SVANGERSKAPS OPPDATERING UKE 35

♥ Termin: Termindatoen er 18 oktober.

♥ På vei: 35 uker og 0 dager i dag. Jeg har med andre ord gått gravid i 35 fulle uker, og er med det inne i min svangerskapsuke 36.

♥ Igjen til termin: 5 uker og 3 dager. Men godt under 5 uker igjen av svangerskapet 😉

♥ Kjønn: Lille gutten min <3

♥ Navn: Noah Johannessen Enerberg.

♥ Aktivitet innenfra: Varierende! Han er ganske aktiv om kveldene, men kan ha “rolige bevegelser” hvis det gir mening for dere. Haha!

♥ Babyenes søvnmønster: Våken tidlig om morgenen, formiddagen, og sent på kvelden. Ellers våkner han fort hvis jeg blir sittende på sofaen for lenge!

♥ Leie: Hodeleie. Hodet hans ligger veeeldig langt nede. Sånn skikkelig langt nede.


♥ Vann i kroppen/hevelser: Nope. Har fått tidenes dobbelthake fordi jeg har lagt på meg så mye da, hvis det teller? Haha!

♥ Søvn: Våkner vanligvis en gang hver natt, gjerne i 5-6 tiden. Sånn helt uten videre! Ellers sover jeg ikke særlig godt, nei.

♥ Humør: Glad og fornøyd! Spent, og avslappet. Men tar VELDIG lett til tårene!

♥ Utstyr: Dagseng, babynest x2, egen stellematte, haugevis av kluter og håndklær, rikelig med klær i alle størrelser og materialer (Primært ull og bomull, riktig nok) bilstol, godt med sengetøy, uroer, tepper, dundyne, vognpose, vogn, stelleveske, salver og kremer, Lammeskinn, tåteflaske, badebalje, ammepute vippestol.. Ja, som dere skjønner – vi har det meste!

♥ Utstyr som mangler: Ordentlig babyseng som etter hvert skal inn på samme rom som Leo. Herregud, for et styr det har vært! Bestilte først den jeg viste dere fra USA – Fikk da dagen etter beskjed om at jeg måtte ut med 60 000 kroner (!) i frakt i tillegg til 12 000,- for selve sengen. Altså? Tror ikke det, nei! Dermed fikk jeg pengene returnert, og hastet med å få tak i ny. I midten av juli fant jeg endelig en super erstatter til drømme-babysengen, og bestilte den med en gang – denne gangen fra en norsk nettside, for å være sikker på at den skulle komme frem i tide og for at frakten ikke skulle være like latterlig dyr.

Fikk så, tre uker etter jeg hadde bestilt den, beskjed om at firmaet ikke visste når sengen ville bli sendt til meg, og at de ikke hadde kontakt med de som produserte babysengen. Jeg var tålmodig og tenkte at jeg enda hadde en del tid, når det nå var starten av august. Så jeg ga det noen uker mens de endelig fikk kontakt med dem. Så…. For 10 dager siden fikk jeg beskjed om at det var gjort endringer på designet på sengen, og at den dermed ikke var helt lik som den jeg bestilte, og at den ikke ville være klar til levering før i slutten av oktober! Tålmodigheten min tok slutt og jeg ba om å få pengene tilbake. Så får jeg begynne å lete igjen…. Utrolig kjipt!

♥ Vektøkning: I overkant av 20 kg


♥ Neste kontroll: 20 september hos jordmor. Ultralyd 16 september på sykehuset for oppfølging.

♥ Melk i brystene: Litt.

♥ Plager: Bekkenløsningen har blitt utrolig mye bedre! Men da dukker det selvfølgelig opp andre ting, haha – Jeg plages av kynnere, vondt i KS-arret, og halsbrann.

♥ Strekkmerker: Noen av de jeg fikk bak på leggene sist svangerskap har blusset litt opp igjen. Ellers ingen nye.

♥ Kynnere: Ja!

♥ Barnerom: Babyen skal sove hos oss hvert fall de første månedene!

♥ Om fødselen: Gleder meg veldig til keisersnittet. Okei, da – jeg gleder meg veldig til å få møte den etterlengtede lille sønnen vår. Gruer meg litt til operasjonen og smertene i etterkant, og gruer meg veldig til etterrier som var så vondt sist gang at jeg nesten blir svimmel bare av tanken på det.

♥ Sulten: Tja. Mer sulten nå enn hva jeg har vært tidligere, i hvert fall! Spiser for øvrig ikke store porsjoner, men småspiser en del. Det går mye i speltbrød med kyllingfilet-pålegg, frosne erter, druer, pink lady-epler, og ukokt pasta. 

♥ Dilla på: Melange stekesmør. Og frosne erter.

♥ Høygravid: Jepp!

♥ Utålmodig: Begynner å kjenne på det nå, ja!

♥ Hode festet: Jeg er veldig sikker på at det er festet nå – men skal høre med jordmoren min på neste kontroll siden det tydeligvis ikke er vanlig blant andregangsgravide at det er festet. 

♥ Sykehusbaggen: Er ferdigpakket og står klar her i stuen vår. Fredrik skal få pakket sin også nå, jeg må nok mase litt på ham.

♥ Tungt: Ja, nå er det ganske tungt altså. Vondt å reise seg opp fra både sofa og seng, og tungt å skulle få på seg sko (Fredrik har begynt å hjelpe meg med akkurat den delen, og det gjør ting en del lettere!)

Gleder oss over den siste ventetiden. Ikke lenge igjen nå!

Håper dere får en flott lørdag ♥

16 kommentarer

Siste innlegg