DAGEN VI HAR VENTET PÅ!

Mens mange andre nå kanskje akkurat har avsluttet ferien sin og er tilbake på jobb eller skolebenken, har Fredrik fra i dag av ferie i 10 dager! Han har gledet seg så lenge, og det samme har jeg.

Han satte egentlig denne ferieuken sin til akkurat denne uken fordi jeg i utgangspunktet skulle begynne på skolen, og at det dermed ville gitt meg en mykere start, slik at han kunne ta seg av Leo i barnehagen mens jeg fikk kommet godt i gang på skolen. Vel, nå sitter vi jo her over et halvt år senere, og slik vet jo både vi og dere at det ikke ble – Så dermed skal uken brukes til masse familiekos, og rett og slett bare det å ha noen dager til å fokusere på oss tre. 

Vi kommer ikke til å ta Leo helt ut av barnehagen disse dagene selv om vi begge er hjemme – Men det handler jo rett og slett om at det er godt for han at han får kommet ordentlig inn i barnehagerutinene. Han er jo ikke akkurat helt vant til den nye hverdagen sin i barnehagen enda, den store omveltningen, så vi tror det blir veldig forvirrende for ham om vi nå skulle ta ham ut av barnehagen alle ukedagene neste uke kun fordi Fredrik har fri, for å så sende ham fulltid igjen de kommende ukene etter det. Han får likevel korte dager, og vi er veldig opptatt av å følge det vi tror er best for han – Også i samråd med de flinke ansatte som jobber i barnehagen hans!

Han har hittil fått en ordentlig god og myk start på barnehagetilværelsen. Korte dager, og fokus på at han skal føle seg trygg og ivaretatt ♥ Det skal vi absolutt fortsette med, og det føles veldig riktig!

Vi startet ferien i dag her hjemme, og nyter fredagskvelden sammen! Fredrik er helt overlykkelig, og helt ærlig kunne jeg ikke tenke meg å være noe annet sted akkurat nå, enn hjemme i sofaen med de to som betyr aller mest. Matlaging sammen på kjøkkenet vårt og en overlykkelig Leo som har løpt rundt oss som en rakett! Akkurat slik det skal være ♥


Den beste fredagen på lenge, så langt. Vi ønsker dere alle en riktig god helg, nyt den med familie og venner!

10 kommentarer
    1. Så herlig! Det er jo til tross for at hensikten for den uken var å la deg få en myk skolestart, en god mulighet til å være litt “bare” dere før lille melder sin ankomst.
      Må nesten legge til at på det nederste bilde lignet du veldig på moren din! (utifra bildene du har lagt ut)
      Ønsker dere en god helg videre, dere får nyte den så mye som mulig.

    2. hvor tung er Leo nå? Går det greit å bære på han? Husker vertfall jeg sleit veldig å bære tunge ting i slutten av svangerskapet 🙂 men må jo ikke være slik for alle! Kos dere nå som Fredrik har ferie! Deilig med litt kjærestetid også❤️ Merker det er lite kjærestetid etter vi ble foreldre vertfall ☺️

    3. Hilde: Jeg vil tippe Leo er omtrent 11,5 kg nå- Så det merkes at det begynner å bli tungt nå, ja! Haha <3 Det verste er arret mitt, og at det blir veldig belastet når jeg bærer ham.. Så prøver iherdig å begrense det!

      Det skal vi gjøre, tusen takk! Haha, det har virkelig vi også fått merke, og skal vi tro magefølelsen blir det ikke akkurat mer tid til å pleie forholdet nå fremover når lillemann kommer i oktober. Nyt helgen, Hilde! <3

    4. Anniken: Det har du helt rett i, en god mulighet som vi skal utnytte så godt vi bare kan <3

      Synes du det, altså? Så morsomt å høre! Det var faktisk akkurat det jeg også tenkte når jeg så bildet først, spesielt fordi mamma alltid har oppsatt hår 😀 Tusen takk <3

    5. <3<3<3 super fine bilder. PS. elsker bloggen din, jeg har lest en del blogger du og mammatilmicehelle er mine favoriter!<3
      god helg!<3

    6. Anna.: Det gjør meg så motivert å høre at du liker bloggen så godt! <3 Og så herlig å høre at bloggen er en av dine favoritter! God helg, flotte deg 🙂

    7. Så mange koselige bilder av dere. Det bilde med Leo og Fredrik var så utrolig koselig å se, aner ikke hvorfor. men ser ut som Fredrik forteller Leo noe og at han hører nøye etter.
      Kos dere masse i den kommende uken.

    8. Lykke til med alt det spennende som skjer i nærmeste framtid, Jessica! Nydelig “fersk” barnehage-gutt dere har. Til å spise opp……..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg