NÅ GÅR DET VIRKELIG ALT FOR FORT!

Leo leker med lekene sine før han plutselig stopper opp, og kommer i rasende fart bort til meg som ligger slengt utover sofaen. Genseren min er dratt over magen fordi babyen sparker så mye, og Leo bruker ikke akkurat lang tid på oppdage at magen beveger seg. Eller, at babyen beveger seg men at magen min.. Ja, dere skjønner.

“Oi! Ser du det, Leo? Det er lillebror, jo!”

Leo ser helt sjokkert ut når han flytter øynene sine fra magen min og opp til øynene mine. Han tar hånden sin på magen min og babyen sparker akkurat der han holder. “Oi!” Utbryter Leo.


Han har ikke blitt mindre aktiv for tiden, for å si det på den måten. Han sparker mye! Og i dag er jeg faktisk inne i min svangerskapsuke 33, og det er også (for både Fredrik og meg) et eneste stort “OI!” Det går alt for fort nå, og det merkes at han nærmer seg 40 centimeter lang inne i magen. Tenk det!

Det blir tyngre nå, Leo er ikke like lett å løfte lenger, og det å skulle bøye seg ned for å plukke opp rot etter han kjennes mer slitsomt ut enn tidligere. Jeg blir fort andpusten, og merker at det skal mye mindre til før kroppen sier i fra at den trenger ro og hvile. Det er litt morsomt, for akkurat dette husker jeg fra slutten av svangerskapet med Leo også!

Litt rart at svangerskapet er 80% fullført. Men når jeg ser at jeg har gått gravid i nøyaktig 224 dager, så kjenner jeg at det skal bli godt å bli ferdig!

Helt til jeg kommer på hvor ekstremt mye jeg kommer til å savne å gå gravid når svangerskapet er forbi ♥

20 kommentarer
    1. Enig i at du ser kjempeflott ut med hestehale! Du har et veldig pent ansikt som kommer frem mye tydeligere da 🙂
      Går inn i uke 33 på onsdag og kjenner VIRKELIG på utålmodigheten nå!:p

    2. Sikkert litt dumme spørsmål! Men den pastaen med kylling,og tomater du hadde laget..Kan du legge ut oppskrift? Og lurer også på om Fredrik også bruker å stelle Leo på morgenen? 😊 Ønsker deg/dere en fin helg videre! Digger bloggen din! Blir så glad hver gang det e et nytt innlegg ute!

    3. Vi kjenner mye av det samme vi da: tungt å bøye seg etter ting og endel sliten! Det høres utrolig koselig ut å ha en mini når man er gravid, som engasjerer seg slik som Leo gjør.❤ nå er det siste innspurt før vi ligger på fødestuen, og du ser smashing ut! Lykke til videre ❤

    4. Den fargen på genseren kledde du virkelig! Nydelig er du.. Ikke rart Leo er så skjønn som han er <3 Ha en riktig god helg videre 🙂

    5. Anonym: Hei Anonym! 🙂

      Jeg skjønner ikke helt hva du egentlig mener med kommentaren din? Jeg prøver da ikke å overgå noen? Og kan du i så fall begrunne saklig hvorfor du mener jeg gjør det? Handler det om at jeg er mammablogger? Mener du at alle andre mammabloggere også prøver å overgå henne fordi de simpelthen er mammabloggere?

      Det kan nemlig tenkes at det finnes bloggere her ute som ikke er ute etter å overgå de største bloggerne, men som rett og slett bare elsker bloggingen sin. SELV om de er i samme kategori som bloggere som ligger på førsteplassen 🙂

      Hvis du tenkte på at hun også har skrevet om at hun er inne i ny svangerskapsuke i dag, så vil jeg bare ha en ting sagt: Jeg startet med svangerskapsoppdateringene mine mange måneder før hun startet med sine, og da alltid på lørdager. (Jeg mener IKKE at hun hermer etter meg fordi hun har begynt med det, for vi er begge gravide og det er HELT naturlig at vi begge kommer til å blogge om at vi er inne i ny svangerskapsuke, men hvis du mente at det var grunnen til at jeg prøvde å overgå henne, så ville jeg bare ha det sagt.)

      Poenget med bloggen min er ikke nødvendigvis å bli størst. Jeg elsker å skrive, og det gir meg ufattelig mye. Selvfølgelig er det morsomt med mange lesere, men jeg synes absolutt jeg har nok lesere og ønsker heller å sette pris på de jeg har, og å jobbe mot å gjøre mitt aller beste for leserne mine, enn å forsøke å overgå andre bloggere.

      Kjempe glad på hennes vegne at hun ligger på toppen 🙂 Kjempe glad på hennes vegne om hun holder seg der også!

      Stor klem <3

    6. Åh du kledde virkelig den fargen på genseren, og håret satt opp! <3 Håper du får en fin helg videre! Klem <3

    7. Awww <3 utrolig herlig å høre om hva du gjør og hvordan du har det. Jeg ønsker deg en god tid framover og håper du får en fin første tid med det nye barne ditt. Blir nesten litt emosjonell på vegne av deg, fordi jeg har følgt deg så lenge og jeg synes du er så flott :')

    8. Syns også du var vakker i den fargen og med håret oppsatt <3 det må du ta til deg, for det var virkelig kledelig 🙂 og det med mammaen til michelle så er det vell opp til hver enkelt hvem du foretrekker. Noen foretrekker Anna, men andre Jessica. Jeg selv foretrekker sistnevnte best <3 du har alltid fantastiske innlegg og du er himla god på å svare leserne dine 🙂 for å ikke snakke om hvor god mamma du er. Det er deg jeg ser på som eksempel til jeg får min lille 🙂 ha en fin kveld fine deg. Klem <3

    9. Årh den fargen var helt nydelig på deg!! Og wow, du bør virkelig gå med hestehale oftere, var utrolig fint!!
      Leo er så skjønn! kjempe vakre øyne 🙂

    10. ja går veldig fort nå 🙂 August er jo snart ferdig, uff går altfor fort ! herlige bilder av leo nok engang <3

    11. Du er så vakker! Utrolig fin på håret, når du har slik hestehale så fremhever det det vakre ansiktet ditt😊 For ikke å snakke om skjønne Leo da!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg