HAN MERKER AT DET ER NOE…

Leo nærmer seg 1,5 år med stormskritt nå! Det er faktisk kun et par uker igjen til han er 1,5 år. Og når jeg ser hvilken fantastisk og godhjertet gutt han er blitt – klarer jeg ikke å la være å tenke: Vi MÅ jo ha gjort noe riktig?!


Å være mammaen hans er noe jeg er utrolig trygg på. Jeg vet at jeg ikke er en perfekt og feilfri mamma, men likevel er jeg den perfekte mammaen for han. Jeg forstår han på en helt spesiell måte, og han forstår meg på samme måte. Og jeg vet at han har fått med seg at det er noe rart som foregår nå som det går mot lillebrors ankomst, det har jeg merket spesielt nå de siste ukene. Jeg tror han skjønner at det er _et_eller_annet på ferde – men ikke nøyaktig hva..

Det er en enorm forskjell på Leo nå, og på Leo når vi fant ut at jeg var gravid og like over 2 måneder på vei igjen i mars, noen uker før ettårsdagen hans. I dag fikk jeg bekreftet at han skjønner så uendelig mye mer, og får med seg mye mer enn det vi tror. Jeg synes nesten det er litt skummelt!

Jeg har akkurat kommet ut av dusjen og fått kledd på meg. Jeg har mye vonde kynnere for tiden, så plutselig sitter jeg i sofaen litt i min egen verden og synes synd på meg selv mens Leo leker fint på stuegulvet foran meg. Jeg får omsider kommet meg opp, og lager deretter en flaske med litt vann til han før jeg setter meg ned igjen. Så da sitter han på lekebilen sin på stuegulvet vårt og drikker vann, og jeg i sofaen. Noen minutter går, og vannflasken ligger plutselig under tv benken vår, og det renner vann ut av den. Leo ser på flasken, før han ser bort på meg igjen. Jeg kommer meg fort på beina, og får plukket den opp. 

Merker rimelig kjapt at jeg må reise meg ASAP fordi jeg får grusomt vondt av å ligge på alle fire på gulvet for å plukket den opp – Og tenker bare at vannsølet får vente til Fredrik kommer og kan tørke det opp. Føler meg litt lat som må la søl ligge igjen, men ja ja. Jeg går mot sofaen igjen, og setter meg rolig ned. Og da skjer det: Leo løper forbi meg – rett til tørkestativet som også står i stuen vår, før han plukker med seg en tørr klut og går rolig bort til tv benken og vannsølet. Han setter seg ned ved den, og strekker seg under tv benken med kluten for å tørke opp.

Jeg tror nok mammaen og pappaen din har undervurdert hvor “med” du faktisk er. Lille, store venn ♥ Kanskje skjønner du enda mer enn det vi aner?

13 kommentarer
    1. Åh, så skjønn Leo er! Ja, det er overraskende hvor mye de forstår, mye mer enn det vi ofte tenker over <3

    2. Vil først bare si at jeg liker bloggen din veldig godt
      Men det du skrev tidligere i uka om at de med psykiske plager ikke får dokumentert fravær er så feil som du får det til. Jeg har ingen diagnose men får mitt fravær dokumentert. Om noen sier at de ikke får sitt dokumentert så er det nok fordi dem ikke har skjenket det opp med noen andre enn Rød Ungdom. Veldig trist at Rød Ungdom skal ødelegge slik for de som kunne fått sitt fravær dokumentert men ikke gidder å prøve fordi Rød Ungdom sprer usannheter.

    3. Dere virker som foreldre som virkelig tar dere av gutten deres. Da kommer dere nok ok i gjennom trassalderen også, når den kommer. For den kommer! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg