PLUTSELIG BLE DET LITT SKUMMELT!



Hei dere, håper dere har hatt en god torsdag så langt! Her har jeg brukt mye av dagen på en lang gåtur ute i et nydelig vær, med en fryktelig aktiv liten krabat i magen. Han har vært helt i hundre, og når han sparker nå om natten så holder han meg våken lenge av gangen. Av og til sparker han så mye at det faktisk gjør skikkelig vondt! Så en sterk liten gutt er han i hvert fall. Lurer på hvor mye han veier nå!

Disse to nydelige bodyene møtte meg i postkassen i dag, og det er vårt aller siste innkjøp til babyen. Jeg bestilte disse for godt over to måneder siden, og hadde egentlig glemt av de litt. Men tenk det? Det aller siste vi skal eller i det hele tatt trenger å ha kjøpt til ham før han er her med oss. Jeg som husker tilbake til når jeg var 12 uker på vei og hadde sååå god tid til alt. Nå kan jeg se på maten vi har i kjøleskapet og se at det er flere ting som har utløpsdato etter datoen for når vi skal være så heldige å få treffe ham! Det er en herlig følelse, det ♥

For man tror jo kanskje at man har god nok tid i massevis til å forberede seg mentalt og til å bli så klar som bare det når man får beskjed om at det er 9 måneder til man skal bli mamma eller pappa, for andre eller for første gang. Men, den gang ei. Hvordan vet man at man er helt klar for det? Jeg kjenner meg klar, men samtidig kjenner jeg at jeg synes det er skummelt, selv om det er andre gangen jeg skal bli mamma. Selv om jeg har vært gjennom dette en gang tidligere.

Jeg er med i flere termingrupper på blant annet Facebook, og det har allerede dukket opp noen babybilder av nyfødte små som i løpet av de siste dagene har kommet til verden, selv om det enda har vært noen få uker igjen til termin. Når jeg fortalte Fredrik om dette ble han rimelig stressa – enda han har gitt tydelig uttrykk for at han har vært rimelig utålmodig nå den siste tiden. For nå, allerede?! Sånn.. På ekte? Hva om det skjer her før tiden er inne også, og vi bare plutselig MÅ være klare. Det er en litt skummel følelse, men samtidig er det så utrolig fint!

12 kommentarer
    1. Ikke lenge igjen nå 😊 Vet du tidligere har skrevet at dere er på ekstra ultralyder for oppfølging av noe de har sett ang babyen. Men du virker så rolig og lite bekymret, jeg derimot hadde nok vært stikk motsatt! Har dere fått bekreftet alt er bra?

    2. Monica: Ikke sant – vi gleder oss stort nå altså. 🙂 Jeg er overhode ikke lite bekymret, har bare tatt et valg om å holde det utenfor bloggen for å skåne lillemann om det skulle vise seg å være noe som var galt. Her hjemme har det derimot ofte vært et samtaleevne, men vi har blitt betrygget med at det nok ikke er noe galt (Samt at det de har sett på lillegutten har vært helt i grenseland for hva som er normalen) – men at de er pliktet til å følge opp likevel. Nå håper vi bare alt ser 100% fint ut i morgen på ultralyd <3

    3. Du er så nydelig som gravid. Ikke lenge igjen nå. Gleder meg masse til å følge deg videre, du er super også med skjønneste Leo, som er så herlig. <3 Ønsker deg en fin fredag. 🙂

    4. Min erfaring er at det er sååå mye lettere å bli mamma til nr to. Mye mer stress siden man har en liten en fra før ja, men man er så mye mer trygg, rolig og erfaringen har alt å si.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg