EN HYLLEST TIL ALLE FEDRE!

Siden jeg driver en mammablogg blir det naturligvis mye snakk om mammarollen! Akkurat nå i dag synes jeg fedre fortjener litt oppmerksomhet.

Fedre som passer på og trøster når barnet våkner om natten av mareritt. Som hjelper opp og trøster når barnet slår seg. Som smiler og oser stolthet over barnet som får til noe nytt. Som hjelper barnet til å få til. Som står på andre siden og tar i mot når barnet tar sine første skritt.

Som står klar til å leke og herje når barnet plutselig bestemmer seg for at det er morgen. Som alltid strekker seg så langt han kan for å være den beste pappaen han kan være. Som leker, koser, og roser, trøster, men som også setter grenser. Som kommer seg opp av sengen raskere enn deg selv om natten for å trøste den lille som ligger i sengen ved siden av dere. Dere fortjener å høre det!

Papparollen er uhyre viktig, og alle gode fedre fortjener et skikkelig klapp på skuldrene av og til! Dere er viktige. Jeg ser ofte at mødre blir hyllet, både på blogg og i andre sosiale medier. Vi må for all del ikke glemme at fedre gjør en like viktig jobb!




Tusen takk for at dere finnes. Og for at jeg har klart å finne en av dere. Jeg har en helt utrolig pappa til mine barn, og jeg kunne ikke bedt om noe mer ♥

9 kommentarer
    1. Hva med de som ikke har en far som stiller opp? Hva med de som har en far som gir totalt fullstendig faen i barnet sitt? Hva med den moren som har alt ansvar så og si 365 dager i året er alene om omsorgen for barnet/ barna sine?

    2. Hmm: Jeg har skrevet en hyllest til aleneforeldre tidligere, om det var det du tenkte på? 🙂

      Jeg må vel kunne få lov til å hedre pappaer som faktisk stiller opp selv om det finnes de som ikke gjør det, vel? 🙂

      For å sette det på spissen: Skal jeg aldri kunne hedre min mamma med tanke på de som ikke har en?

    3. så HERLIG skrevet :). sønnen min ser pappan sin en gang i uka, i 6 timer, og det funker fint for alle 3 :).
      er ikke mer pga han er sammens med en som sliter sykisk, og har vert innlagt i nesten 1 år, så hun har jeg ikke lyst og ha nær barnet mitt

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg