre enn forventet. Må si at jeg allerede kjenner at forandringen fra en til to er veldig stor. Det går i hundre i hjemmet. Men selv om jeg er litt sliten etter den store forandringen så må jeg si at jeg er mer lykkelig nå. De to guttene gir meg så mye. Mest av alt må være energien, haha. Neida, det er så klart kjærligheten. Når jeg ser hvordan Leo behandler Noah, smelter nesten hjertet mitt. Det virker nesten som at de to har kjent hverandre i flere år. 

Må innrømme at jeg var meget redd for hvordan Leo kom til å reagere på vår nye. Ville leo bli sjalu? Kom han til å oppføre seg dårlig og ikke ville ha noe med lillebror å gjøre? Men han viser så stor glede. Mye mer enn hva jeg kunne forestilt meg. Han koser og klemmer han, og når jeg henter han i barnehagen og spør om vi skal hjem til lillebror så roper han høyt «JAAAAAA!»

Mange jeg kjenner sa at jeg kom til å få lange netter med lite søvn når vi skulle få nummer to. Men hittil er det akkurat som før. Leo sovner til vanlig tid om kvelden og Noah sover stort sett veldig mye, uten om når han er sulten eller vil skiftes på. Det er mest på dagtid at det går litt fort for seg her hjemme. Spesielt når Leo er kommet hjem fra barnehagen. Da er det bleieskift, mat til Leo, bad, vasking, mat til meg og Jessica. Noah skal ha litt trøst, mat eller ny bleie, Leo skal ha oss med på lek og moro. Så når kvelden endelig kommer og våre to nydelige har sovna så er det forferdelig godt å kunne slappe av litt.

Jeg vet at det er mange som mener at livet mitt er ødelagt fordi jeg har to barn som 19 åring. Jeg håper at noen av innleggene jeg skriver er med på å kunne vise at det ikke er verdens undergang. Får man et barn skal man ikke gå i kjelleren og tenke at livet er over. Det er lykke. Det er glede og mest av alt er det kjærlighet. 

27 kommentarer
    1. Fikk et så godt inntrykk av deg på kjære mamma og gjennom innleggene dine her på bloggen. Du virker så utrolig voksen for alderen. Mer mann enn mange på 40. Foreldrene dine bør klappe seg på skuldra!

    2. Imponert over deg Fredrik. En moden og ung mann. Dette klarer både du og Jessica helt supert. Ønsker dere alle 4 en fantastisk helg.

    3. Så flott skrevet Fredrik, ærlig og reflektert 🙂 Det er kjekt å lese innleggene dine!
      Dere er gode og flinke foreldre, og barna er heldige som har dere:-)
      God helg til dere alle:)

    4. Så koselig innlegg av Fredrik! Synes han er et utrolig godt forbilde for andre unge fedre (og forsåvidt eldre fedre også), håper han inspirerer andre unge fedre til å ta ansvar og være delaktig i barna sine liv! 🙂
      God klem til dere alle <3

    5. Flott innlegg! 💙
      Er så spent på korleis det gjekk på kontrollen i dag? Slepp dåke meir utredning/sjekk?

    6. Nursie: Glad du likte det <3

      Og kjempekoselig at du spurte! Sånn ting er nå skal vi på en kontroll til om 2 måneder for å følge med på at ting går rett vei. Legen mente i hvert fall at det ikke var noen grunn til bekymring slik ting så ut per nå, så det var veldig godt å høre 🙂

    7. Det er ikke så viktig hva andre tenker. Du er flink, ikke hør på negative erfaringer, dette klarer dere.

    8. Så godt å høyre! Godt å kunne senke skuldrane litt i denne barseltida 💙 Men bedre å sjekke ein gong for mykje enn ein gong for lite, så er jo berre bra dei sjekker litt ekstra:)

    9. For et utrolig koselig innlegg av Fredrik! <3
      Dere klarer begge rollen som tobarnsforeldre supert!
      Eneste er at jeg savner litt mer om Leo, føler det bare har vært bilder av lillebror osv etter Noah kom, og om det er bilder av Leo, så er Noah med på de alle. 🙂

    10. Tvangsinnleggelse? Hva i alle dager snakker hun over om? Dere er så langt unna den paragrafen som det går an. Dere klarer dere helt fint alene!

    11. Kjempe flott skrevet 🙂
      Syns det er så koselig å få ett innblikk fra pappas stå sted også, syns det går veldig mye i oss mødre, å er det noe i media så handler det om oss mødre, syns vi skal bli flinkere å sette ”pappa” i rampelyset og rose de også, for de gjøre også en helt utrulig jobb 🙂
      Hva er det hun over snakker om egentlig? Tvangsinnleggelse? tror hun må ha kommentert feil blogg eller noe.

    12. Anonym: Jeg har ikke peiling på hvem det er eller hva hun snakker om. Ser at hun har kommentert slike usaklige kommentarer tidligere som jeg ikke skjønner noen verdens ting av. Haha!

    13. Hun som kommenterer merkelige ting gjør det i kommentarfeltet til andre bloggere også. Jeg tror ikke hun har det så bra.

    14. Jeg tror frøken tvangsinleghelse snakka om sin egen blogg hehe :p ellers er dere veldig flinke foreldre begge to Jessica og Fredrik 🙂

    15. Flott skrevet, Fredrik, og dere beviser nok engang at dere er supre foreldre. Leo er et flott bevis på det <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg