GRAVID-HJERNE!

Okei – Gjett hva?

Om du noen gang spør familien min, kommer de til å fortelle deg at jeg er fryktelig distré og tidenes surrehue . Og det er jeg jo egentlig også, men nå som jeg er gravid er det ca ti tusen ganger verre enn det vanligvis er. “Gravid-hjerne”? Er det noe som heter det? Håper det.


I stad ble jeg så frustrert fordi jeg ikke kunne finne mobilen min. Og det er vanligvis helt greit, Fredrik reagerer faktisk ikke når jeg sier det lenger – Siden det skjer såpass ofte. Men denne gangen var det ikke sånn at jeg plutselig oppdaget at jeg snakket i den (!) eller at jeg holdt den i den andre hånden min, eller at den lå i bukselomma mi. Neida, jeg lette i over en halv time etter mobilen min, før jeg rett og slett gir opp. All letingen har gjort meg så sliten at jeg omsider finner ut at jeg skal ta meg en velfortjent saftis fra fryseren.


Eh, ja. Jeg fant i hvert fall mobilen min.

Jeg er rett og slett helt fjern om dagen. Finner ut at jeg skal kjøpe sokker til Leo når jeg er i byen og kommer hjem med sokker i 4 størrelser for små. Haster ut døren fordi jeg har glemt å kjøpe en bestemt ting på butikken, men så ender jeg opp med å komme hjem med 10 andre ting, og glemmer lett den ene tingen jeg egentlig dro ut for å kjøpe. (!?)

Stakkars Leo som fikk middagsglass i dag. Jeg oppdaget nemlig omsider at middagsglasset jeg hadde kjøpt var beregnet for babyer på 4 måneder…

Og den nye dusjsåpen til Fredrik jeg endelig hadde fått kjøpt? Vel. Den lukter rosa peoner. Og den var visst  ikke laget for menn en gang. Noe jeg selvsagt ikke hadde lagt merke til når jeg kjøpte den.

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Foreløpig ler jeg! Håper for Guds skyld det gir seg når lillemann kommer, ellers er jeg nok fortapt…

8 kommentarer
    1. Hei, er i uke 22 her og kan ikke si jeg er noe bedre enn deg 😂 Er faktisk noe som heter svangerskapståke (hjernen krymper vist) og man har mye andre ting og tenke på, for eks baby og forbredre seg til fødselen 💕

    2. Michelle: Haha, godt å høre at jeg ikke er alene! 🙂 Ja, det er jo egentlig ikke så rart at man kan være litt fjern når det er så mye kroppen skal forberede seg på <3

      Ha en super helg, og lykke til videre i svangerskapet!

    3. Hahaha, det er nok helt normalt. Har det samme problemet, vet ikke hvor mange ganger jeg har latt bilnøklene stå i tenningen, glemmer avtaler, kommer ikke på alt i farten men har gjort mye rart dette svangerskapet selv. Kjekt å se at det ikke bare er meg som er tidenes surre hode om dagene. Masse lykke til videre i svangerskapet og med eldste mann, du gjør en fantastisk jobb 😄

    4. Haha! Jeg var også sånn i svangerskapet, nå er lillemann 11 mnd. Og det har ikke akkurat blitt så mye bedre! 😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg