DEN FØRSTE DAGEN I BARNEHAGEN!

For et par timer siden kom vi hjem fra den første dagen i barnehagen med Leo, og det har gått over all forventning!

Vi ble tatt godt i mot, og Leo synes det var veldig spennende å komme frem. Når vi kom frem til avdelingen hans var det rett på alle lekene, og han var ikke det spor sjenert! Han gled rett inn blant de andre barna og lekene, og Fredrik og jeg satt på sidelinjen og fulgte med. Vi fikk svar på alt vi lurte på, og ble med på en vanlig dag i barnehagen. De samlet seg for å synge litt, lekte litt, og spiste lunsj. Leo virket storfornøyd hele tiden, og det ser virkelig ut til å gå rette veien! Når han satt midt oppe i all lekingen med de andre barna virket det ikke som om han lot merke til om vi hadde vært der eller ikke.

Det er først nå det faktisk har gått opp for meg at han starter. Det blir nok en del korte dager i starten, og det anbefalte også de ansatte i barnehagen. Det er mange nye fjes, og mye å venne seg til. Leo skal få den tiden han trenger, men han er virkelig en trygg og utrolig tillitsfull gutt – Det ser vi allerede. Vi er helt sikre på at han kommer til å stortrives, og etter i dag er vi bare enda tryggere på akkurat det!




Når vi som foreldre er så unge som vi er, er det lett å kjenne seg litt redd for fordommer. Det har vi virkelig ikke trengt å være i det hele tatt, for vi har blitt så ekstremt godt tatt i mot! Det er vi så takknemlige for. Og det er jo sånn det skal være også, man skal ikke være redd for fordommer, uansett hvor gammel eller ung man er som forelder. Man skal føle seg trygg på at man blir behandlet på lik linje med alle andre.

Leo gleder seg allerede til ny barnehagedag i morgen, og det samme gjør vi!

24 kommentarer
    1. Flotte gutten deres – og barnehagegutt :-). Gratulerer til både Leo, mamma og pappa med første dagen overstått. Masse lykke til videre med tilvenningen, det blir nok veldig bra. Klem <3

    2. Finnes det barnehager i Norge som tar barn fra 8.måneder? Privat barnehage eller dagmamma?
      Jeg tenker at har kunne begynne i barnehagen fra januar 2016 men ikke tidligere.

    3. Så godt å høre at det gikk bra! Her starter lillemann på fredag, og jeg er så spent! Nydelige bilder <3

    4. Anna: Private barnehager tar inn barn under et år. Jeg jobber i privat barnehage og minste begynte her syv måneder gammel 😊 I kommunal er det fra 1 et år.

    5. Har gledet meg sånn på dette innlegget at jeg har vært innom bloggen flere ganger idag! Har vært så spendt på deres vegne, og jeg er så utrolig glad for at det gikk så bra! Leo blir nok å stortrives i barnehagen❤️ håper dere har kost dere masse, og at dere får en fin kveld videre og at Leo koser seg videre i barnehagen☺️

    6. Så kjekt å høre at det ble en vellykket og minnerik dag:-)
      Så fine bilder
      Kos dere med resten av tilvenningen:-)

    7. Anonym: At jeg aldri svarer er vel muligens å ta litt i, jeg har da svart på flere spørsmål tidligere – Deriblant hvor babynestet vårt er fra, hvor babysengen er fra, og andre mer generelle kommentarer fra lesere 🙂 Men jeg beklager selvfølgelig om jeg ikke har fått med meg akkurat din kommentar!

      Jeg kjøpte den fra noen som solgte sine ubrukte på Ebay 🙂 Altså auksjon på Ebay! Veldig fornøyd <3

    8. Vi hadde barnehagestart forrige uke og det gikk også over all forventning! Lille storkoste seg og smiler som en sol når han ser barnehagen. I dag hadde han 1-årsfeiring der og det var veldig stas! 😀 Jeg er helt sikker på at Leo kommer til å få det veldig fint, de har jo så godt av å være litt borte fra oss foreldre og være sammen med andre barn 🙂

    9. lonekristine: Hei du!

      Så utrolig godt å høre at det gikk så bra med dere også! Kjempestas med ettårsfeiring da, så utrolig hyggelig 🙂

      Vi håper på en god fortsettelse her, og det ser jo veldig lyst ut foreløpig <3 Ja, det har du helt rett i - De har nok veldig godt av det!

    10. Vi hadde å bhg start idag, han blir 1 år på fredag. Skikkelig vemodig:( men veit at de har så godt av det og kommer til å stor kose seg:)lykke til videre med tilvendingen 🙂

    11. Det er ikke bare private bhg som tar i mot barn under 1 år, har hatt barn ned i 9 måneder i kommunal bhg også

    12. Morsomt! Mannen min jobber bak der 😊 På AOK 😊 Hadde en nabo som jobba i bhg der før! Flott barnehage det 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg