I GÅR SKULLE VI ENDELIG HA LITT KJÆRESTETID..

Lille guttene er i seng, og Fredrik og jeg sitter på soverommet i sengen vår. Han ser på tv og jeg sitter foran skjermen og holder på å bestille ny, god høstjakke til Leo.

Jeg skal være ærlig med dere: Som foreldre til to små er det ikke mye kjærestetid her om dagen, men vi prøver å utnytte den tiden vi har, uansett hvor lite eller mye tid vi har til overs. Planlegging, husarbeid, jobb og ikke minst barna tar det meste av tiden om dagen. Skrive invitasjoner til ettårsdagen til Noah, lage ordentlig middag, legge frem og kjøpe klær til barnehagen, huske å kjøpe ditt og datt, vaske et tonn med klær, og satse på at jeg ikke blir helt uutholdelig trøtt før jeg rekker å rydde gutterommet til Leo.

Jeg har allerede sagt det til Fredrik: Jeg må bare finne en god høstjakke på nett til Leo før vi kan begynne å lage maten sammen, så kan vi sette oss ut i stuen sammen og finne en fin film. Du har jo fri og alt i morgen, så får vi endelig litt tid sammen nå på kvelden – bare oss to!

Vel.. 

Jeg våkner tyve minutter senere. Jeg har tydeligvis sovnet foran pc-skjermen med høstjakker i alle farger og fasonger på skjermen foran meg, og hånden min liggende over hele pcen. “Jessica? Sover du?” Hører jeg Fredrik spørre meg før jeg rekker å sette meg ordentlig opp. “Eh, nei” svarer jeg med tidenes trøtteste stemme. Fredrik ler, for han vet selvfølgelig at jeg sovnet, men var kanskje litt vel opptatt med programmet sitt, for han virker på en måte litt overrasket. Haha?

Det går noen få minutter. Jeg legger fra meg pcen og ender opp på mobilen. “Bare et par minutter til nå Fredrik, så kan vi gå ut og..”  Plutselig blir jeg avbrutt.

Jeg blir avbrutt av Fredrik. Han snorker, høyt! Sittende. Og med øynene lukket.

13 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i den! Er slitsomt å være småbarnsforeldre! Når lillemor er lagt så ligger jeg og kjæresten slengt på sofaen haha

    2. Hei igjen 🙂
      Kunne du laget et innlegg om hvordan du vil oppdra guttene?
      Skal L og N dele rom når de blir eldre, eller hvordan har dere tenkt?
      Dere er så flinke foreldre begge to. All respekt til dere 🙂
      Hilsen en fast ung leser, som leser hvert innlegg ALLTID <3
      Klem

    3. Synes dere er så utrolig flinke, begge to! All creds til dere, virkelig. Er bombesikker på at begge guttene deres får verdens fineste og beste oppvekst! Lykketil med den lille babyen som kommer, og videre med Leo! Jeg heier på dere❤️ God kveld videre, hils Fredrik😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg