SYKEHUSBESØK I NATT!

Etter kvelden i går hadde jeg opp til flere episoder hvor det nesten svartnet for meg siden jeg hadde så vondt, så i natt måtte jeg inn på sjekk på sykehuset i Tønsberg. Jeg tror jeg var fremme før to-tiden, men var ikke hjemme igjen før klokken halv fire i natt. Da hadde Leo også vært våken store deler av natten på grunn av nye tenner, og Fredrik begynte å bli litt utslitt med tanke på at han om kun få timer skulle opp på jobb.

Men tilbake til sykehusbesøket! Smertene og kynnerene jeg har hatt har ikke påvirket noe i den forstand at det ser ut som at det er noen fare for at det skal bli for tidlig fødsel, og morkaken og alt annet så også helt fint ut på ultralyd. Men lillegutt lå med hodet langt ned. Om det er dette som har forårsaket smertene vet vi ikke, og da vet man ikke i så fall hvorfor det skal ha vært så smertefullt, men inntil videre går jeg på smertestillende når det blir helt uutholdelig. De sjekket også hvor stor han var nå, og han er en flott gutt på like rundt 1,2 kilo! Med helt gjennomsnittelige hodemål og mål ellers.

Jeg har jo like fullt episoder hvor jeg har veldig vondt, men nå vet jeg at babyen min har det helt utmerket og ikke tar noe skade av det – Så da skal jeg pokker meg klare å overleve å ha litt vondt. Skaper man et nytt menneske så er det jo ikke helt unaturlig at det vil gjøre vondt på et eller annet tidspunkt, så håper (Og tror?) jeg at smertene er grunnet at livmoren vokser veldig, i kombinasjon med andre helt ufarlige, men for noen – smertefulle plager. Jeg må også få skrytt av jordmødre og leger som tok vondtene mine på alvor. Vi hører mye kjipt om helsevesenet vårt, så da skal vi ikke glemme å rose de som faktisk gjør en skikkelig god jobb med å ta vare oss.

Dessuten skal jeg jo som dere allerede vet på ultralyd om to uker, og det gjør det litt ekstra betryggende. Gleder jeg meg veldig til å se ham igjen, for nå er det lenge siden ♥

En ny pakke i posten kom også i dag, og det ene babynestet hans hadde kommet! Sammen med milepæl-kort og et par nydelige tøfler. Tenk han skal sove der på dagtid om kun et par måneder. Rart!

 Ønsker dere alle en fantastisk onsdag ♥

14 kommentarer
    1. Har to barn, et med hastekeisersnitt og en med komplisert fødsel. Og har, med unntak av en lege, kun møtt fantastiske jordmødre, leger, sykepleiere og barnepleiere. Vi er så utrolig heldige som bor i dette landet. Så utrolig respekt for de som jobber innen helse som gjør en fantastisk jobb!!

    2. Nå har jeg vert borte i 9 dager på ferie i kristiansand i 3 dager og hyttetur i 6 dager :)..
      Så tenkte jeg skulle gi en kommentar på alle innleggene som jeg har sett igjen enn en på alle 🙂 må si nok en gang at du er utrolig flink til og skrive, du er så flink og dyktig :). herlige og nydelige bilder av dere 3 <3 og mamman din da :).
      og rommet er bare herlig, og Noah og Fredrik er heldig som fikk så fine gaver 🙂 Noah får så mye fint.
      Bra alt var fint på sykhuset i natt da, er ekkelt når man har så vondt, var der noen ganger jeg også og følte meg hysterisk til slutt,men bedre med engang for mye enn for lite :).
      ha en forsatt fin onsdag

    3. Håper virkelig at smertene går over eller i hvertfall minsker! Det hørtes ikke noe særlig ut å måtte inn på sykehuset midt på natten, men må man så er det klart det er tryggest. Krysser fingrene for at alt går som det skal fremover <3 Godt å høre at babyen har det bra!

    4. Hei💗
      Sånne smerta hadde æ hele forrige svangerskap, og dem så på rutineultralyden at lillepia lå ganske langt ned med hodet. Det va det som va årsaken til mine smerta😕 Alt va bra, men ho lå litt rart inne i magen (skråleie på en måte) og med hodet ned hele veien, så æ hadde til tider ganske sterke smerta. Ikke nå farlig, men man blir jo bekymra uansett🙁 I uke 33 trudde dem at ho skulle komme, men ho kom ikke før i uke 38💜 I tillegg så va ho stjernekikker, men når fødselen starta så både la ho sæ rett vei med kroppen, roterte og kom ut riktig vei med ansiktet☺️
      Masse lykke til❣

    5. Hadde slike smerter under forrige svangerskap jeg også. Det er så skremmende å ikke vite hva det er. Men tenk hvor heldige vi er at vi bor i et sånt land med så flotte leger og sykepleiere.
      Men så nydelig babynest, noe av det fineste jeg har sett. Fikk nettopp vite at jeg har en liten gutt i magen og kunne virkelig tenkt meg noe som dette. Hvor er det kjøpt og er det fast eller sånn ekkelt slamsete som noen har?

    6. Jeg har bursdag i dag og ønsker meg gratulasjon fra deg Jessica 🙂 Leser bloggen din hver dag! 🙂

    7. NATHALIE: Gratulerer så masse med dagen din, Nathalie! Håper den blir helt super, du må kose deg masse <3

      Setter veldig stor pris på å ha deg som leser, det skal du virkelig vite!

      Klem

    8. ÆÆÆÆ!!! Tuuuusen takk! 🙂 Beste gratulasjonen jeg fikk på min bursdag! 😀 Spennende å følge med på bloggen din, og selv jeg er kjempespent på dagen Noah kommer!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg